Yıl: 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 18 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi

Öz:
Çağımızda kaliteli üretimi gerçekleştirebilecek, bilimsel ve teknolojik gelişmeye uyum sağlayabilecek, iş hayatının ihtiyaç duyduğu yüksek nitelikli tekniker ve meslek elemanlarını yetiştirecek eğitim sisteminin sahip olduğu girdilerin temel özelliklerinin bilinmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı, Yükseköğretim sisteminin önemli bir bileşeni olan meslek yüksekokullarında, nasıl bir öğrenci profilinin bulunduğunun belirlenmesidir. Bu araştırma, bir sosyoekonomik profil çalışması olarak yatay bir sosyal bilim çalışmasıdır. Araştırmada elde edilen veri tabanı ile, bir boyutu mikro ve yatay bir araştırmanın genel sonuçları ortaya konulmak, diğer bir boyutu ile bir çok dikey çalışmanın bir unsurunu oluşturabilecek verileri ortaya çıkartmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada verilerin oldukça sınırlı bir analizine yer verilerek genel bir profil sunulmaya çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre; ankete katılan öğrencilerin %49.31’inin genel lise mezunudur. %55.17’sinin ailesi şehir merkezinde ikamet etmekte, %85.17’sinin ailesi sosyal güvenceye sahip bulunmakta, %55.86’sı öğrenim bursu ya da kredi almakta, %23.10’u yarı zamanlı bir işte çalışmakta ve %6.92’si kendisine ait bir arabaya sahip bulunmaktadır. Bu araştırma sonuçları Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu’nun çağdaş ve modern eğitim çalışmaları yapabilmesi için bir kaynak mahiyetindedir. Ayrıca Üniversite yöneticilerine hâli hazırdaki öğrencilerinin profilleri hakkında bir veri tabanı oluşturmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Socio-economic status of Kaman vocational higher school students,Ahi Evran University

Öz:
The fundamental characteristics of the inputs of the education system which would execute production, adapt to the scientific and technological innovations, and raise skilled and qualified individuals who are required for business life should be known. Therefore, the aim of this study is to reveal the profiles of students at vocational high schools which is one of the main components of higher education system. This study is a socio-economic profile study which is a horizontal social sciences research. The purpose of the data collected in the research is two fold. While first is to introduce the results of the micro and study, the second is to reveal the data that may be an issue for many vertical studies. Accommodating the very limited analysis of the data, the very general profile is presented. To the research; 49.31% of the students graduated from college. The percentage of the students whose family live in downtown is 55.17%, 55,17 % of the students’ family live in city, whose family have social security is 85.17%, who has scholarship is 55.86%, who have part-time job is 23.10%, and who have his/her own car is 6.92%. This study is a resource for implementing contemporary and modern education at Ahi Evran University Kaman Vocational High School. In addition, this study is a database of the students for the administrators of the high school.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktuğ, H. (1983). Mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu, ülkemizdeki uygulama. Mesleki ve Teknik Eğitim Sempozyumu (28-29 Nisan 1983). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 126, 23-63.
  • Alkan, C., Sezgin, İ., Doğan, H. (1991). “Mesleki ve teknik eğitimin esasları.” Ankara: Gazi Üniversitesi Yayın No: 170.
  • DPT (1995). Yedinci beş yıllık kalkınma planı (1996-2000). Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı Yayın ve Basım Şube Müdürlüğü.
  • DPT (2001). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı ortaöğretim: genel eğitim, meslek eğitimi, teknik eğitim özel ihtisas komisyonu raporu, DPT: 2576 . ÖİK: 589, ISNB 975. 19. 2722-6, Ankara
  • DPT (2003). Ön ulusal kalkınma planı (2004-2006). http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/o-ukp.pdf 18.01.2004.
  • Dursun, F. (2008). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik başarı düzeylerinin karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavak, Y. (1992) “Meslek yüksekokulları, değişim ve iş hayatıyla ilişkiler.“ Ankara: Evren Ofset A.Ş.
  • Kaya, F. (2005). Meslek yüksek okulu öğrencilerinin demografik yapısı ve meslek yüksek okullarının etkinliği üzerine bir araştırma. Milli Eğitim. 33 (168). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-kaya.htm
  • Kelecioğlu, H., (2003) Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte ve iki aşamalı sınavda uygulanan ÖSS, ÖYS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24,70-78.
  • Kılıç, A. Ve Kuyumcu, A. (2008). Teknik eğitim fakültesi öğrencilerinin lise ve üniversiteye girişteki beklentileri. (Sunulmuş Bildiri). Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (23-25 Haziran 2008), Kıbrıs: Doğu Akdeniz Üniversitesi.
  • Özpınar, Y. (2006). Mesleki ve teknik ortaöğretim okulları ve yüksek okulların yeniden yapılandırılması. Denizli: Basiad Yayınları, 8, Eylül.
  • Şimşek, A. (1999). “Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması.” İstanbul: TÜSİAD.
  • Yazıcı, E. ve diğerleri (2003). Türk üniversite gençliği araştırması: üniversite gençliğinin sosyo-kültürel profili (proje çalışması). Ankara: Gazi Üniversitesi
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, YÜKSEL E (2009). Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. , 1 - 18.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,YÜKSEL Engin Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. (2009): 1 - 18.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,YÜKSEL Engin Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. , 2009, ss.1 - 18.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. . 2009; 1 - 18.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. . 2009; 1 - 18.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E "Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi." , ss.1 - 18, 2009.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - YÜKSEL, Engin. "Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi". (2009), 1-18.
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, YÜKSEL E (2009). Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 1 - 18.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,YÜKSEL Engin Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no.2 (2009): 1 - 18.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,YÜKSEL Engin Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.2, 2009, ss.1 - 18.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(2): 1 - 18.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(2): 1 - 18.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,YÜKSEL E "Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.1 - 18, 2009.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - YÜKSEL, Engin. "Ahi Evran Üniversitesi Kaman meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10/2 (2009), 1-18.