Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi

Yıl: 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 97 - 111 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi

Öz:
Bu araştırmada, Makedonya ve Türkiye ilköğretim okullarında 2003/2004 öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelemesi yapılmıştır. Her iki ülkeye ait müzik ders kitaplarında bulunan sözlü eğitim müziği eserleri arasında var olan benzerlikler ve farklılıklar betimlenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak kaynak tarama ve inceleme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın yöntemine uygun olarak elde edilen veriler betimsel ve istatistik yöntemleri ile değerlendirilip yazılı ve sayısal değerlere dönüştürülerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Makedonya’da ve Türkiye’de yayımlanan müzik ders kitaplarında bulunan eserlerin bir çok yönden benzerlikleri ve farklılıkları olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

The comparison analysis of educational music composition that are consisted in the music education book used in 6, 7 and 8th grade at primary schools between Macedonia and Turkey

Öz:
This research comments on the comparing analysis of educational music content of the primary-school educational music books regarding to 6, 7 and 8. grade, used in the 2003/2004 school-year, between Macedonia and Turkey. It represents the resemblances and the differences between the textual educational music material which is used in the educational music books, in both countries. In the research, source search and examine techniques are used as material gathering methods. The material, that has been gathered appropriate to the method of the research, it has been interpreted, evaluating it by taking into consideration statistics and describe methods and transforming it into numerical and written values. As a result of the research, it has been shown that, from various aspects, there are resemblances and differences between the content of the educational music books between Macedonia and Turkey.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayarman, O. ve Aksan, B. (2002). İlköğretim müzik ders kitabı 6, 7, 8. Ankara: Özgün Matbaacılık.
  • Binbaşıoğlu, C. (1981). Genel öğretim bilgisi: öğretimin ilke, yöntem ve teknikleri. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2002). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2003). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Emin, O. (2005). Türkiye ve Makedonya’da ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Karkın, K. (2002). İlköğretim müzik ders kitabı 6, 7, 8. İstanbul, Elit Yayıncılık.
  • Kırcaalili, H. ve Koçak, N. (2002). Türkiye ve Azerbaycan Cumhuriyetlerinde okul öncesi eğitim sisteminin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Kolarovska, G.V. (1998). Problemite na poçetnata muziçka nastava i nivniot odraz vo uçebnisite za poçetnoto muziçko vospitanie i obrazovanie vo Republika Makedoniya. Period Po Vtorata Svetska Voyna. Universitet Sv. Kiril i Metodiy - Skopye. Fakultet Za Muziçka Umetnost Oddel Za Muziçka Teoriya İ Pedagogiya.
  • Korvezirovski, M. ve Seyfullah, K. (1967). Makedonsko Turski reçnik - Makedonca Türkçe sözlük. Skopye: İzdavaç: İzdavaçko Pretpriyatie Prosvetno Delo - Peçati: Grafiçki Zavod Goçe Delçev.
  • Makedonya Pedagoji Kurumu (1998). Müzik eğitimi dersi plan ve programı V-VIII. sınıflar. Üsküp: Eğitim ve Fizik Kültürü Bakanlığı.
  • Pojgay, Y. (1950). Metodika muziçke nastave. Zagreb: Nakladni Zavod Hırvatske.
  • Radevski, T. (1989). Metodski priraçnik po muziçka kultura od I-IV oddelenie (priraçnik za nastavnisi). Skopye: Prosvetno Delo.
  • Say, A. (1996). Müzik öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi: temel kavramlar, ilkeler, yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı eğitim bilimi (kuram ve teknikler). Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Vitanova, A., Atanasov,Z., ve Dimova, S. (2002). Muziçko obrazovanie za VI. oddelenie. Skopye: Prosvetno Delo A.D.
  • Vitanova, A., Atanasov, Z., ve Dimova, S. (2002). Muziçko obrazovanie Za VII. oddelenie. Skopye: Evro Kult 2000.
  • Vitanova, A., Atanasov, Z., ve Vesna, M. (2002). Muziçko obrazovanie za VIII. oddelenie. Skopye: Evro Kult 2000.
APA NEBİ G, Yöndem S (2009). Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. , 97 - 111.
Chicago NEBİ Güler,Yöndem Sadık Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. (2009): 97 - 111.
MLA NEBİ Güler,Yöndem Sadık Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. , 2009, ss.97 - 111.
AMA NEBİ G,Yöndem S Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. . 2009; 97 - 111.
Vancouver NEBİ G,Yöndem S Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. . 2009; 97 - 111.
IEEE NEBİ G,Yöndem S "Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi." , ss.97 - 111, 2009.
ISNAD NEBİ, Güler - Yöndem, Sadık. "Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi". (2009), 97-111.
APA NEBİ G, Yöndem S (2009). Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 97 - 111.
Chicago NEBİ Güler,Yöndem Sadık Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no.1 (2009): 97 - 111.
MLA NEBİ Güler,Yöndem Sadık Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.5, no.1, 2009, ss.97 - 111.
AMA NEBİ G,Yöndem S Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 5(1): 97 - 111.
Vancouver NEBİ G,Yöndem S Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 5(1): 97 - 111.
IEEE NEBİ G,Yöndem S "Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, ss.97 - 111, 2009.
ISNAD NEBİ, Güler - Yöndem, Sadık. "Makedonya ve Türkiye ilköğretim okulları 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan müzik ders kitaplarındaki eğitim müziği eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/1 (2009), 97-111.