Eğitimde Satranç
Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 17 - 27 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Eğitimde Satranç
Öz: Satranç, içinde farklı türde bir çok öge bulunduran, birbirine aykırı bir çok şeylerden oluşan ve ataklara dayalı bir eğitimsel etkinlik olarak kabul edilmektedir. Eğitimsel olarak ise, satrancın yaratıcılığı, okumayı, zekayı, muhakeme ve düşünme becerilerini geliştirdiği görülmektedir. Ayrıca satranç, hayal gücünü de geliştirir. Araştırma sonuçları satrancın öğrencilerin öğrenmeleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bazı ülkeler satrancı eğitim programları çerçevesinde ayrı bir ders olarak okutmaktadırlar. Ülkemiz de de satrancım eğitim programına girmesi yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların ayrı bir ders olarak programa alınması ve öğrenci gelişimine ne düzeyde katkıda bulunduğunu belirlemek için Türkiye’de de çalışmalar yapılmalıdır.
Anahtar Kelime: Konular:
-
Öz: Chess includes many characteristics, consisted of many opposites and is accepted as an educational activity based on attacks. For educational purposes, chess improves creativity, reading, IQ, analitical and thinking skills. It also improves imagination. Findings of research point out that chess has a positive influence on student learning. Some countries integrated chess in their educational curriculum as a separate course. Recently, there has been efforts to include chess in the education programs in Turkey as well. More studies needed to determine and to include chess in educational programs as an independent course and to what extend it contributes to student development in Turkey.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alexander, D. (2005). Chess in Education. http://www.ochess.org/news/ocb/Apr2006/ChessInEducation.pdf . İndirme Tarihi:04.07.2006
- Artise, J. (2006). Chess and Education. http://www.chesshouse.com/articles.asp?id=114 İndirme Tarihi: 04.07.2006
- Benefit of Chess for Youth. http://mysite.verizon.net/kaech/benefits.html. İndirme Tarihi: 04.07.2006
- Casablanca, J.R. Satrancın Esasları. Inkilap Yayınevi: İstanbul.
- Dauvergne, P. (2000). The Case for Chess as aTool to Develop Our Children’s Minds. http://www.auschess.org.au/articles/chessmind.htm .İndirme Tarihi:04.07.2006
- Ferguson, R. (1995). Chess in Education: Research Summary. http://www.gardinerchess.com/publicationsbenefits/ciers.pdf .İndirme. Tarihi:04.07.2006
- Milat, M. (2006). The Role of Chess in Modern Education. www.kidchess.com/milat_roleofchess.htm. İndirme Tarihi: 04.07.2006
- Olgaç, K. (2001). Satranç öğrenelim. Bilgi yayınevi. 7. Basım.
- Palm, C. (1990). Chess Improves Academic Performance, derived from New York City Schools Chess Program. http://www.psmcd.net/otherfiles/ BenefitsOfChessInEdScreen2.pdf . İndirme Tarihi:04.07.2006
- Some Thoughts on the Educational Merits of the Game Chess. http://www.his.com/~pshapiro/chess.html .İndirme Tarihi: 04.07.2006
- The Benefits of Chess in Education mysite.verizon.net/kaech/benefits.html İndirmeTarihi: 04.07.2006
- www.quadcitychess.com/benefits_of_chess.html .İndirme Tarihi: 04.07.2006
- www.meb.gov.tr İndirme Tarihi: 04.07.2006
- www.satrancmerkezi.com İndirme Tarihi: 04.07.2006
- www.eczacibasi.com.tr İndirme Tarihi: 04.07.2006
- www.tsf.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=2 İndirme Tarihi: 04.07.2006
- www.tsf.org.tr İndirme Tarihi: 04.07.2006
APA | KÖKSAL A (2006). Eğitimde Satranç. , 17 - 27. |
Chicago | KÖKSAL Atakan Eğitimde Satranç. (2006): 17 - 27. |
MLA | KÖKSAL Atakan Eğitimde Satranç. , 2006, ss.17 - 27. |
AMA | KÖKSAL A Eğitimde Satranç. . 2006; 17 - 27. |
Vancouver | KÖKSAL A Eğitimde Satranç. . 2006; 17 - 27. |
IEEE | KÖKSAL A "Eğitimde Satranç." , ss.17 - 27, 2006. |
ISNAD | KÖKSAL, Atakan. "Eğitimde Satranç". (2006), 17-27. |
APA | KÖKSAL A (2006). Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(12), 17 - 27. |
Chicago | KÖKSAL Atakan Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.12 (2006): 17 - 27. |
MLA | KÖKSAL Atakan Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.12, 2006, ss.17 - 27. |
AMA | KÖKSAL A Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(12): 17 - 27. |
Vancouver | KÖKSAL A Eğitimde Satranç. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(12): 17 - 27. |
IEEE | KÖKSAL A "Eğitimde Satranç." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.17 - 27, 2006. |
ISNAD | KÖKSAL, Atakan. "Eğitimde Satranç". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2006), 17-27. |