Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi
Yıl: 2008 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 161 - 172 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi
Öz: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine ne düzeyde sahip olduklarının ve bu durumun cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, ÖSS puan türüne göre belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören tüm öğrenciler, örneklemini ise aynı Fakültenin, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Bilgisayar, Resim ve Müzik Öğretmenliklerinde öğrenim gören 249 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Problem Çözme Becerileri” (PÇE) envanteri kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında, ortalama, standart sapma, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerine sahip olma düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, bölümlerine ve ÖSS puan türlerine göre anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Ayrıca Eğitim Fakültesine yeni başlayan öğrencilerin geçmiş öğrenme yaşantılarından elde ettikleri problem çözme becerilerinin tüm bölümlerde düşük olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: Konular:
A Study on the Problem Solving Skills of Candidate Teachers According to Gender, Deparment and University Entrance Examination Score Types
Öz: The purpose of this study is to determine the problem solving skills OF CANDÝDATE TEACHERS according to gender, different departments and university entrance examination score type. The population of this study is all the students from the Faculty of Education at Gaziosmanpasa University, Tokat; and the sample consists of 249 students in their first year of study at the departments of Primary School, Social Sciences, Science, Computer, Painting and Music Teaching of the same faculty. Data were collected by means of the “Problem Solving Inventory”. Mean, Standard Deviation, Independent Samples t Test and One Way Anova were used to analyse the data. According to the findings, while a significant relationship was not found between the students’ problem solving skills and gender, a meaningful relationship was found between the students’ problem solving skills and deparment and examination score type. Moreover, all of the participants’ problem solving skills were low.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altunçekiç, A.; Yaman, S. ve Koray, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi. 1 (13), 93-102.
- Ashman, A. F.; Conway, R. N. F. (1993). Using Cognitive Methods In The Classroom.London And Newyork Routledge.
- Güçlü, N. (2003). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/guclu.htm
- Korkut, F. (2002). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 22. Ss. 177-184.
- Mertoğlu, H.; Öztuna, A. (2004). Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile Ilişkili Midir? The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). 3 (1). http://www.tojet.net/articles/3112.htm, 10 Eylül 2007 tarihinde ulaşıldı.
- Sampson Jr, J.P.; Lenz, J. G.; Reardon, R. C. ; Peterson, G. W. (1999). A Cognitive Information Processing Approach To Employment Problem Solving And Decision Making. The Career Development Quarterly. ABI/INFORM Global. Sep; 48 (1), 3-18.
- Sardoğan, M. E.; Karahan, T. F. ve Kaygusuz, C. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Kullandıkları Kararsızlık Stratejilerinin Problem Çözme Becerisi, Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Fakülte Türüne Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (2), 78-97.
- Savaşır, I. ; Şahin, N. H. (1997). Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
- Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya. (12. Basım). Ankara: Gazi Kitabevi.
- Şahin, N.; Şahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). Psychometric Proporties Of The Problem Solving Inventory In A Group Of Turkish University Students. Cognitive Therapy And Research, 17 (4), 379-396.
APA | KAZU H, ERSÖZLÜ Z (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. , 161 - 172. |
Chicago | KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. (2008): 161 - 172. |
MLA | KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. , 2008, ss.161 - 172. |
AMA | KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. . 2008; 161 - 172. |
Vancouver | KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. . 2008; 161 - 172. |
IEEE | KAZU H,ERSÖZLÜ Z "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi." , ss.161 - 172, 2008. |
ISNAD | KAZU, HİLAL - ERSÖZLÜ, Z. Nur. "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi". (2008), 161-172. |
APA | KAZU H, ERSÖZLÜ Z (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 161 - 172. |
Chicago | KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2008): 161 - 172. |
MLA | KAZU HİLAL,ERSÖZLÜ Z. Nur Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2008, ss.161 - 172. |
AMA | KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(1): 161 - 172. |
Vancouver | KAZU H,ERSÖZLÜ Z Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(1): 161 - 172. |
IEEE | KAZU H,ERSÖZLÜ Z "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.161 - 172, 2008. |
ISNAD | KAZU, HİLAL - ERSÖZLÜ, Z. Nur. "Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve ÖSS Puan Türüne Göre İncelenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2008), 161-172. |