İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar

Yıl: 2008 Cilt: 32 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 149 - 161 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar

Öz:
Bu araştırma, ilköğretim II. kademe müzik öğretmenlerinin, geleneksel müziklerimizin öğretiminde ne gibi sorunlar ile karşılaştıklarını tespit etmek ve tespit edilen sorunlarının çözümüne yönelik öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda Ankara ili ve ilçelerindeki resmi ve özel ilköğretim kurumlarının II. kademesinde görev yapan 91 müzik öğretmenine anket uygulanmıştır. Müzik öğretmenleri, lisans eğitimde almış oldukları Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği eğitimini, ilköğretim II. kademe müzik derslerine yansıtmamaktadırlar. İlköğretim II. kademe öğrencilerinin, Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği eğitimine ilişkin bazı sorunları vardır. Öğretmenler ise, Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziğinin, programdaki konularına ve yıllık ders planındaki ağırlıklarına, ders saatine, konuların öğretiminde kullanılan araç-gereç yeterliğine ve eğitim ortamına yönelik sorunlar yaşamaktadırlar.
Anahtar Kelime:

Difficulties on Teaching Traditional Music in Second Level Primary Education that the Teachers Encountered

Öz:
This study is carried out to find out the problems that the second level musical education instructors in the primary education encounter while teaching Turkish traditional music. It is also within this study to develop some solutions to the problems. To do this, a survey is applied to the sample group composed of 91 musical education instructors working in the level II in both public and private primary school in Ankara and in its surrounding districts. It is resulted that they experience some problems in reflecting their Turkish Classical Music and Turkish Folk Music background they received during undergraduate program over the courses in the second level primary education. In addition, students in this level have some problems in learning Turkish Classical Music and Folk Music. Teachers in their turn have some other problems concerning insufficiency educational tools, equipment and circumstances in general and also the places of the courses in the weekly organized time table and especially the weight of Turkish Classical Music and Turkish Folk Music in the curriculum.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BULUT, Damla. (2004), “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği” “1924- 2004 Musiki Muallimden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu” Bildiri, Isparta.
  • DURGUN, Şenol. (2005) Türkiye’de Devletçi Gelenek ve Müzik, Ankara: Alter Yayıncılık.
  • GÜVENÇ, Bozkurt. (2003), İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi, 10. Basım.
  • JUDETZ-POPESCU, Eugenia. (1996) Türk Musikisi Kültürünün Anlamları (Çev: Bülent Aksoy), İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • TANRIKORUR, Cinuçen. (1998) Müzik Kimliğimiz Üzerine Düşünceler, İstanbul: Ötüken Neşriyat A. Ş.
  • UÇAN, Ali. (2005), Müzik Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi, 3. Basım.
  • YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Komisyonu. (1997) Müzik Öğretimi, Ankara.
APA BULUT D (2008). İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. , 149 - 161.
Chicago BULUT DAMLA İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. (2008): 149 - 161.
MLA BULUT DAMLA İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. , 2008, ss.149 - 161.
AMA BULUT D İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. . 2008; 149 - 161.
Vancouver BULUT D İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. . 2008; 149 - 161.
IEEE BULUT D "İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar." , ss.149 - 161, 2008.
ISNAD BULUT, DAMLA. "İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar". (2008), 149-161.
APA BULUT D (2008). İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 149 - 161.
Chicago BULUT DAMLA İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32, no.1 (2008): 149 - 161.
MLA BULUT DAMLA İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.32, no.1, 2008, ss.149 - 161.
AMA BULUT D İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008; 32(1): 149 - 161.
Vancouver BULUT D İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008; 32(1): 149 - 161.
IEEE BULUT D "İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar." Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32, ss.149 - 161, 2008.
ISNAD BULUT, DAMLA. "İlköğretim II. Kademe Müzik Öğretmenlerinin Geleneksel Müziklerimizin Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar". Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32/1 (2008), 149-161.