Yıl: 2008 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 857 - 891 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmaya yirmi altı öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adayları yaptıkları uygulamanın olumlu geçtiğini, farklı özür ve yaş gruplarıyla çalışma olanağı sağladığı için iki farklı kurumda uygulama yapmanın avantajlı olduğunu söylemişlerdir. Katılımcılar uygulama boyunca pek çok öğretim programı hazırladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmen adayları, kavram öğretimi programı hazırlama ve uygulamayı en kolay, davranış değiştirme programı hazırlama ve uygulamayı en zor uygulamaya geçirdiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcılar uygulama programının beklentileriyle örtüştüğünü belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının yarısı, uygulama öğretim elemanlarından aldıkları dönütlerin yeterli olduğunu, diğer yarısı ise, yeterli olmadığını dile getirmişlerdir.
Anahtar Kelime: özel eğitim öğretmenleri öğretmen adaylarının görüşleri anadolu üniversitesi zeka geriliği öğretmenlik uygulamaları özel eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

An Evaluation of the Views of Mental Retardation Practicum Students on Teaching Practicum

Öz:
Undergraduate students who were pursuing towards a degree in mental retardation in the department of special education at Anadolu University were interviewed in the present study. Specifically, the interviews focused on students’ practicum experiences. The sample included 26 seniors and data were analyzed descriptively. Students mentioned that they had a positive practicum experience and that they were happy to have the chance to work with a more heterogeneous group of students in two diff erent schools. Th ey also mentioned that they prepared several lesson plans during the practicum process. Th e participants indicated that they were satisfied with the practicum in both semesters. Half of the participants pointed out that they had sufficient feedback from their university advisors.
Anahtar Kelime: teaching practices special education special education teachers undergraduate conceptions anadolu university mental retardation

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Baumgart, D., & Ferguson, L. (1991). Personnel preparation: Directions for the next decade. In. L. Meyer, C. Peck, & L. Brown (Eds), Critical issues in the lifes of persons with disabilities (s. 313-352). Baltimore: Brooks.
  • Berg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences (3rd edt.). Boston: Allyn & Bacon.
  • Borko, H., & Mayfield, V. (1995). Th e roles of the cooperating teacher and university supervisor in learning to teach. Tecahing and Teacher Education, 11, 501-518.
  • Conderman, G., Morin, J., & Stephens, J. T. (2005). Special education student teaching practices. Preventing School Failure, 49(3), 5-10.
  • Çolak, A., Acar, C., Kurt, O. & Acar, G. (2002). Özel eğitim öğretmenlerinin öğretmen adaylarının uygulama derslerindeki yeterliklerine ilişkin görüş ve önerileri. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Deng, Z., & Gopinathan, S. (2003). Continuity and change in conceptual orientations for teacher preparation in Singapore: Challenging teacher preparation as training. Asia-Pasific Journal of Teacher Education, 31(1), 51-65.
  • Dunkin, M. J., Precians, R. P., & Nettle, E. B. (1994). Eff ect of formal teacher education upon student teacher’ cognitions regarding teaching. Teaching and Teacher Education, 10, 395-408.
  • Gay, L. R. (1996). Educational research: Competencies for analysis and application. (5th edt.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
  • Goodlad, J., Soder, R., & Sirotnik, K. (1990). Places where teachers are taught. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Guyton, E. M., & McIntyre, D. (1990). Student teaching and school experience. In W. R. Houston (Eds), Handbook of research on teacher education (pp. 514-534). New. York: Macmillan.
  • Haberman, M. (1983). Research on preservice laboratory and clinical experiences. In K. Howey, & W. Gardner (Eds), Th e education of teachers: A look ahead (pp. 98-117). New York: Longman.
  • Henry, M. (1989). Change in teacher education: Focus on field experiences. In. J. Braun (Ed.), Reforming teacher education: Issues and new directions. (pp. 69-95). New York: Garland Press.
  • Johnson, L. J. (1987). The role of the university supervisor: Perceptions of practicum students. Teacher Education and Special Education, 10, 120-125.
  • Kagan, D. M. (1992). Professional growth among preservice and beginning teachers. Review of Educational Research, 62(2), 129-169.
  • Meade, E. J., Jr. (1991, May). Reshaping the clinical phase of teacher preparation. Phi Delta Kappan, 72, 666-669. National Commission on Teaching and America’s Future (NCTAF). (2003). No dream denied: A pledge to America’s children. New York: Author.
  • Pellet, T., Stravye, K., & Pellet, H. (1999). Planning for student teaching success: A guide for cooperating teachers. Journal of Physical Education, Recreation, and Dance, 70(5), 50-55.
  • Renzaglia, A., Hutchins, M., & Lee, S. (1997). The impact of teacher education on the beliefs, attitudes, and dispositions of preservice special educators. Teacher Education and Special Education, 20(4), 360-377.
  • Richardson-Kohler, V. (1988). Barriers to eff ective supervison of student teaching. Journal of Teacher Education, 39, 28-34.
  • Sinclair, C., Munns, G., & Woodward, H. (2005). Get real: Making problematic the pathway into the teaching profession. Asia-Pasific Journal of Teacher Education, 33(2), 209-222.
  • Warger, C. L., & Aldinger, L. E. (1984). Improving teacher supervision: The preservice consultation model. Teacher Education and Special Education, 7(3), 155-163.
  • Woods, A. M., & Weasmer, J. (2003). Great expectations for student teachers: Explict and implied. Education, 123(4), 681-688.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeichner, K., & Gore, J. (1990). Teacher socialization. In R. Houston, M. Haberman, & J. Sikula (Eds.), Handbook of research on teacher education (pp. 329-348). New York: Macmillan.
APA Ergenekon Y, Ozen A, BATU E (2008). Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. , 857 - 891.
Chicago Ergenekon Yasemin,Ozen Arzu,BATU E. Sema Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. (2008): 857 - 891.
MLA Ergenekon Yasemin,Ozen Arzu,BATU E. Sema Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. , 2008, ss.857 - 891.
AMA Ergenekon Y,Ozen A,BATU E Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. . 2008; 857 - 891.
Vancouver Ergenekon Y,Ozen A,BATU E Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. . 2008; 857 - 891.
IEEE Ergenekon Y,Ozen A,BATU E "Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi." , ss.857 - 891, 2008.
ISNAD Ergenekon, Yasemin vd. "Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi". (2008), 857-891.
APA Ergenekon Y, Ozen A, BATU E (2008). Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(3), 857 - 891.
Chicago Ergenekon Yasemin,Ozen Arzu,BATU E. Sema Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 8, no.3 (2008): 857 - 891.
MLA Ergenekon Yasemin,Ozen Arzu,BATU E. Sema Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.8, no.3, 2008, ss.857 - 891.
AMA Ergenekon Y,Ozen A,BATU E Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2008; 8(3): 857 - 891.
Vancouver Ergenekon Y,Ozen A,BATU E Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2008; 8(3): 857 - 891.
IEEE Ergenekon Y,Ozen A,BATU E "Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, ss.857 - 891, 2008.
ISNAD Ergenekon, Yasemin vd. "Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 8/3 (2008), 857-891.