Yıl: 2007 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 619 - 630 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi

Öz:
Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin sosyal bilgiler dersi “Adım Adım Türkiye” ünitesinde geçen kavramları öğrenme başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma deseni olarak öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma, 2005–2006 öğretim yılında ilköğretim 5. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Deney grubunda 30 öğrenci, kontrol grubunda ise 32 öğrenci yer almıştır. İlgili ünite, 15 ders saati sürecinde deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemiyle, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri ile işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kavram başarı testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t-testinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin kavram başarısı, kontrol grubundaki öğrencilerin başarısından daha yüksek çıkmıştır (t = 2,54; p < 0,05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik

Concept Teaching With Cooperative Learning on Social Studies Lesson

Öz:
In this research, the effect of cooperative learning on students&#8217; concept learning are examined. The design of the research was based on an experimental pre-test post-test model and the study was carried out on the 62 students, 30 participants in the experimental group, 32 participants in the control group who are students in primary school (fifth class). Students&#8217; concept achievement was measured by means of concept achievement test. Data analysis was applied t-test for statistical analysis. According to the results, cooperative learning was effected on the students&#8217; concept learning in &#8220;Adım Adım Türkiye&#8221; unit (t = 2,54; p < 0,05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Şaşan, H. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, 74-75. 49-52.
  • 2. Shlomo, S. (1990). Group İnvestigation Expence Cooperative Learning. London: Educational Leadership.
  • 3. Gömleksiz, M. (1997). Temel Eğitim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Adana: Baki Kitap ve Yayınevi.
  • 4. Senemoğlu, N. (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • 5. Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci. Nobel Yayınevi. Ankara.
  • 6. Baykara, K. (1999). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • 7. Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • 8. Pınarbaşı, T. (2002). Çözünürlükle İlgili Kavramların Anlaşılmasında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • 9. Canpolat, N. (2002). Kimyasal Denge ile İlgili Kavramların Anlaşılmasında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • 10. Smith, M. E., Hinckley, C. C. & Volk G. L. (1991). Cooperative Learning in the Undergraduate Laboratory. Journal of Chemical Education. 68: 413-415.
  • 11. Heller, P., Keith, R. & Anderson, S. (1992). "Teaching Problem Solving Through Cooperative Grouping. Part 1: Group versus Individual Problem Solving." American Journal of Physics, 60, 627-636.
  • 12. Baird, H. J., Lazarowitz, R. & Lazarowitz, R. H. (1992). Academic Achievement and Social Gains of Differing Status Students Learning Science in Cooperative Groups. Cooperative Learning. 13 (1): 21-24
  • 13. Heady, J. E. (1994). Teaching Embryology without Lectures and without traditional Laboratories. An Adventure in Innovation. Journal of College Science Teaching, 23: 87-91.
  • 14. Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2000). İşbirliğine Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Özyeterlilik Düzeylerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi IV. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Beytepe, Ankara.
APA ÇAYCI B, DEMİR M, BAŞARAN M, demir m (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. , 619 - 630.
Chicago ÇAYCI BARIŞ,DEMİR M. Kaan,BAŞARAN Mustafa,demir metin Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. (2007): 619 - 630.
MLA ÇAYCI BARIŞ,DEMİR M. Kaan,BAŞARAN Mustafa,demir metin Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. , 2007, ss.619 - 630.
AMA ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. . 2007; 619 - 630.
Vancouver ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. . 2007; 619 - 630.
IEEE ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m "Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi." , ss.619 - 630, 2007.
ISNAD ÇAYCI, BARIŞ vd. "Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi". (2007), 619-630.
APA ÇAYCI B, DEMİR M, BAŞARAN M, demir m (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 619 - 630.
Chicago ÇAYCI BARIŞ,DEMİR M. Kaan,BAŞARAN Mustafa,demir metin Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15, no.2 (2007): 619 - 630.
MLA ÇAYCI BARIŞ,DEMİR M. Kaan,BAŞARAN Mustafa,demir metin Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.15, no.2, 2007, ss.619 - 630.
AMA ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(2): 619 - 630.
Vancouver ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(2): 619 - 630.
IEEE ÇAYCI B,DEMİR M,BAŞARAN M,demir m "Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15, ss.619 - 630, 2007.
ISNAD ÇAYCI, BARIŞ vd. "Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ile Kavram Öğretimi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15/2 (2007), 619-630.