Yıl: 2009 Cilt: 38 Sayı: 183 Sayfa Aralığı: 202 - 218 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği

Öz:
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen Öğretimi dersle-rindeki kazanımlar çerçevesinde, fen öğretimi yeterliklerini belirlemek ve bu yeterliklerin cinsiyet, ortaöğretim alanı ve üniversitede almış olduğu fen alanı derslerindeki başarılarıyla ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri, Sınıf Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören 160 öğretmen adayı arasından rasgele seçilen, 122'sinden elde ediliştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Fen Öğretimi Kazanından Anketi (FOKA) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında frekans(f), yüzde(%), bağımsız t Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının fen öğretimi kazanımlarmı büyük ölçüde edindikleri ortaya çıkmıştır. Fen öğretimi kazammlarımn öğretmen adaylarının cinsiyetleri açısından farklılık göstermediği ancak ortaöğretim alanları ve fen başarıları bakımından anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Determination of pre-service primary teachers' efficacies toward science teaching course: A case of Rize University

Öz:
The main purpose of this study is to determine of pre-service primary teachers' self-efficacies towards Science Teaching course and to reveal the relationship between these and gender, the field of high school, the achievement of the science disciplinary courses at university. The participants are senior 122 primary pre-service teachers. The data were collected by using "Acquisitions of Science Teaching Survey". Gathered data were analyzed with percentage rates, frequency, t test and ANOVA. The study showed that primary pre-service teachers had attained the Science Teaching Acquisitions mostly. They did not show statistically significant differences between Science Teaching self-efficacies and gender but significant differences determinated interms of high school field and science achievement.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TEKBIYIK A, PIRASA N (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. , 202 - 218.
Chicago TEKBIYIK Ahmet,PIRASA Nimet Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. (2009): 202 - 218.
MLA TEKBIYIK Ahmet,PIRASA Nimet Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. , 2009, ss.202 - 218.
AMA TEKBIYIK A,PIRASA N Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. . 2009; 202 - 218.
Vancouver TEKBIYIK A,PIRASA N Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. . 2009; 202 - 218.
IEEE TEKBIYIK A,PIRASA N "Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği." , ss.202 - 218, 2009.
ISNAD TEKBIYIK, Ahmet - PIRASA, Nimet. "Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği". (2009), 202-218.
APA TEKBIYIK A, PIRASA N (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. Milli Eğitim, 38(183), 202 - 218.
Chicago TEKBIYIK Ahmet,PIRASA Nimet Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. Milli Eğitim 38, no.183 (2009): 202 - 218.
MLA TEKBIYIK Ahmet,PIRASA Nimet Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. Milli Eğitim, vol.38, no.183, 2009, ss.202 - 218.
AMA TEKBIYIK A,PIRASA N Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. Milli Eğitim. 2009; 38(183): 202 - 218.
Vancouver TEKBIYIK A,PIRASA N Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği. Milli Eğitim. 2009; 38(183): 202 - 218.
IEEE TEKBIYIK A,PIRASA N "Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği." Milli Eğitim, 38, ss.202 - 218, 2009.
ISNAD TEKBIYIK, Ahmet - PIRASA, Nimet. "Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği". Milli Eğitim 38/183 (2009), 202-218.