Yıl: 2009 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 9 - 23 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği

Öz:
Araştırmanın amacı; hizmet içi eğitime katılan Anadolu Öğretmen Lisesi öğretmenlerinin, yöntem-tekniklerle ilgili bilgilerinde HİE öncesi ve sonrasında, farklılık olup olmadığının ortaya konmasıdır. Araştırmaya farklı illerden 120 öğretmen katılmış, ancak değerlendirmeye 104 öğretmen alınmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenler 6 farklı alandandır. Araştırtma tek gruplu ön test son test çalışmasıdır. Çalışmada elde edilen veriler nitel araştırma veri analiz yöntemlerine göre değerlendirilmiştir. Çalışmada öğretmenlere 11 açık uçlu soru sorularak, bilgilerinde kıdemlerine ve alanlarına göre değişiklik olup olmadığı araştırılmıştır.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda; eğitimden önce öğretmenlerin sınıflarında en çok soru-cevap, düz anlatım ve deney yöntemlerini kullandıkları belirlenmiş; kıdemlerine ve alanlarına bağlı olarak her hangi bir farklılık bulunmamıştır. Ancak,eğitimden sonra öğretmenlerin öğretim yöntem-tekniklerine ve yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin bilgilerinde önemli artışlar olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime: hizmet içi eğitim öğretmenler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkuş, H. ve Kadayıfçı, H., (2007), Laboratuar Kullanımı” Konulu Hizmet-İçi Eğitim Kursu İle ilgili Bir Değerlendirme, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (27) 1, 179-193
  • Atasoy, S. ve Akdeniz, A. R., (Bahar 2006), Yapılandırmacı Öğretim Kuramına Uygun Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, (170), 157-175
  • Aytaç, T., (2000), Hizmet İçi Eğitim Kavramı Ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar, Milli Eğitim Dergisi, (147), 66-69.
  • Budak, Y., (1998), Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Öğretmenlere Yönelik Hie İhtiyaçları Ve Programlarına Bir Yaklaşım, Milli Eğitim Dergisi, (140), 35-38.
  • Caprio, M., (February 1994), Easing İnto Constructivism, College Science Teaching, Vol:23, No:24, 210-222
  • Erdem,A., Uzal, G., Ersoy, Y., (2006), Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları, Araştırma Raporu, TFV Yayını, Tekirdağ, 1-49
  • Erişen, Y., (1998), Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programları Geliştirmede Eğitim İhtiyacı Belirleme Süreci, Milli Eğitim Dergisi,(140),39-43.
  • Gagnon, G.W.Collay, Jr & Michelle, (2002), “Constructivist Learning Desing”, [Online] http://www..Prainbow.con/cld/cldp.html,12.05.2005
  • Gökdere, M., ve Çepni, S., (2004), Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma: Bilim Sanat Merkezi Örneklemi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24)2, 1-14
  • Gönen, S., ve Kocakaya, S., (2006), Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:19, 37-44, [Online http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr/makale/sayı19/5, 16.02.2009
  • Gül H., (2000), Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2)3, [Online] http://www.sbe.deu.edu.tr/Yayinlar/dergi/dergi06/gul.html, 14.04.2006
  • Kanlı, U., ve Yağbasan, R., (Kış-Bahar 2002), 2000 Yılında Ankara'da Fizik Öğretmenleri İçin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Yaz Kursunun Etkinliği, Milli Eğitim Dergisi, 153-154
  • Kaya, A., Küçük, M., Çepni, S., (2006), Fizik Laboratuarlarına Yönelik Hazırlanan Bir Hizmet İçi Eğitim Programının Değerlendirilmesi, Sayı:16, 89-102, [Online] http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr, 12.04.2006
  • Kıldan, A. O., ve Temel, Z. F., (Mart 2008), Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Oluşturulan Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretmenlikle İlgili Bazı Görüşlerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, (16)8, 25-36
  • OECD., (1982). In Service Education and Training of Teachers, Paris, OECD Publishing
  • O’Loughlin, M., (1992), Rethinking Science Education; Beyond Piagetian Constructivism Toward A Sociacultural Modal of Teaching and Learning, Journal of Research Đn Science Education, (29)8, 791-820
  • Önen, F., Saka, M., Erdem, A., Uzal, G., Gürdal, A., (2008), Hizmet İçi Eğitime Katılan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Öğretim Tekniklerine İlişkin Bilgilerindeki Değişimin Tespiti:Tekirdağ Örneği, KEFAD, (9)1, 45-57
  • Saban, A., (2000), Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Milli Eğitim Dergisi, (145), 25-30.
  • Sılvester, H., (1997), Insect projects and evaluation. In-Service Teacher Development: International Perspectives, London.
  • Sözbilir, M., Senocak, E., Dilber, R., (Güz 2006), Öğrenci Gözüyle Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Derslerinde Kullandıkları Öğretim Yöntem Ve Teknikleri, Milli Eğitim Dergisi, (172), 276-286
  • Tekin, S. ve Ayas, A., (Kış-Bahar 2005), Kimya Öğretmenlerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Kursunun Yansımaları: Akçaabat Örneği, Milli Eğitim Dergisi, (165), 107-122
  • Uçar, R., ve Đpek, C.,(2006), İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, (3)1, 34-53
  • Uşun, S., ve Cömert, D., (2003), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 125-138
  • Yager, R., (January 2000), The Constructivist Learning Model, Science Teacher, (67)1, 52-57
  • Yıldırım, Z., ve Demir, K., (2003), Burdur İl Merkezindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Alanları Ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri İle Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Bu Öğretmenler İle İlgili Gözlemleri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4, 134-145
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2000), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Kitapevi
APA ÖNEN F, MERTOĞLU H, SAKA M, GÜRDAL A (2009). Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. , 9 - 23.
Chicago ÖNEN Fatma,MERTOĞLU Hatice,SAKA Mehpare,GÜRDAL Ayla Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. (2009): 9 - 23.
MLA ÖNEN Fatma,MERTOĞLU Hatice,SAKA Mehpare,GÜRDAL Ayla Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. , 2009, ss.9 - 23.
AMA ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. . 2009; 9 - 23.
Vancouver ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. . 2009; 9 - 23.
IEEE ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A "Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği." , ss.9 - 23, 2009.
ISNAD ÖNEN, Fatma vd. "Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği". (2009), 9-23.
APA ÖNEN F, MERTOĞLU H, SAKA M, GÜRDAL A (2009). Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 9 - 23.
Chicago ÖNEN Fatma,MERTOĞLU Hatice,SAKA Mehpare,GÜRDAL Ayla Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no.3 (2009): 9 - 23.
MLA ÖNEN Fatma,MERTOĞLU Hatice,SAKA Mehpare,GÜRDAL Ayla Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.3, 2009, ss.9 - 23.
AMA ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(3): 9 - 23.
Vancouver ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(3): 9 - 23.
IEEE ÖNEN F,MERTOĞLU H,SAKA M,GÜRDAL A "Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.9 - 23, 2009.
ISNAD ÖNEN, Fatma vd. "Hizmet içi eğitim öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi : Öpyep örneği". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (2009), 9-23.