Yıl: 2007 Cilt: 13 Sayı: 52 Sayfa Aralığı: 593 - 614 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları

Öz:
Araştırmada ortaöğretime öğretmen yetiştiren 3,5+1,5 programlarındaki öğrenciler ile ilköğretime öğretmen yetiştiren lisans programlarında okuyan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının program, sınıf ve cinsiyet değişkenleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubunu BAÜ-Necatibey Eğitim Fakültesi 1. öğretim lisans öğrencileri ile 3,5+1,5 tezsiz yüksek lisans programlarına devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada Üstüner’in (2006) geliştirdiği “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 645 öğrenciye uygulanmış eksik doldurulanlar ayıklandıktan sonra 511’i çözümlenme aşamasında kullanılabilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; genel olarak öğrencilerin mesleğe yönelik tutumları “katılıyorum” düzeyi ve üstündedir. Sonuçlar, kız öğrencilerin erkek öğrencilerden, sosyal ve dil bilim alanlarında okuyan öğrencilerin ise fen ve matematik alanlarında okuyan öğrencilere göre tutum puanlarının daha yüksek olduğunu göstermektedir. Program ve sınıf değişkenleri açısından öğrenci tutumlarında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.
Anahtar Kelime: öğretmenlik öğrenciler öğrenci tutumları eğitim fakülteleri öğretmenlik formasyonu öğretmen adayları necatibey eğitim fakültesi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA TERZİ A, TEZCİ E (2007). Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. , 593 - 614.
Chicago TERZİ Ali Rıza,TEZCİ Erdoğan Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. (2007): 593 - 614.
MLA TERZİ Ali Rıza,TEZCİ Erdoğan Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. , 2007, ss.593 - 614.
AMA TERZİ A,TEZCİ E Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. . 2007; 593 - 614.
Vancouver TERZİ A,TEZCİ E Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. . 2007; 593 - 614.
IEEE TERZİ A,TEZCİ E "Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları." , ss.593 - 614, 2007.
ISNAD TERZİ, Ali Rıza - TEZCİ, Erdoğan. "Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları". (2007), 593-614.
APA TERZİ A, TEZCİ E (2007). Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(52), 593 - 614.
Chicago TERZİ Ali Rıza,TEZCİ Erdoğan Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, no.52 (2007): 593 - 614.
MLA TERZİ Ali Rıza,TEZCİ Erdoğan Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.13, no.52, 2007, ss.593 - 614.
AMA TERZİ A,TEZCİ E Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2007; 13(52): 593 - 614.
Vancouver TERZİ A,TEZCİ E Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2007; 13(52): 593 - 614.
IEEE TERZİ A,TEZCİ E "Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13, ss.593 - 614, 2007.
ISNAD TERZİ, Ali Rıza - TEZCİ, Erdoğan. "Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/52 (2007), 593-614.