Yıl: 2008 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 161 - 172 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine ne düzeyde sahip olduklarının ve bu durumun cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, ÖSS puan türüne göre belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören tüm öğrenciler, örneklemini ise aynı Fakültenin, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Bilgisayar, Resim ve Müzik Öğretmenliklerinde öğrenim gören 249 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Problem Çözme Becerileri” (PÇE) envanteri kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında, ortalama, standart sapma, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerine sahip olma düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, bölümlerine ve ÖSS puan türlerine göre anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Ayrıca Eğitim Fakültesine yeni başlayan öğrencilerin geçmiş öğrenme yaşantılarından elde ettikleri problem çözme becerilerinin tüm bölümlerde düşük olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: bölüm üniversite giriş sınavı puanlama problem çözme öğretmen adayları problem çözme becerileri cinsiyet

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Study on the Problem Solving Skills of Candidate Teachers According to Gender, Deparment and University Entrance Examination Score Types

Öz:
The purpose of this study is to determine the problem solving skills OF CANDÝDATE TEACHERS according to gender, different departments and university entrance examination score type. The population of this study is all the students from the Faculty of Education at Gaziosmanpasa University, Tokat; and the sample consists of 249 students in their first year of study at the departments of Primary School, Social Sciences, Science, Computer, Painting and Music Teaching of the same faculty. Data were collected by means of the “Problem Solving Inventory”. Mean, Standard Deviation, Independent Samples t Test and One Way Anova were used to analyse the data. According to the findings, while a significant relationship was not found between the students’ problem solving skills and gender, a meaningful relationship was found between the students’ problem solving skills and deparment and examination score type. Moreover, all of the participants’ problem solving skills were low.
Anahtar Kelime: university entrance examination scoring problem solving prospective teachers problem solving skills sex department

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAZU H, ERSÖZLÜ Z (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. , 161 - 172.
Chicago KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. (2008): 161 - 172.
MLA KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. , 2008, ss.161 - 172.
AMA KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. . 2008; 161 - 172.
Vancouver KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. . 2008; 161 - 172.
IEEE KAZU H,ERSÖZLÜ Z "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi." , ss.161 - 172, 2008.
ISNAD KAZU, HİLAL - ERSÖZLÜ, Z. Nur. "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi". (2008), 161-172.
APA KAZU H, ERSÖZLÜ Z (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 161 - 172.
Chicago KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2008): 161 - 172.
MLA KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2008, ss.161 - 172.
AMA KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(1): 161 - 172.
Vancouver KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(1): 161 - 172.
IEEE KAZU H,ERSÖZLÜ Z "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.161 - 172, 2008.
ISNAD KAZU, HİLAL - ERSÖZLÜ, Z. Nur. "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2008), 161-172.