Yıl: 2009 Cilt: 38 Sayı: 182 Sayfa Aralığı: 22 - 35 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma

Öz:
Benlik saygısı yüksek bir toplum olabilmenin yolu, bu saygıyı kendi mesleğine gösteren öğretmenlerin görev yaptığı sınıf ortamlarından geçmektedir. Sorumluluk bilincinin temelleri büyük oranda okullarda kazanılmakta ve öğretmenlerin sınıf yönetiminde uygulamış oldukları model ve yaklaşımlar da bu bilincin kazanılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada ilköğretim birinci kademede görevli sınıf öğretmenlerinin benimsedikleri Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile algıladıkları Mesleki Benlik Saygı düzeyleri arasındaki ilişkiler saptanmaya çalışılmıştır. İlişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu çalışmanın evrenini İstanbul ili Silivri İlçesinde 2006-2007 öğretim yılında 41 ilköğretim okulunda görevli 338 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini belirlemek üzere bu okullar arasından küme örnekleme yöntemi ile belirlenen 18 ilköğretim okulu seçilmiştir. Bu okullarda görevli 129 sınıf öğretmeni ise çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak her ikisi de araştırmacılar tarafından geliştirilen Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği ve Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımını Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular alanyazma dayalı olarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: mesleki benlik saygısı sınıf yönetimi ilk öğretim öğretmenleri sınıf öğretmenleri ilk öğretim okulları sorumluluk

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

The Relation Between Approach of Responsible Classroom Management and Professional Self-Respect: A Research in Sample of Primary School Teachers

Öz:
To be a society in a high level Professional self-respect needs teachers indicate respect their profession in classroom setting. Bases of responsibility consciouses have been taught in the schools and applied models and approaches about classroom management are important at the built-in this conscious. The aim of this study was to define the relation between approach of Responsible Classroom Management (RCM) and Professional Self-Respect (PSR) by opinions of primary school teachers. Universe of research was 338 primary schools in 2006–2007 academic years in Silivri/Istanbul. Seventeen primary schools were closed in order to consist of sampling group via cluster sampling method. 129 teachers were take part in sample. Two scales of RCM and PSR were developed by researchers. Findings were discussed on the base of literature
Anahtar Kelime: classroom teachers elementary schools responsibility professional self respect classroom management elementary school teachers

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARADAG E, BALOĞLU N, CESUR D (2009). Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. , 22 - 35.
Chicago KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,CESUR Duygu Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. (2009): 22 - 35.
MLA KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,CESUR Duygu Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. , 2009, ss.22 - 35.
AMA KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. . 2009; 22 - 35.
Vancouver KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. . 2009; 22 - 35.
IEEE KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D "Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma." , ss.22 - 35, 2009.
ISNAD KARADAG, ENGIN vd. "Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma". (2009), 22-35.
APA KARADAG E, BALOĞLU N, CESUR D (2009). Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. Milli Eğitim, 38(182), 22 - 35.
Chicago KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,CESUR Duygu Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. Milli Eğitim 38, no.182 (2009): 22 - 35.
MLA KARADAG ENGIN,BALOĞLU Nuri,CESUR Duygu Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. Milli Eğitim, vol.38, no.182, 2009, ss.22 - 35.
AMA KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. Milli Eğitim. 2009; 38(182): 22 - 35.
Vancouver KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma. Milli Eğitim. 2009; 38(182): 22 - 35.
IEEE KARADAG E,BALOĞLU N,CESUR D "Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma." Milli Eğitim, 38, ss.22 - 35, 2009.
ISNAD KARADAG, ENGIN vd. "Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Mesleki Benlik Saygısı Arasındaki İlişki: Sınıf Öğretmenleri Örnekleminde Bir Araştırma". Milli Eğitim 38/182 (2009), 22-35.