Yıl: 2009 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 195 - 202 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri

Öz:
Bu araştırma, lise 1. sınıf öğrencilerinin değişkenleri belirleme ve hipotez kurma becerilerini belirme amacıyla yapılmıştır. Söz konusu becerileri ölçme amacıyla, Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Testi (DBHKT) geliştirilmiştir. DBHKT’de öğrencilere çeşitli alanlarda yapılmış 15 deney metni verilmiş ve öğrencilerden her bir deney için; bağımlı değişken, bağımsız değişken, kontrol edilen değişkenler ve deneyde test edilmeye çalışılan hipotezi bulmaları istenilmiştir. Toplam 60 maddeden oluşan ortak köke dayalı çoktan seçmeli formattaki ölçme aracı Ankara’da üç liseden toplam 370 lise 1. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ölçme aracının güvenirliği, KR-20 formülüyle (0.96) hesaplanmıştır. Bulgular değerlendirildiğinde, değişkenleri belirleme ve hipotez kurma becerileriyle ilgili olarak lise 1. sınıf öğrencilerinde; bağımlı ve bağımsız değişkeni birbirine karıştırma, bağımlı ve bağımsız değişkenleri kontrol edilen değişkenler olarak belirleme, tek bir değişkeni kontrol etme, deneyde test edilmeyen bir hipotezi seçme, başlıkları altında özetlenebilecek yanılgılara rastlanılmıştır.
Anahtar Kelime: lise öğrencileri fizik eğitimi Ankara bilimsel süreç becerileri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Abilities of Grade Students to Identify Variables and Set Hypothesis High School

Öz:
This study is conducted in order to investigate the abilities of first grade students to identify variables and set hypothesis at high school. An Identifying the Variables and Setting Hypothesis Test (IVSHT) has been developed in order to measure the abilities under question. In IVSHT, students are given a text about 15 experiments on various fields, and required to find out the dependent variable, independent variable, controlled variables, and the hypothesis to be tested for each experiment. The multiple choice test is made up of 60 items and has been administered to 370 first grade students from three high schools at Ankara. The reliability of the test has been calculated with KR-20 formula (0.96). The findings of the study show that the first grade students at high school make mistakes in identifying the dependent and independent variables confuse the dependent and independent variables with controlled variables, control only one variable, and choose a hypothesis which is not tested.
Anahtar Kelime: scientific process skills high school students physics education Ankara

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.ABRUSCATO, J. (2000). Teaching Children Science, Allyn and Bacon, Need-ham Heights, M:A. 37-52.
  • 2.BAILER, J., R., J. ve RAMSEY, J. (1995). Teaching Science Process Skills Good Apple;
  • 3.CARIN, A. A. (1993). Teaching Science Through Discovery. Toronto: Mac-millan Publishing Company 3-17.
  • 4.CARIN, A. A. ve BASS, J.E. (2001). Teaching Science as Inquiry, Merrill Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey. 41-64.
  • 5.MECHLING, K. R. & D. L. OLIVER (1983). Handbook I: Science Teaches Basic Skills. Arlington, VA: National Science Teacher Association.
  • 6.REZBA, R. J., FIEL, R. L. ve FUNK, H. J. (1994). Learning and Assessing Science Process Skills. Kendall Hunt Pub.
  • 7.OSTLUND, K. L. (1992). Science Process Skills: Assessing Hands on Student Performance. California: Addison Wesley.
APA Temiz B, Tan M (2009). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. , 195 - 202.
Chicago Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. (2009): 195 - 202.
MLA Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. , 2009, ss.195 - 202.
AMA Temiz B,Tan M Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. . 2009; 195 - 202.
Vancouver Temiz B,Tan M Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. . 2009; 195 - 202.
IEEE Temiz B,Tan M "Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri." , ss.195 - 202, 2009.
ISNAD Temiz, Burak Kağan - Tan, Mustafa. "Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri". (2009), 195-202.
APA Temiz B, Tan M (2009). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 195 - 202.
Chicago Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17, no.1 (2009): 195 - 202.
MLA Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.1, 2009, ss.195 - 202.
AMA Temiz B,Tan M Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 195 - 202.
Vancouver Temiz B,Tan M Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 195 - 202.
IEEE Temiz B,Tan M "Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, ss.195 - 202, 2009.
ISNAD Temiz, Burak Kağan - Tan, Mustafa. "Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17/1 (2009), 195-202.