İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
Yıl: 2004 Cilt: 10 Sayı: 40 Sayfa Aralığı: 544 - 561 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
Öz: Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okulları Fen ve Tabiat Dolabının kapasite, kullanım ve eğitim-öğretime katkısıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini; Manisa merkez, Demirci, Köprübaşı, Salihli ve Gördes ilçeleri ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenleriyle Fen Bilgisi branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında öğretmenler; Fen ve Tabiat Dolabının kapasitesinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dolabın yeterli düzeyde kullanılmadığı; kullanımı için ön eğitime ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dolabın, fen laboratuvarının işlevini yerine getirmekten uzak olmasına rağmen; öğretime katkısının çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
- Alkan, C. (1990). Öğrenme-öğretme durumunun temel bir öğesi olarak öğretim araçları üzerine bir öğretim ünitesi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(21507-522.
- Akdeniz, A.; Çepni, S.; Azar, A. (1999). Fizik öğretmeni adaylarının laboratuvar kullanım becerilerini geliştirmek için bir yaklaşım. III.Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Ankara: MEB Basımevi.
- Aydoğdu, C.(1991). Kimya eğitiminde laboratuvar önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Balcı, A. (2001) Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Barth, J.; A. Demirtaş. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: MEGP. YÖK/ Dünya Bankası, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
- Çilenti, K. (1985) Fen eğitim teknolojisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
- EARGED (1994). Gösteri için fen laboratuvarı. Ankara: MEB. EARGED.
- Erten, S.(1991). Biyoloji laboratuvar önemi ve laboratuvarda karşılaşılan problemler. Kayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
- Gardner, H. (1983). Multiple intelligences: the theory in practice. New York: Basic Books.
- Gürdal, A. vd. (1996). İlkokul öğretmenlerinin fen ve matematik öğretiminde kullandıkları metodlar ve karşılaştıkları problemlerin tespiti. Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumu, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
- Gürdal, A. (1991). Fen öğretiminde laboratuvar etkinliğinin başarıya etkisi.
- Eğitimde Nitelik Geliştirme, Eğitimde Arayışlar I. Sempozyum Bildirimi Metinleri. Kültür Koleksiyon Yayınları, 1 (1) 285-287
- Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi,. MEB Yayınlan.
- Korkmaz, H. (2000). Fen öğretiminde araç-gereç kullanımı ve laboratuvar uygulamaları açısından öğretmen yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (19), 242-252.
- Nakipoğlu, C, Sarıkaya, Ş. (2000). Fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvarlardan yararlanma durumlarına hizmet içi eğitimin etkisinin değerlendirilmesi. ///. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale.
- YÖK/Dünya Bankası. (1997). İlköğretim fen öğretimi. Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi Dizisi.
- Yılmaz, A. ; Morgil İ, F. (1999) Kimya öğretmenliği öğrencilerinin laboratuvar uygulamalarında kullandıkları laboratuvarlarm şimdiki durum ve güvenli çalışmaya ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (15), 104-109.
- Woolnough, B. (1991). Practical science: the role and realty of pratical work in school science. UK •. The open University Press Buckingham.s-. 14-20.
APA | Kılıç A, ERDOĞMUŞ E, SEVİNÇ Ö (2004). İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. , 544 - 561. |
Chicago | Kılıç Abdurrahman,ERDOĞMUŞ Ertuğrul,SEVİNÇ Ömer Seyfettin İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. (2004): 544 - 561. |
MLA | Kılıç Abdurrahman,ERDOĞMUŞ Ertuğrul,SEVİNÇ Ömer Seyfettin İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. , 2004, ss.544 - 561. |
AMA | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. . 2004; 544 - 561. |
Vancouver | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. . 2004; 544 - 561. |
IEEE | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö "İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri." , ss.544 - 561, 2004. |
ISNAD | Kılıç, Abdurrahman vd. "İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri". (2004), 544-561. |
APA | Kılıç A, ERDOĞMUŞ E, SEVİNÇ Ö (2004). İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(40), 544 - 561. |
Chicago | Kılıç Abdurrahman,ERDOĞMUŞ Ertuğrul,SEVİNÇ Ömer Seyfettin İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, no.40 (2004): 544 - 561. |
MLA | Kılıç Abdurrahman,ERDOĞMUŞ Ertuğrul,SEVİNÇ Ömer Seyfettin İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.10, no.40, 2004, ss.544 - 561. |
AMA | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004; 10(40): 544 - 561. |
Vancouver | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004; 10(40): 544 - 561. |
IEEE | Kılıç A,ERDOĞMUŞ E,SEVİNÇ Ö "İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10, ss.544 - 561, 2004. |
ISNAD | Kılıç, Abdurrahman vd. "İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/40 (2004), 544-561. |