Yıl: 2009 Cilt: 38 Sayı: 181 Sayfa Aralığı: 131 - 145 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim

Öz:
Son yıllarda henüz dünyada çok yeni olan ve yine dünya literatüründe “Outdoor Education” veya “Outdoor Environmental Education” olarak geçen ve kısaca dilimize “ Bahçe ve Doğada Eğitim” olarak çevrilebilecek bir yöntem kullanılmaya başlanmıştır. Temel amacı, sınıfta eğitimi bir kenara atmak değil, sınıfta eğitimi okul bahçesi ve doğal ortamlarla bütünleştirmektir. Dolayısıyla böyle bir felsefe ile yola çıkan bu yöntem küresel ısınma ile birlikte daha çok gündeme gelen çevre sorunlarına alternatif bir eğitim yöntemi olarak doğaya ve çevresine daha duyarlı, çok yönlü düşünebilen çocuklar ve gençler yetiştirmektir. Henüz çok yeni bir eğitim yöntemi olan mekan dışı eğitim İngiltere, İskoçya, İsveç, Almanya, Çekoslovakya gibi bazı Avrupa ülkelerinde gerek üniversitelerde gerekse Doğa Sporları ve Doğada Eğitim Merkezlerinde (Outdoor Education Centre) konuyla ilgili uygulamalı ve akademik çalışmalar şeklinde yapılmaktadır. Bu makalede de İskoçya Glasgow’da bulunan Blairvadach Outdoor Eğitim Merkezi (Outdoor Education Centre) örneğinden yola çıkılarak outdoor eğitim ( Bahçe ve Doğada Eğitim) tanıtılmaya çalışılarak ülkemiz için özellikle okul öncesi eğitim açısından bir durum değerlendirmesi yapılmıştır
Anahtar Kelime: eğitim yöntemleri bahçe ve doğada eğitim okul öncesi eğitim çevre eğitimi mekan dışı eğitim çevre sorunları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bartunek, D., Brügge B., Fenoughty, S., Fowler,D., Hensler, M., Higgins, P., Laschinki, H., Löhrmann, I., Neißl, M., Neuman, J., Nicol, R., Seyfried, C., Szczepanski, A. (2006) Outdoor Education, Authentic Learning in the Context of Landscapes , volume2, An Internatioanl Collaboration Project supported by the European Union, Comenius Action 2.1, European Service Training Course Book, Scotland
  • Bogner, F. (1998) “ The influence of short-term outdoor ecology education on long-term variables of environmental perspective”, The Journal of Environmental Education, 29, 4, 17- 29.
  • Dahlgren,O.L. & Szczepanski, A. ( 2005) Outdoor Education, Literary education and sensory experience, L.U. Kinda Educ. Center, 3rd ed., Kisa,Sweden.
  • Fenoughty, S. (2006) “ The Landscape of the School Ground”, in Outdoor Education, Authentic Learning in the Context of Landscapes” , volume2, An Internatioanl Collaboration Project supported by the European Union, Comenius Action 2.1, European Service Training Course Book.
  • Higgins, P. (2006) Kurs notları ve saydamları, Glasgow, İskoçya
  • Öztürk, Ş. (2006) Outdoor Eğitim Programı ders notları, Glasgow, İskoçya
  • Nicol, R. & Higgins, P. (2006) “ A Framework for Evaluation of Outdoor Education Programmes”, in Outdoor Education, Authentic Learning in the Context of Landscapes” volume2, An Internatioanl Collaboration Project supported by the European Union, Comenius Action 2.1, European Service Training Course Book
  • Seyfried,C. (2006) “A Constructed’ link Between Outdoor Education and Constructivist Pedagogy”, in Outdoor Education, Authentic Learning in the Context of Landscapes , volume2, An Internatioanl Collaboration Project supported by the European Union, Comenius Action 2.1, European Service Training Course Book
  • Szczepanski, A. (2006) “ Environmental Education: An overview of the area from a Swedish/Nordic perspective”, in Outdoor Education, Authentic Learning in the Context of Landscapes , volume2, An Internatioanl Collaboration Project supported by the European Union, Comenius Action 2.1, European Service Training Course Book
  • Kuru, J. & Palmberg, Irmeli E. (2000) “ Outdoor Activities as a Basis for Environmental Resposibility”, The Journal of Environmental Education, 31, 4, 32-36
APA ÖZTÜRK Ş (2009). Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. , 131 - 145.
Chicago ÖZTÜRK Şafak Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. (2009): 131 - 145.
MLA ÖZTÜRK Şafak Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. , 2009, ss.131 - 145.
AMA ÖZTÜRK Ş Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. . 2009; 131 - 145.
Vancouver ÖZTÜRK Ş Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. . 2009; 131 - 145.
IEEE ÖZTÜRK Ş "Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim." , ss.131 - 145, 2009.
ISNAD ÖZTÜRK, Şafak. "Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim". (2009), 131-145.
APA ÖZTÜRK Ş (2009). Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. Milli Eğitim, 38(181), 131 - 145.
Chicago ÖZTÜRK Şafak Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. Milli Eğitim 38, no.181 (2009): 131 - 145.
MLA ÖZTÜRK Şafak Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. Milli Eğitim, vol.38, no.181, 2009, ss.131 - 145.
AMA ÖZTÜRK Ş Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. Milli Eğitim. 2009; 38(181): 131 - 145.
Vancouver ÖZTÜRK Ş Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim. Milli Eğitim. 2009; 38(181): 131 - 145.
IEEE ÖZTÜRK Ş "Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim." Milli Eğitim, 38, ss.131 - 145, 2009.
ISNAD ÖZTÜRK, Şafak. "Okulda Eğitimle Bütünleştirilmiş Mekan Dışı Eğitim". Milli Eğitim 38/181 (2009), 131-145.