Yıl: 2009 Cilt: 0 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 31 - 41 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul öncesi eğitimde high scope modeli

Öz:
Bu çalışma da okul öncesi eğitim alanında Amerika Birleşik Devletleri’nde geliştirilmiş bir sistem olan High Scope incelenmiştir. Bu doğrultuda High Scope’un ortaya çıkış koşulları,eğitim anlayışı, uygulanan müfredat ve günlük program, öğretmenlerinin sahip olması gereken özellikler ve yerine getirmeleri gereken sorumlulukları ve High Scope’un değerlendirme sistemi açıklanmıştır. High Scope Piaget’in yapısalcı kuramı temelinde çocuğun etrafındaki nesneler ve insanlarla kendi ilgileri doğrultusunda ilişkiye girerek bilgiyi yapılandırmasını amaçlamaktadır. High Scope’un bir başka önemli hedefi de olumsuz sosyo-ekonomik koşullardan gelen çocukları anahtar deneyimler doğrultusunda yetiştirerek onların ilköğretime kendilerinden daha avantajlı koullarda yaşayan yaştaşlarıyla eşit koşullarda başlamalarını sağlamaktır. Çalışmada High Scope’un ülkemiz okul öncesi sistemi dahilinde değerlendirilmesine de yer verilmiştir.
Anahtar Kelime: erken çocukluk eğitimi türk çocukları high scope erken çocukluk dönemi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

High scope model in early childhood education

Öz:
Purpose of this study is to examine High Scope early childhood education system which was developed in USA. Accordingly historical reasons underlied the development of High Scope, systems’ educational theory, its’ curriculum and daily program routine, teachers’ characteristics and their responsibilities and High Scope’s evaluation system are defined. High Scope system base on Piaget’s constructivist theory. In this liberal educational system child learn through invent and construct the knowledge through the interaction with objects surrounding him while he is communicating about his interaction with other people around him. High Scope also aim to educate children who are coming from economically disadvantage families and to develop their school readiness for elementary school. Thus they can start elementary school as ready as their middle and upper class peers. Possible implications of High Scope for Turkish early childhood education system were discussed.
Anahtar Kelime: high scope early childhood early childhood education turkish children

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bilaloğlu, G. R. (2004). Okul öncesi eğitimde High Scope yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 41-56.
  • Charlesworth, R. (1993) Review of professional literarure. The High Scope assesment tool, aids education and classroom discipline. Dimensions of early childhood, 21, 36-38.
  • Hohman, M. (2002). The High Scope preschool key experiences; essential elements of young children’s learning. The journal of at risk issues; a joint publication of National Dropout Preventation Center and Network, 8, 9-11.
  • Morgan, G. ve diğerleri. (1985). Quality in early childhood programs: Four perspectives. High Scope early childhood policy papers No 3. (ERIC Document Reproduction Service No. ED264944).
  • Saurino, D. R. ve Saurino, P. L. (1996). Collaborative action research: The High Scope curriculum for Georgia public preschool. (ERIC Document Reproduction Service No. ED396818).
  • Samuelsson, P. I., Sheridan, S. ve Williams, P. (2006). Five preschool curricula comparative perspective. International Journal of Early Childhood, 38, 11-30.
  • Schwienhart, L. J. (1985). The preschool challenge. High Scope early childhood policy papers, No 4. (ERIC Document Reproduction Service No. ED262903).
  • Schweinhart, L. J. (1993). What the High Scope Perry Preschool study reveals about developmental transitions and contextual challenges of ethnic males. (ERIC Document Reproduction Service No. ED371257).
  • Schwienhart, L. (2000). The High Scope Perry Preschool study: A case study in random assignment. Evaluation & Research in Education, 14, 136-147.
  • Schweinhart, L. (2002). The High Scope preschool curriculum: What is it? Why use it? The journal of at risk issues; a joint publication of National Dropout Preventation Center and Network, 8, 13-16.
  • Schweinhart, J. L. ve Weikart, P. D. (1997). The High Scope preschool curriculum comparison study through age 23. Eary Childhood Research Quarterly, 12, 117-143.
  • Schweinkart, L. ve Weikart, P. D. (1999). The advantages of High Scope: Helping children lead successfull lives. Educational Leadership, 76-78.
  • Schweinkart, L. ve Weikart, P. D. (1999). Why curriculum matters in early childhood education. Educational Leadership, 57-60.
  • Stellar, A. (2002). Effective dropout prevention strategies developed by the High Scope Educational Research Foundation. The journal of at risk issues; a joint publication of National Dropout Preventation Center and Network, 8, 1-4.
  • Roopnarine, L. J. ve Jonhson, E. J. (1993). Approaches to early childhood education. New Jersey: Printice Hall.
  • Weikart, P. D. (1988). A perspective in High Scope’s early education research. Early Childhood Development and Care, 33, 1-4.
  • Weikart, D. P. ve Hohmann, C. F. (1973). Classification in the High Scope cognitive curriculum. (ERIC Document Reproduction Service No. ED081483).
APA Kotaman H (2009). Okul öncesi eğitimde high scope modeli. , 31 - 41.
Chicago Kotaman Hüseyin Okul öncesi eğitimde high scope modeli. (2009): 31 - 41.
MLA Kotaman Hüseyin Okul öncesi eğitimde high scope modeli. , 2009, ss.31 - 41.
AMA Kotaman H Okul öncesi eğitimde high scope modeli. . 2009; 31 - 41.
Vancouver Kotaman H Okul öncesi eğitimde high scope modeli. . 2009; 31 - 41.
IEEE Kotaman H "Okul öncesi eğitimde high scope modeli." , ss.31 - 41, 2009.
ISNAD Kotaman, Hüseyin. "Okul öncesi eğitimde high scope modeli". (2009), 31-41.
APA Kotaman H (2009). Okul öncesi eğitimde high scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(26), 31 - 41.
Chicago Kotaman Hüseyin Okul öncesi eğitimde high scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.26 (2009): 31 - 41.
MLA Kotaman Hüseyin Okul öncesi eğitimde high scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.26, 2009, ss.31 - 41.
AMA Kotaman H Okul öncesi eğitimde high scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 0(26): 31 - 41.
Vancouver Kotaman H Okul öncesi eğitimde high scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 0(26): 31 - 41.
IEEE Kotaman H "Okul öncesi eğitimde high scope modeli." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.31 - 41, 2009.
ISNAD Kotaman, Hüseyin. "Okul öncesi eğitimde high scope modeli". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2009), 31-41.