Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 73 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri

Öz:
Bu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenme stratejileri anket formu öğrencilere bire bir görüşme yolu ile uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında zihinsel tekrar stratejilerini her zaman, örtük ve açık tekrar stratejilerini her zaman, eklemleme stratejilerini her zaman, geri getirmeyi (hatırlamayı) artırıcı stratejilerini her zaman, güdüleme stratejilerini her zaman, dikkat stratejilerini ara sıra, gruplama stratejilerini ara sıra, örgütleme stratejilerini ara sıra kullandıkları, bellek destekleyici stratejilerini ve yürütücü biliş stratejilerini hiçbir zaman kullanmadıkları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arseven, A.D. (1993). Alan araştırma yöntemi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası (Gül Yayınevi).
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bilen, M. (1993). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Takav Matbaacılık.
  • Çiftçi, Ö. (1998). Lise I. sınıf öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin matematik dersindeki başarıları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erden, M. ve Akman Y. (1998). Eğitim psikolojisi “gelişim-öğrenme-öğretme”. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Erden, M. ve Demirel M. (1993). İlkokul beşinci sınıf öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin etkililiği. İzmir 1. Eğitim Kongresi Bildirileri.(sf. 254-261). İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Fidan, N. ve Erden M.(1998). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Gagne, R. M. (1988). Essentials of learning for instruction. 2nd Ed., New Jersey: Prentice Hall, İnc.
  • Görgen, İ. (1997). Özetleme ve bilgi haritası oluşturma öğretiminin bilgilendirici bir metni öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Bahçelievler P.K.33.
  • Matlin, M. (1989). Cognition, Fort Worth: Holt, Rinehart and Winston Inc.
  • Mayer, R. E. (1987). Educational psychology: a cognitive approach. Little: Brown and Company Limited, U.S.A.
  • Olçum, Y. (2000). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bellek destekleyicilerin erişi ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ormrod, J. E. (1990). Human learning: theories, principles and educational applications. Columbus: Merril Publishing Company.
  • Öztürk, B. (1995). Genel öğrenme stratejilerinin öğrenciler tarafından kullanılma durumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Saban, A. (2000). Öğrenme-öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Spot Matbaası.
  • Sönmez, V. (2000). Eğitimin tarihsel temelleri. (ed. V. Sönmez) Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Düşünen, tartışan, çözüm üreten toplum için etkin öğrenme-öğretim ve öğrenmede bilgisayara dayalı bilgi teknolojileri. Bilim Teknik Dergisi, 355, 52-57
  • Weinstein, C.E. ve Mayer R.E.(1986). The teaching of learning strategies. (Ed. M.C. Wittrock) Handbook of research on teaching, 3rd. Edition. New York: Mac Milan Company, 135-327.
  • Yangın, B. ve Yıldızlar M. (1999). İlköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çalışma yolları, başarı ve cinsiyet ilişkisi. Çağdaş Eğitim. 258, 28-33
APA Tay B, YANGIN B (2008). 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. , 73 - 88.
Chicago Tay Bayram,YANGIN Banu 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. (2008): 73 - 88.
MLA Tay Bayram,YANGIN Banu 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. , 2008, ss.73 - 88.
AMA Tay B,YANGIN B 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. . 2008; 73 - 88.
Vancouver Tay B,YANGIN B 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. . 2008; 73 - 88.
IEEE Tay B,YANGIN B "4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri." , ss.73 - 88, 2008.
ISNAD Tay, Bayram - YANGIN, Banu. "4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri". (2008), 73-88.
APA Tay B, YANGIN B (2008). 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 73 - 88.
Chicago Tay Bayram,YANGIN Banu 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.3 (2008): 73 - 88.
MLA Tay Bayram,YANGIN Banu 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.3, 2008, ss.73 - 88.
AMA Tay B,YANGIN B 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(3): 73 - 88.
Vancouver Tay B,YANGIN B 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(3): 73 - 88.
IEEE Tay B,YANGIN B "4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.73 - 88, 2008.
ISNAD Tay, Bayram - YANGIN, Banu. "4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/3 (2008), 73-88.