Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)

Yıl: 2007 Cilt: 3 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 119 - 132 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Okul Deneyimi II dersinin işleyişini, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde, Okul Deneyimi II dersini alan tüm bölümler (5 bölüm, 122 kız, 84 erkek, toplam 206 öğrenci) oluşturmaktadır. Okul Deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 41 sorudan oluşan Okul Deneyimi II: Öğrenci Görüşleri Anketi isimli anket kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler üzerinde istatistiksel analiz olarak aritmetik ortalama $(bar{X})$; frekans (f) ve yüzde (%) yapılmıştır. Bulgulara göre, öğretmen adaylarının Okul Deneyimi II dersini eğitim programları içinde önemli bir noktada gördüklerine ve uygulama öğretmenlerine, uygulama okullarına ve uygulama öğretim elemanlarına karşı, dersin yürütülmesi konusunda olumsuz görüş taşıdıklarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji

Examining Pre-service Teachers’ Opinions about School Experience II Course (The Mersin University Sample)

Öz:
The purpose of this study is to reveal the process of School Experience II Course based on the point of view of the senior students of Education Faculty. The data of the study was gathered from 206 (122 female and 84 male) students who attend to 5 different departments of Education Faculty in Mersin University. The data were gathered by using “School Experience II Course: Examining Pre-Service Teachers’ Survey (41 questions)” developed by the researcher. For the statistical analyses of the data the following tests were used:$bar{X}$,f, %. The result of the study showed that pre-service teachers attached importance to School Experience II course in the curriculum. In addition, pre-service teachers have got negative attitudes towards practice schools, mentors and supervisors.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksu, M. B. (2000). Uygulamanın ikinci yılında okul deneyimi I dersinin değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 48-56.
  • Alakuş, A. O., Oral, B. & Mercin, L. (2005). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının okul deneyimi II uygulamasına ilişkin algıları, Milli Eğitim Dergisi, 168, 143-155.
  • Aycan, Ş., Arı, Ş., Türkoğuz, S., ve Yoldaş, C. (2002). Okul deneyimi uygulamalarının teknik eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına etkilerinin karşılaştırılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Eylül, 1170-1175, Ankara.
  • Aydın, E. (2005). Öğretmenlik uygulaması dersi nasıl daha verimli hale getirilebilir? Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005.
  • Azar, A, (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/159/azar.htm, indirilme tarihi: 27 Kasım 2006.
  • Battal ,N. (1998). Okul deneyimi ve öğretmenlik Uygulaması etkinlikleri ne ölçüde gerçekleştirilmektedir? (Balıkesir Örneği). VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 9-11 Eylül 1998, Cilt: II, 451-458, Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Berber, K., Özkan, H.H., ve Albayrak, M. (2005), Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü. Milli Eğitim Dergisi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-berber.htm, indirilme tarihi: 27 Kasım 2006.
  • Buyurgan, S. (2001). Okul Deneyimi I dersi ile ilgili izlenimler. Çağdaş Eğitim, 274, 32-38.
  • Çepni, S.; Ayaş, A.P. & Baki, A. (1999). Fakülte-okul iş birliği modelinin uygulanmasında karşılaşılabilecek temel sorunlar ve çözüm önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, 1, 74-86.
  • Çimer, A. & Çimer, S, O. (2004). Öğretmen adaylarının okullardaki uygulama öğretmenlerinin özellikleri hakkındaki görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, 1247-1253, Ankara.
  • Gömleksiz, M. N.; Mercin, L.; Bulut, İ.; Atan, U. (2006). Okul Deneyimi II dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri (sorunlar ve çözüm önerileri). Eğitim Araştırmaları, 23, 148-158.
  • Gürdal, A.; Sağırlı, M & Üredi, L. (2000). Okul Deneyimi I’in öğretmen adayı ve uygulama öğretmeni üzerindeki etkileri. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bilimsel Çalışmaları. Editör. Zafer Gökçakan. 01-03 Eylül 1999. Cilt:1. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Basımevi, 559-568.
  • Harmandar, M., Bayrakçeken, S., Kıncal, R.Y., Büyükkasap, E., ve Kızılkaya, S. (2000), Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde okul deneyimi uygulaması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/148/1.htm, indirilme tarihi: 27 Kasım 2006.
  • Karasar, N. (1994). Araştırmada rapor hazırlama. (7. baskı), Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Korkmaz, İ. ve Akbaşlı, S. (2001). Okul Deneyimi I çalışmalarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5, 1-3.
  • Köroğlu, H., Başer, N. & Yavuz, G. (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 85-95.
  • Kudu, M.; Özbek, R. & Bindak, R. (2006). Okul Deneyimi I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları (Dicle Üniversitesi Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 5(15), 99-109.
  • Oğuz, A, (2004), Okul Deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Oral, B. & Dağlı, A. (1999), Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Özbek, Z.T. & Aytekin, F. (2003). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine bakış açıları ve öğretmenlik uygulaması dersinden memnuniyet durumları üzerine bir araştırma. Çağdaş Eğitim, 295, 31-39.
  • Özdemir, A.Ş., ve Çanakçı, O. (2005). Okul Deneyimi I dersinin öğretmen adaylarının öğretim-öğrenme kavramlarına ve öğretmen-öğrenci rollerine bakış açıları üzerindeki etkileri. İlköğretim-Online, 4(1), 73-80.
  • Selçuk, Ziya. (2000), Okul deneyimi ve uygulama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Taşdemir, M. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Toprakçı, E. (2003). Okul Deneyimi II dersinin teori ve pratiği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10, 146-152.
  • Uslu, Z. (2001). Okul deneyimi derslerinin öğretmen adaylarına etkileri. Çağdaş Eğitim, 282, 29-35.
  • Ünver, G. (2003), Öğretmenlik uygulamasında işbirliği. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 87-100.
  • Üstüner, M. (2004), Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 7.
  • Yapıcı, Ş. & Yapıcı, M., (2004), Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim-Online, 3(2), 54-59.
  • YÖK/Dünya Bankası (1998). Fakülte-okul işbirliği. Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
APA DEMİRCAN C (2007). Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). , 119 - 132.
Chicago DEMİRCAN Candemir Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). (2007): 119 - 132.
MLA DEMİRCAN Candemir Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). , 2007, ss.119 - 132.
AMA DEMİRCAN C Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). . 2007; 119 - 132.
Vancouver DEMİRCAN C Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). . 2007; 119 - 132.
IEEE DEMİRCAN C "Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)." , ss.119 - 132, 2007.
ISNAD DEMİRCAN, Candemir. "Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)". (2007), 119-132.
APA DEMİRCAN C (2007). Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119 - 132.
Chicago DEMİRCAN Candemir Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.2 (2007): 119 - 132.
MLA DEMİRCAN Candemir Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.2, 2007, ss.119 - 132.
AMA DEMİRCAN C Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 3(2): 119 - 132.
Vancouver DEMİRCAN C Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 3(2): 119 - 132.
IEEE DEMİRCAN C "Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.119 - 132, 2007.
ISNAD DEMİRCAN, Candemir. "Okul Deneyimi II Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/2 (2007), 119-132.