Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması

Yıl: 2007 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 10 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik dersinde akademik başarısı yüksek ve düşük öğrencilerin kullandığı çalışma stratejilerini karşılaştırmaktır. Araştırma, akademik başarısı yüksek grupta 30, basarısı düşük grupta 30 olmak üzere toplam 60 ilköğretim 6. sınıf öğrencisi ile yapılmığtır. Araştırmanın yapıldığı okuldaki 142 6. sınıf öğrencisinin matematik dersi karne notları incelenmiş ve tüm öğrencilere başarı testi uygulanmıştır. Başarı testi sonuçlarına göre, yaklaşık %21,12 üst ve %21,12 alt grupta yer alan öğrenciler başarılı ve başarısız şeklinde gruplandırılmıştır. Öğrencilerin çalısma stratejilerini kullanma durumları, araştırmacı tarafından geliştirilen “Çalışma Stratejileri Ölçegi” ile toplanmıstır. Araştırma sonunda zaman yönetimi, öğrenme stratejileri, test stratejilerini kullanma durumları ve tutum puanları akademik başarısı yüksek ögrenciler lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin çalışma stratejilerini kullanma durumlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür.
Anahtar Kelime: test stratejileri matematik başarısı öğrenme stratejileri akademik başarı testi akademik başarısızlık ilk öğretim öğrencileri zaman yönetimi tutum akademik başarı ders çalışma stratejileri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Comparison of the Study Strategies of High and Low Elementary Mathematics Achievers

Öz:
The aim of the study was to compare the study strategies of high and low mathematics achievers on an elementary mathematics course. The total number of the subjects of this study were sixty (thirty of whom were high mathematics achievers and thirty of whom were low mathematics achievers). The Academic Achievement Test developed by the researcher was given to all of the sixth grade students (N=142) taking a general mathematics course. Their general mathematics course scores were examined to select the students in order to form the research groups. In this study, the students were selected according to their test results(the students who had 21.12 % high and 21.12 % low achievement scores were selected for the study). In addition, the Study Strategies Scale developed by the researcher was completed by the high and low achievers in order to collect data of the study. The results indicated that there were significant differences between high and low mathematics achievers in terms of study strategies such as time manegement, learning strategies, test strategies and attitude towards mathematics. However, there was no significant gender effect on using study strategies.
Anahtar Kelime: time management attitude academic achievement study strategies test strategies mathematics achievement learning strategies academic achievement test academic failure elementary school students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Biehler, R. & S. Snowman, S. (1990). Psychology Applied to Teaching. Boston: Houghtor Mifflin Company Inc.
  • Cornford, R. (2002). Learning to learn strategies as a basic for effective lifelong learning.International Journal of Lifelong Education, Vol:21 No:4, 359.
  • Cukras, G. (2006). The investigation of study strategies that maximize learning for underprepared students. College Teaching, 54 (1), 195-197.
  • Duban, N. (2006). İlköğretim 5. sınıf Fen Bilgisi dersinde öğrencilere kazandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22, 116-117.
  • Dursun, S. & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematik başarılarını etkileyen faktörlerli ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,24(2), 223.
  • Eggen, P. & Kauchak, D. (1994). Educational Psychology (Second Edition). New York:Macmillan Collelge Publishing Company Inc.
  • Fleming, V. M. (2002). Improving students’ exam performance by Introducing study strategies an goal setting. Teaching of Psychology, 29 (2), 115-119.
  • Hacker, D. (1990). Definitions and emperical foundations. In D. Hacker, J. Durkosky ve C.Graesser (Editors), Metacognition in Educational Theory and Practice. New Jersey: Lawrence, Erlbaum Associates Inc.
  • Hong, E., Sas, M. & Sas, J.C. (2006). Test-taking strategies of high and low mathematics achievers. The Journal of Educational Research, 99(3), 144-150.
  • Kern, C.W., Fagley, N.S.& Miller, P.M. (1998). Correlates of College Retention and GPA:Learning and study strategies, testwiseness, attitudes and ACT. Journal of College Counselling, 1, 27-31.
  • Kitsantas, A. (2002). Atest preparation and performance: A self-regulatory anaysis. The Journal of Experimental Education, 70(2), 101-103.
  • Mayer, R. (2002). The Promise of Educational Psychology (Volume II). New Jersey: Merrill Prentice Hall Inc.
  • Oğuz, A. (2000). Derste not almanın öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 213-218.
  • Peker, M. & Mirasyedi, S. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 160.
  • Ritter, S. & Maestas, L. (1986). Teaching middle school students to use a test-taking strategy.Journal of Educational Research, 79 (6), 351-355.
  • Sava, E. & Duru A. (2005). Lise 1. sınıflar arasında matematik basarışında ve matematiğe karşı olan tutumdaki cinsiyet farklılıgı, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19.
  • Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme (9.Baskı). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalılsma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25,117.
  • Somuncuoglu, Y. & Yıldırım, A. (2000). Ögrenme stratejileri kullanımının çesitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25 (115), 57-63.
  • Yip M.C.W. & Chung, O. (2005). Relationship of study strategies an academic performance in different learning phases of higher education in Hong Kong. Educational Research and Evaluation, 11 (1), 61-70.
  • Winne, P. & A.F. Hadwin, A. F. (1998). Studying as self-regulated learning. In D. Hacker, J.Durkosky ve C. Graesser (Editors), Metacognition in Educational Theory and Practice. New Jersey: Lawrence, Erlbaum Associates Inc.
  • Zimmerman, B. J., Bonner, S.& Kovach, R. (1996). Developing Self-Regulated Learners:Beyond Achievement to Self-efficacy. Washington DC: American Psychological Association.
APA ARSAL Z (2007). Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. , 1 - 10.
Chicago ARSAL Zeki Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. (2007): 1 - 10.
MLA ARSAL Zeki Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. , 2007, ss.1 - 10.
AMA ARSAL Z Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. . 2007; 1 - 10.
Vancouver ARSAL Z Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. . 2007; 1 - 10.
IEEE ARSAL Z "Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması." , ss.1 - 10, 2007.
ISNAD ARSAL, Zeki. "Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması". (2007), 1-10.
APA ARSAL Z (2007). Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 1 - 10.
Chicago ARSAL Zeki Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.1 (2007): 1 - 10.
MLA ARSAL Zeki Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, 2007, ss.1 - 10.
AMA ARSAL Z Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(1): 1 - 10.
Vancouver ARSAL Z Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(1): 1 - 10.
IEEE ARSAL Z "Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.1 - 10, 2007.
ISNAD ARSAL, Zeki. "Matematik Akademik Başarısı Yüksek ve Düşük İlköğretim Öğrencilerinin Çalışma Stratejilerinin Karşılaştırılması". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/1 (2007), 1-10.