Yıl: 2009 Cilt: 3 Sayı: 37 Sayfa Aralığı: 92 - 107 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, altıncı sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programının ölçme-değerlendirme ögesine yönelik olarak, öğretmenlerin düşüncelerini ve uygulamalarını öğrenmek; programın bu ögesini öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Adana ili merkez ilçelerindeki tüm resmi ve özel ilköğretim okullarının altıncı sınıf Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Evrendeki her bir okul bir küme olarak kabul edilmiş, yansız küme örnekleme yoluyla belirlenen okullardaki bütün altıncı sınıf Türkçe öğretmenleri örneklemi oluşturmuştur. Örneklemdeki öğretmen sayısı 92’dir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “İlköğretim Altıncı Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Ögesini Değerlendirme Anketi” kullanılarak toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde öğretmenlere ait kişisel bilgileri; ikinci bölümde, öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ögesi hakkındaki düşüncelerini; üçüncü bölümde Türkçe dersindeki ölçme-değerlendirme uygulamalarını, dördüncü bölümde ise, öğretmenlerin programda önerilen ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma sıklıklarını öğrenmek amaçlanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde kullanılarak sonuca ulaşılmıştır. Sonuç olarak, öğretmenler; Türkçe programının ölçme-değerlendirme ögesini genel olarak olumlu bulmuşlardır. Ancak programda önerilen ölçme araçlarını kalabalık sınıflarda kullanmanın zor ve zaman alıcı olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin programın öngördüğü ölçme-değerlendirme uygulamalarını büyük ölçüde gerçekleştirdiği; programda yer alan ölçme araçlarından en çok performans ödevleri, dereceli puanlama anahtarı, öğrenci ürün dosyaları ve proje değerlendirme formunu kullandıkları, buna karşılık tutum ölçekleri, akran değerlendirme formu ve grup öz değerlendirme formu gibi araçları kullanma sıklıklarının çok düşük olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime: türkçe öğretmenleri öğretmen görüşleri öğretim programı ölçme ve değerlendirme ilk öğretim öğretmenleri Adana türkçe öğretimi türkçe dersi programı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILDIRIM F, ÖZTÜRK K (2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. , 92 - 107.
Chicago YILDIRIM FARUK,ÖZTÜRK K.Başak Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. (2009): 92 - 107.
MLA YILDIRIM FARUK,ÖZTÜRK K.Başak Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. , 2009, ss.92 - 107.
AMA YILDIRIM F,ÖZTÜRK K Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. . 2009; 92 - 107.
Vancouver YILDIRIM F,ÖZTÜRK K Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. . 2009; 92 - 107.
IEEE YILDIRIM F,ÖZTÜRK K "Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri." , ss.92 - 107, 2009.
ISNAD YILDIRIM, FARUK - ÖZTÜRK, K.Başak. "Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri". (2009), 92-107.
APA YILDIRIM F, ÖZTÜRK K (2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(37), 92 - 107.
Chicago YILDIRIM FARUK,ÖZTÜRK K.Başak Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.37 (2009): 92 - 107.
MLA YILDIRIM FARUK,ÖZTÜRK K.Başak Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.37, 2009, ss.92 - 107.
AMA YILDIRIM F,ÖZTÜRK K Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 3(37): 92 - 107.
Vancouver YILDIRIM F,ÖZTÜRK K Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 3(37): 92 - 107.
IEEE YILDIRIM F,ÖZTÜRK K "Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.92 - 107, 2009.
ISNAD YILDIRIM, FARUK - ÖZTÜRK, K.Başak. "Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme ögesi hakkında öğretmen görüşleri". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/37 (2009), 92-107.