Yıl: 2009 Cilt: 0 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 181 - 200 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma

Öz:
Bu çalışmada okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın evreni, 2007-2008 öğretim yılında İstanbul ili Tuzla ilçesindeki ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 90 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Çalışmada evrenin dar olması nedeniyle örnekleme yoluna gidilmemiştir. Veri toplama aracı olarak Ekiz (2005) tarafından geliştirilen Eğitim Felsefesi Benimseme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde puanların frekans (η), yüzde (%) ve ortalama (X) değerlerinden yararlanılmıştır. Grup görüşleri arasındaki farkları belirlemek için t-testi, Many Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: esasicilik ilericilik ampirik araştırma yöneticiler okul müdürü daimicilik kabullenme eğitim felsefesi ilk öğretim okulu müdürleri orta öğretim yöneticileri yeniden yapılandırmacılık

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARADAG E, BALOĞLU N, Kaya S (2009). Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. , 181 - 200.
Chicago KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,Kaya Sedat Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. (2009): 181 - 200.
MLA KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,Kaya Sedat Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. , 2009, ss.181 - 200.
AMA KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. . 2009; 181 - 200.
Vancouver KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. . 2009; 181 - 200.
IEEE KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S "Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma." , ss.181 - 200, 2009.
ISNAD KARADAG, ENGIN vd. "Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma". (2009), 181-200.
APA KARADAG E, BALOĞLU N, Kaya S (2009). Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 0(12), 181 - 200.
Chicago KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,Kaya Sedat Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 0, no.12 (2009): 181 - 200.
MLA KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,Kaya Sedat Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, vol.0, no.12, 2009, ss.181 - 200.
AMA KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi. 2009; 0(12): 181 - 200.
Vancouver KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi. 2009; 0(12): 181 - 200.
IEEE KARADAG E,BALOĞLU N,Kaya S "Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma." Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 0, ss.181 - 200, 2009.
ISNAD KARADAG, ENGIN vd. "Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 12 (2009), 181-200.