Yıl: 2008 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 169 - 181 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi

Öz:
Bu çalışmada Lise-1 kimya programında bulunan ve öğrencilerin kavrama güçlüğü çektiği atom ve atom modelleri konuları kullanılarak hazırlanan bilgisayar destekli programın uygulanan yöntemlere bağlı olarak öğrencilerin tutumlarına ve başarılarına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla hazırlanan ölçekler yardımıyla öğrencilerin bilgisayar ve kimya dersine yönelik tutumları ve kimya dersindeki başarıları incelenmiştir. Bu amaçla iki deney grubu geleneksel öğretim yöntemi uygulanan kontrol grubu (KG) ile karşılaştırılmıştır. Deney gruplarından birincisine (DG-1) bilgisayar tabanlı ikincisine (DG-2) ise bilgisayar destekli öğrenme yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçları KG’de bulunan öğrencilere kıyasla DG-1 ve DG-2’de bulunan öğrencilerin kimya dersindeki başarılarında, kimya dersine karşı olan tutumlarında ve bilgisayara karşı olan tutumlarında pozitif yönde gelişme olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu pozitif değişimin bilgisayar destekli eğitim alan DG-2 grubunda çok daha etkili olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akçay, H. (2003). Bilgisayar Destekli Kimya Eğitimi, DEÜ, B.E.F. ders notu, İzmir.
  • Akçay, H., Feyzioğlu, and B., Tüysüz, C. (2003). The effect of computer simulations on students’ success and attitudes in teaching chemistry. Educational Sciences: Theory & Practice, 3(1), 7-26
  • Akpınar, Y., (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Campbell, D.T., & Stanley, J.C. (1963). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally & Company.
  • Campbell, R., (1989). Learned it through the grapevine: hypermedia at work in the classroom, American Libraries, 20(3), 200-205.
  • Cesur, T. (2003). Analitik kimyada mathcad ve mathlab uygulamaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Chan, C.W. (1989), Computer use in the elementary classroom I: An Assessment of CAI software, Computers and Education, 13(2), 109-115.
  • Chang, L.J., Yang, J.C., and Chan, T.W. (2002). Multilayer educational services platforms and its implementation. In proceedings of the international conference on computers in education ICCE.
  • Clark, C., English, S., Jalobeanu, M., & Nistor, N. (1998). Internet as a vehicle for teaching: A Romanian Internet learning workshop. Paper presented at Turkey Second International Distance Education Symposium, Ankara.
  • Crippen, K.J., & Brooks, D.W. (2001). Teaching advanced placement descriptive chemistry: Suggestions from a testing web site. The Chemical Educator, 6, 266-271.
  • Culp, G.H., & Castleberry, S.J. (1971). Computer assisted instruction in undergraduate organic chemistry: An evaluation of selected programs. Science Education, 53, 445-459.
  • Çetinkaya, A.N. (2002). MLO Modeli. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • David, J. (1994). CAI systems: The users perspective. Proceedings of the Bureau of the Census Annual Research Conference and CASIC Technologies Interchange. Washington, DC.
  • Durndell, A., Macleed, H., and Siann, G. (1987). A surgery of attitudes to knowledge about and experience of computers. Computers and Education, 11(3), 167-175.
  • Durmaz, A. (2003), Interaktif öğretim yöntemi kullanarak asit-baz titrasyon eğrilerinin oluşturulması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Dusick, M.D., and Yıldırım, S. (2000). Faculty computer use and training: Identifying distinct needs for different populations. Community Collage Review, 27 (4), 33-45.
  • Ergin, A.(1995). Öğretim teknolojisi:İiletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Feyzioğlu, B., (2002). İnternet tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısı üzerine bir örnek: Çözeltiler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Geban, Ö., Aşkar, P., and Özkan, İ., (1992). Effects of computer simulations and problem-solving approaches on high school students. Journal of Educational Research, 86, 5-10
  • Güneş, A. (1991). Bilgisayara ve Basic programları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Hamafin, M.J. and Peck, K.L. (1989). The design, development and evaluation of instructional software. New York/London.
  • Hutin, R. (1987). Un ordinateur dans la classe, recherche sur l'emploi de l'informatique comme moyen d'apprentissage entre dix et douze ans. Collection Srp, Genève.
  • Ichiko, T., Yamamoto, M., Kawamura, Y., and Hanano, M. (2001). Advanced multimedia telecommunications using a high speed broadband backbone network beyond all aspect of the current Internet. Computer and Education, 37, 211-224.
  • Kulik, J.A., Kulik, C.L.C., and Bangert, D. (1985). Effectiveness of computer-based education in elementary schools. Computers in Human Behavior, 1, 59-74.
  • Mallow, J.V. (2001). Student group project work: A pioneering experiment in interactive engagement. Journal of Science Education and Technology, 10(2). 105-114.
  • Mevarech, Z. (1985). Effect of computer-assisted mathematics instruction on disadvantaged pupils' cognitive and affective development. Journal of Educational Research, 79(1), 5-10.
  • Mccoy, L.P. and Haggard, C.S. (1989). Determinants of computer use by teachers. Paper presented at the annual meeting of the Eastern Educational Research Association Savannah, Ga.
  • Montague, E.J., Castleberry, S.J., and Lagowski, J.J. (1970). Computer based teaching techniques in general chemistry. Journal of Research in Science Teaching, 7, 197-208.
  • Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (1998). Her yönüyle öğretmenlik mesleği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Savenye, W., Davıdson, G., and Orr, K. (1992). Effect of an educational computing course on pre-service teachers’ attitudes and anxiety toward computers, Journal of Computing in Childhood Education, 3(1), 31-41.
  • Schank, R.C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78.
  • Stokes. S.P. (2001). Satisfaction of collage student with digital learning environment do learners’ make difference? The Internet and Higher Education, 4, 31-44.
  • Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yay.
  • Titiz, M.T. (2001). Ezbersiz eğitim yol haritası. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tüysüz, C., (2002). İnteraktif öğretimin öğrenci başarısı üzerine bir örnek: Mol kavramı ve Avagadro sayısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Ens., İzmir.
  • Willett, J., Yamashita, J.J.M., and Anderson, R.D. (1983). A meta analysis of instructional systems applied in science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 20, 405-417.
  • Winer, L.R., and Cooperstook, S. (2001). The ‘intelligent classroom’: Changing teaching and learning with an evolving technological environment. Computer &Education, 38, 253-266
  • Wise, K.C., and Okey, J.R. (1983). The impact of microcomputer based instruction on student achievement. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Dallas, Texas.
  • Woodrow, J. (1991). Determinants of student teacher computer literacy achievement. Computers and Education, 16(3), 247-256.
  • Yıldırım, S. (1995). Effects of computer assisted instruction and worksheet study on students’ chemistry achievement and attitudes toward chemistry at high school level. Unpublished master’s thesis, METU, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Ankara.
APA AKÇAY C, TÜYSÜZ C, FEYZİOĞLU B, OĞUZ B (2008). Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. , 169 - 181.
Chicago AKÇAY Cengiz,TÜYSÜZ Cengiz,FEYZİOĞLU Burak,OĞUZ Bülent Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. (2008): 169 - 181.
MLA AKÇAY Cengiz,TÜYSÜZ Cengiz,FEYZİOĞLU Burak,OĞUZ Bülent Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. , 2008, ss.169 - 181.
AMA AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. . 2008; 169 - 181.
Vancouver AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. . 2008; 169 - 181.
IEEE AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B "Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi." , ss.169 - 181, 2008.
ISNAD AKÇAY, Cengiz vd. "Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi". (2008), 169-181.
APA AKÇAY C, TÜYSÜZ C, FEYZİOĞLU B, OĞUZ B (2008). Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 169 - 181.
Chicago AKÇAY Cengiz,TÜYSÜZ Cengiz,FEYZİOĞLU Burak,OĞUZ Bülent Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no.2 (2008): 169 - 181.
MLA AKÇAY Cengiz,TÜYSÜZ Cengiz,FEYZİOĞLU Burak,OĞUZ Bülent Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.2, 2008, ss.169 - 181.
AMA AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 4(2): 169 - 181.
Vancouver AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 4(2): 169 - 181.
IEEE AKÇAY C,TÜYSÜZ C,FEYZİOĞLU B,OĞUZ B "Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, ss.169 - 181, 2008.
ISNAD AKÇAY, Cengiz vd. "Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (2008), 169-181.