Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 87 - 98 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine karşı görüşleri ve bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma, sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşlerini belirlemek ve görüşlerinin, cinsiyet, branş, bilgisayar eğitimi alma durumu, bilgisayar kullanma düzeyi, bilgisayar kullanma sıklığı, yaş düzeyleri, bilgisayar sahibi olma durumu değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir’deki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve matematik öğretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 73 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğretmenlere bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri belirlemek için, Yenilmez ve Sarıer (2007) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans tabloları, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşlerinde bilgisayar kullanma düzeyi ve bilgisayar kullanma sıklığı açısından farklıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak ilköğretimde bilgisayar destekli matematik öğretimine yönelik öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
The purpose of this study was to determine views of the mathematics and class teachers’ toward computer supported mathematics education and relations between these views and teachers’ characteristics. This study indicated that to determine differences among view of the mathematics and class teachers’ toward computer supported mathematics education points of view teachers’ sex, branch, having computer education, computer using level, frequency of using computer, age, having own computer. The sample of the study consists of totally 73 teachers in Eskişehir. Data was collected by Yenilmez and Sarıer’s (2007) questionnaire. Frequency tables, t-test and analysis of variance were employed to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in views toward computer supported mathematics education points of view computer using level and frequency of using computer. Finally suggestions were included for computer supported mathematics education in schools.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003) “İlköğretim 8. Sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü Ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:11, No:2, 339-358
  • Alessi, S. M., Trollip, S. R. (l99l) Commputer-based instruction: Methods and development. (2nd ed.). Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Alkan, C. (1995) Eğitim Teknolojisi. Ankara: Atilla Kitapevi
  • Alkan, C. (1997) Eğitim Teknolojisi. Ankara: Atilla Kitapevi
  • Arıkan, F., Aydoğdu, M., Doğru, M., Uşak, M. (2006) “Bilgisayar Destekli Biyoloji Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Milli Eğitim Dergisi, sayı:171
  • Arseven, A. (1986) “Bilgisayar Destekli Öğretim”, T.E.D. I. Bilgisayar Eğitimi Toplantısı, Ankara
  • Arslan, B. (2003) “Bilgisayar Destekli Eğitime Tabi Tutulan Ortaöğretim Öğrencileriyle Bu Süreçte Eğitici Olarak Rol Alan Öğretmenlerin BDE’e İlişkin Görüşleri”. TOJET, Volume 2, Issue 4, Article 10
  • Baki, A. (2002) Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik, İstanbul: Tübitak Bitav-Ceren Yayınları.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., Savan, A. (2003) “Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğreniciler Üzerine Etkisi”. TOJET, Volume 2, Issue 4, Article 11
  • Çilenti, K. (1995) Eğitim Teknolojisi ve Önemi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası
  • Ergin, A. (1995) Öğretim Teknolojisi: İletişim. Ankara: PEGEM A Yayıncılık
  • Ersoy, Y. (2002) “Hesap Makinesi Destekli Matematik Öğretimi: Görüşler, Genel Eğilimler ve İstekler”, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-5) Bildiriler Kitabı, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ, Ankara
  • Ersoy, Y. (2003) “Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi-II: Hesap Makinesinin Matematik Etkinliklerinde Kullanılması”, İlköğretim Online, Vol.2, Nr.2, 35-60. http://ilkogretim-online.org.tr/vol2say2/v02s02e.pdf
  • Ersoy, Y., Baki, A. (2004) “Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi İçin Okullarda Aşılması Gereken Engeller”. http://www.matder.org.tr/bilim/bilim.asp-
  • Hannafin, M. J. (1988) Making CAI Lessons Meaningful and Interactive. In The Design, Development and Implementation of Instructional Software. New York. MacMillan. (in ".pdf" format)
  • İpek, İ. (2001) Bilgisayarla öğretim: Tasarım, geliştirme ve yöntemler. Ankara: Tıp ve Teknik Kitabevi Ltd. Şti. Yayınları.
  • İpek, İ. (2002) “Bilgisayarla Öğretimde (BÖ) Temel Kavramlar: Tasarım, Uygulama ve Yöntemler için Çerçeve Model”. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs 2002, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Keser, H. (1986) “Bilgisayar Destekli Eğitim İçin Bir Model Önerisi”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Odabaşı, F. (2006) Bilgisayar Destekli Eğitim. Ünite 8, Eskişehir: Açık öğretim Yayınları, s:135
  • Öğüt, H., Altun, A.A., Sulak, S., Koçer, H.E. (2004) “Bilgisayar Destekli, İnternet Erişimli İnteraktif Eğitim CD’si ile E-Eğitim”. TOJET, Volume 3, Issue 1, Art. 10
  • Özdemir, E. (2006) “Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Price, R. V. (1990) Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
  • Taşcıoğlu, Ç. (1992) “Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımlarında İlköğretimde Uygulanabilirliği ve İlköğretim için Geliştirilmiş Bir Ders Yazılımının Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tooke, D. J. (2001) Introduction. In D. J. Tooke & N. Henderson (Eds.), Using information technology in mathematics education. New York: The Haworth Press, Inc.
  • Uşun, S. (2004) Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Ankara: Nobel Yayınevi
  • Yenilmez, K., Sarıer, Y. (2007) “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Düşünceleri”, I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs 2007, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
APA Yenilmez K, KARAKUŞ Ö (2007). İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. , 87 - 98.
Chicago Yenilmez Kursat,KARAKUŞ Özge İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. (2007): 87 - 98.
MLA Yenilmez Kursat,KARAKUŞ Özge İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. , 2007, ss.87 - 98.
AMA Yenilmez K,KARAKUŞ Ö İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. . 2007; 87 - 98.
Vancouver Yenilmez K,KARAKUŞ Ö İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. . 2007; 87 - 98.
IEEE Yenilmez K,KARAKUŞ Ö "İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri." , ss.87 - 98, 2007.
ISNAD Yenilmez, Kursat - KARAKUŞ, Özge. "İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri". (2007), 87-98.
APA Yenilmez K, KARAKUŞ Ö (2007). İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 87 - 98.
Chicago Yenilmez Kursat,KARAKUŞ Özge İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.14 (2007): 87 - 98.
MLA Yenilmez Kursat,KARAKUŞ Özge İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.14, 2007, ss.87 - 98.
AMA Yenilmez K,KARAKUŞ Ö İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(14): 87 - 98.
Vancouver Yenilmez K,KARAKUŞ Ö İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(14): 87 - 98.
IEEE Yenilmez K,KARAKUŞ Ö "İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.87 - 98, 2007.
ISNAD Yenilmez, Kursat - KARAKUŞ, Özge. "İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2007), 87-98.