Yıl: 1999 Cilt: 9 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 3 - 8 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri

Öz:
İnönü Sağlık Ocağı Bölgesi halkının sağlık hizmetlerinden yararlanım ve hoşnutluk düzeyini saptamak amacıyla planlanan kesitsel tipteki çalışmada, İnönü sağlık ocağı bölgesinde yaşayanlardan, basit rasgele örnekleme yöntemi ile 300 kişi ye ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda Sağlık Ocağı'ndan yararlanım ile, yaş, cinsiyet ve eğitim durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sosyal güvencesi olmayanlar, gelir düzeyi düşük olanlar, bölgede daha uzun süredir oturanlar, Sağlık Ocağını daha çok tercih etmektedir. Sağlık Ocağı çalışanlarının tutumu ve hekimin ayırdığı süre de yararlanımı etkilemektedir. Gereksinim durumunda en çok Sağlık Ocağı'na başvurulmaktadır.
Anahtar Kelime: Birinci basamak sağlık hizmetleri Sağlık ocakları Hekim-hasta ilişkileri Sağlık hizmetleri araştırmaları Sağlık personelinin tutumu Sağlık kuruluşları Sağlık tutumu Sağlık hizmetleri Sağlık hizmetleri ihtiyaç ve talepleri Hasta memnuniyeti

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

The satisfaction and hopes of the benefited population from health services in the district of İnönü Health Center

Öz:
The aim of this cross sectional study was to find out the utility and the satisfaction for the health services of the population resident in the İnönü Health Center Districts. The study sample was 300 persons. The results of the study showed that, there are no statistical significant relationships between, age, gender and level of education with the Health Center Service utilization on the other hand, the people who had any social security; who had low level of income; and who lived longer in the district, tended to use health center more than others. The attitudes of the health staff to the people and the allocation of adequate time by the physician to the patients were found to affect the use of then health center services also. In the case of the need, the people in to district mostly prefer the health center among the other health service facilities.
Anahtar Kelime: Attitude to Health Health Services Health Services Needs and Demand Patient Satisfaction Primary Health Care Community Health Centers Physician-Patient Relations Health Services Research Attitude of Health Personnel Health Facilities

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA PALA T, ERGİN S (1999). İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. , 3 - 8.
Chicago PALA Tümer,ERGİN Sevin İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. (1999): 3 - 8.
MLA PALA Tümer,ERGİN Sevin İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. , 1999, ss.3 - 8.
AMA PALA T,ERGİN S İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. . 1999; 3 - 8.
Vancouver PALA T,ERGİN S İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. . 1999; 3 - 8.
IEEE PALA T,ERGİN S "İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri." , ss.3 - 8, 1999.
ISNAD PALA, Tümer - ERGİN, Sevin. "İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri". (1999), 3-8.
APA PALA T, ERGİN S (1999). İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. Sağlık ve Toplum, 9(4), 3 - 8.
Chicago PALA Tümer,ERGİN Sevin İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. Sağlık ve Toplum 9, no.4 (1999): 3 - 8.
MLA PALA Tümer,ERGİN Sevin İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. Sağlık ve Toplum, vol.9, no.4, 1999, ss.3 - 8.
AMA PALA T,ERGİN S İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. Sağlık ve Toplum. 1999; 9(4): 3 - 8.
Vancouver PALA T,ERGİN S İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri. Sağlık ve Toplum. 1999; 9(4): 3 - 8.
IEEE PALA T,ERGİN S "İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri." Sağlık ve Toplum, 9, ss.3 - 8, 1999.
ISNAD PALA, Tümer - ERGİN, Sevin. "İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde hizmet alan kesimin hoşnutluk ve beklentileri". Sağlık ve Toplum 9/4 (1999), 3-8.