Yıl: 2008 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 47 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları

Öz:
Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının öğretmen atamalarında izlediği yollar hakkında öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmadaki veriler, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak 2006-2007 öğretim yılı güz ve bahar döneminde toplanmıştır ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi ve sürekli karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri (n=133) oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarının bazıları şunlardır: Katılımcılar kendi pedegojik formasyonlarının teoride iyi ama uygulamada yeterli olmadığını düşünmektedirler. Sözleşmeli öğretmen uygulamalarına sıcak bakmamaktadırlar. KPSS sınavının kaldırılmasını istemektedirler. Bulgular ışığında bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime: öğretmen adaylarının görüşleri milli eğitim bakanlığı eğitim kurumları öğretmenlik formasyonu öğretmen atamaları abant izzet baysal üniversitesi kamu personeli seçme sınavı (KPSS)

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk Eğitim Tarihi. Genişletilmiş 8. Baskı. Istanbul:Alfa Basım Yayım.
  • Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000- M.S. 2007. Gözden Geçirilmiş 11. Baskı.Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ataünal, A. (1994). Türkiye’de Ilkokul Öğretmeni Yetiştirme Sorunu (1923-1994) ve ABD,Ingiltere, Fransa ve Almanya’da ki Çağdaş Uygulama ve Eğilimler.Ankara: Ders Aletleri Yapım Merkezi Matbaası.
  • Cemaloğlu, N. (1998). Eğitimde Kalitenin Tanımlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, 233-248.
  • Çoban, A. (2003). Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Eğitimi ve Boyutları.Akademik Araştırmalar Dergisi. 17, 77-90.
  • Ekenci, G. Ve Ayar, A. (2000). Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Problemleri.II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu 10-12 Mayıs 2000 Bildiriler.Çanakkale.
  • Feiman-Nemser, S. (1999). A conceptual review of the literature on teacher induction.Washington, DC: U.S. Department of Education, Office of Research and Information.
  • Freebody, P. (2003). Qualitative Research in Education. London: Sage Publications.
  • Huffman, G. And Leak, S. (1986). Beginning Teachers’ Perceptions of Mentors. Journal of Teacher Education,37 (1), 22-25.
  • Güçlü, A. (2006). Bugün Söz Öğretmenlerde. ttp://www.milliyet.com.tr/2006/11/24/ yazar/guclu.html, 09.02.2007
  • Güçlü, A. (2006). Dershanecilik Sektörü Nereye Gidiyor. http://www.milliyet.com.tr/ 2006/05/10/yazar/guclu.html, 09.02.2007 http://www.devletim.com/haber.asp?hbr=251, 09.02.2007 http://www.devletim.com/haber.asp?hbr=126, 09.02.2007 http://www.ibu.edu.tr/fakulte.htm, 04.06.2007 http://personel.meb.gov.tr, 05.01.2007
  • Korkut, H. (1999). Öğretim Üyelerinin Pedegojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 5 (20) Güz, 477-502.
  • Merriam B. S. (1998). Qualitative Research and Case Study Applications in Education. San Francisco: Jossey Bass Publishers, No: 2.
  • Uygun, S. (2005). Türkiye’de geçici Öğretmen Istihdam Sorunu XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28-30 Eylül 2005. Denizli: Anı Yayıncılık, 589-595.
  • Üstüner, M. (2004) Geçmişten günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları. Inönü Ünversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7),63-82.
  • Varrah, L. J., Theune, W.S., and Parker, L. (1986) Beginning Teachers: Sink or Swim?Journal of Teacher Education,37 (1), 30-34.
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Arastırma Yontemleri. 3. Baskı.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K. (2004). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Öğretmenlik Mesleğine Giriş Alternatif Yaklaşım (Ed.M.D. Karslı) Ankara: Öğreti, 293-324.
  • Zeichner, K. M. and Schulte, A. K. (2001). What We Know and Don’t Know from Peer-Reviewed Research about Alternative Teacher Certification. Journal of Teacher Education. 52 (4), 266-282
APA NARTGÜN SEZGİN Ş (2008). Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. , 47 - 58.
Chicago NARTGÜN SEZGİN Şenay Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. (2008): 47 - 58.
MLA NARTGÜN SEZGİN Şenay Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. , 2008, ss.47 - 58.
AMA NARTGÜN SEZGİN Ş Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. . 2008; 47 - 58.
Vancouver NARTGÜN SEZGİN Ş Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. . 2008; 47 - 58.
IEEE NARTGÜN SEZGİN Ş "Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları." , ss.47 - 58, 2008.
ISNAD NARTGÜN SEZGİN, Şenay. "Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları". (2008), 47-58.
APA NARTGÜN SEZGİN Ş (2008). Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47 - 58.
Chicago NARTGÜN SEZGİN Şenay Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.2 (2008): 47 - 58.
MLA NARTGÜN SEZGİN Şenay Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.2, 2008, ss.47 - 58.
AMA NARTGÜN SEZGİN Ş Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(2): 47 - 58.
Vancouver NARTGÜN SEZGİN Ş Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 8(2): 47 - 58.
IEEE NARTGÜN SEZGİN Ş "Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.47 - 58, 2008.
ISNAD NARTGÜN SEZGİN, Şenay. "Aday Öğretmenlerin Gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama Esasları". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/2 (2008), 47-58.