Yıl: 2009 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 171 - 182 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fene karşı tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, Balıkesir il merkezine bağlı dört ilköğretim okulundaki 6 ve 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 389 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri, motivasyonları ve fene karşı tutumları ölçekler yardımıyla belirlenmiştir. Cinsiyetin 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeyini anlamlı bir şekilde etkilemediği, ancak tutuma anlamlı bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Altı ve yedinci sınıflar arasında motivasyon ve tutum düzeyleri bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Farklı öğrenme stillerinin motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farkların olduğu, ancak fen tutum düzeyleri arasında anlamlı farkın olmadığı ortaya konmuştur.
Anahtar Kelime: öğrenme stilleri motivasyon öğrenci motivasyonu ilk öğretim öğrencileri öğrenci tutumları ilk öğretim ikinci kademe öğrencileri fen dersleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Cano-Garcia, F. ve Hewitt-Huges, E. (2000). Learning and thinking styles: an analysis of their inter relationship and influence on academic achievement, Educational Psychology, 20(4), 413-431.
  • 2.Davidson, G.V., (1990). Matching learning styles with teaching styles: is it a useful con cept in instruction?, Performance and Instruction, 29, 36-38.
  • 3.DeBello, T.C. (1990). Comparison of eleven major learning style models: Variables, ap propriate populations, validity of instrumentation, and the research behind them, International Journal of Reading, Writing and Learning Disabilities, 6, 203-222.
  • 4.James, W.B. ve Gardner, D.L. (1995). Learning styles: Implications for distance learn4. ing, New Directions for Adult and Continuing Education, 67, 19-32.
  • 5.Shaughnessy, M.F. (1998). An interview with Rita Dunn about learning styles, The Clearing House, 73(1), 141-145.
  • 6.Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 15-29.
  • 7.Demirkaya, H., Mutlu, M., ve Uşak, M. (2003). 4MAT öğretim sistem modeli’nin çevre eğitimine uygulanması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 14 68.
  • 8.Özkan, Ş., Sungur, S. ve Tekkaya, C. (2004). Onuncu sınıf öğrencilerinin tercih ettikleri öğrenme stillerinin biyoloji başarılarına etkisi, Eğitim ve Bilim, 29(134), 75-79.
  • 9.Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İlköğretim düzeyi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri tercihleri ile cinsiyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 182-187.
  • 10.Ertan, H. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Derslerine Yönelik Güdülenme Tür (İçsel ve Dışsal) ve Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • 11.Açıkgöz, K.Ü. (1998). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
  • 12.Paris, S.G. (1998). Situated motivation and informal learning, Journal of Museum Education, 22, 22-26.
  • 13.Midgley, C.M., Feldlaufer, H., ve Eccles, J.S. (1989). Student/teacher relations before and after the transition to junior high school, Child Development, 60, 981-992.
  • 14.Hendrickson, A. B. (1997). Predicting Student Success with the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI). Unpublished master’s thesis. Iowa State University, Ames, IA. In Shih, C.C. ve Gamon, J. (2001). Web-based learning: Relationships among student motivation, attitude, learning styles, and achievement, Journal of Agricultural Education, 42(4), 12-20.
  • 15.Pintrich, P. R. ve Schunk, D. H. (1996). Motivation in Education: Theory, Research, and Application. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall Inc.
  • 16.Osborne, J. (2003). Attitudes towards science: a review of the literature and its implica tions, International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • 17.Becker, B.J. (1989). Gender and science achievement: a re analysis of studies from two meta-analyses, Journal of Research in Science Teaching, 26, 141-169.
  • 18.Weinburgh, M. (1995). Gender differences in student attitudes toward science: a meta-analysis of the literature from 1970 to 1991, Journal of Research in Science Teaching, 32, 387-398.
  • 19.Schibeci, R.A. (1984). Attitudes to science: an update, Studies in Science Education, 11, 26-59.
  • 20.Breakwell, G. ve Beardsell, S. (1992). Gender, parental and peer influences upon science attitudes and activities, Public Understanding of Science, 1, 183-197.
  • 21.Johnson, S. (1987). Gender differences in science: parallels in interest, experience and performance, International Journal of Science Education, 9, 467-481.
  • 22.Jovanovic, J. ve King, S.S. (1998). Boys and girls in the performance based science class room: who is doing the performing? American Educational Research Journal, 35, 477-496.
  • 23.Jones, G., Howe, A. ve Rua, M (2000). Gender differences in students’ experiences, in terests, and attitudes towards science and scientists, Science Education, 84, 180-192.
  • 24.Francis, L. J. ve Greer, J.E. (1999). Measuring attitude toward science among secondary school stu dents: The affective domain, Research in Science and Technological Education, 17(2), 219-226.
  • 25.George, R. (2000). Measuring change in students’ attitudes toward science over time: An application of latent variable growth modeling. Journal of Science Education and Technology, 9(3), 213-225.
  • 26.Atwater, M.M., Wiggins, J. ve Gardner, C.M., (1995). A study of urban middle school students with high and low attitudes toward science, Journal of Research in Science Teaching, 32(6), 665-677.
  • 27.Munro, M. ve Elsom, D. (2000). Choosing Science at 16: The Influences of Science Teachers and Careers Advisors on Students’ Decisions about Science Subjects and Science and Technology Careers. Cambridge: Careers Research and Advisory Centre. In Osborne, J. (2003). Attitudes towards science: a review of the literature and its implications, International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • 28.Yıldırım, B. ve Çirkinoğlu, A.G. (2005). Ortaöğretim 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • 29.Pintrich, P.R. ve De Groot, E. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
  • 30.Mallow, J.V. (1987). Science anxiety and gender, Bulletin of Science and Technology and Society, 7, 958-962.
  • 31.Udo, M.K., Ramsey, G.P., Reynolds-Alpert, S. ve Mallow, J.V. (2001). Does physics teaching affect gender-based science anxiety?, Journal of Science Education and Technology, 10(3), 237-247.
  • 32.Hofstein, A., Maoz, N. ve Rishpon, M. (1990). Attitudes towards school sci ence: a comparison of participants and non-participants in extracurricular science activities, School Science and Mathematics, 90, 13-22.
  • 33.Maddock, M.N. (1982). Evaluating of achievement and attitudes toward sci ence: a three-year study, Australian Science Teacher Journal, 28, 49-56.
APA AZİZOĞLU N, ÇETİN G (2009). 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. , 171 - 182.
Chicago AZİZOĞLU Nursen,ÇETİN Gülcan 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. (2009): 171 - 182.
MLA AZİZOĞLU Nursen,ÇETİN Gülcan 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. , 2009, ss.171 - 182.
AMA AZİZOĞLU N,ÇETİN G 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. . 2009; 171 - 182.
Vancouver AZİZOĞLU N,ÇETİN G 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. . 2009; 171 - 182.
IEEE AZİZOĞLU N,ÇETİN G "6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki." , ss.171 - 182, 2009.
ISNAD AZİZOĞLU, Nursen - ÇETİN, Gülcan. "6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki". (2009), 171-182.
APA AZİZOĞLU N, ÇETİN G (2009). 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171 - 182.
Chicago AZİZOĞLU Nursen,ÇETİN Gülcan 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17, no.1 (2009): 171 - 182.
MLA AZİZOĞLU Nursen,ÇETİN Gülcan 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.1, 2009, ss.171 - 182.
AMA AZİZOĞLU N,ÇETİN G 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 171 - 182.
Vancouver AZİZOĞLU N,ÇETİN G 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 171 - 182.
IEEE AZİZOĞLU N,ÇETİN G "6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, ss.171 - 182, 2009.
ISNAD AZİZOĞLU, Nursen - ÇETİN, Gülcan. "6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17/1 (2009), 171-182.