İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi

Yıl: 2010 Cilt: 39 Sayı: 185 Sayfa Aralığı: 48 - 65 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi

Öz:
Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran 2007 tarihli, “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmiş olan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçek ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelime: öğrenci çalışma kitabı ilk öğretim okulu öğretmenleri öğretmen görüşleri türkçe dersi öğrenci ders kitabı öğretmen kılavuz kitabı

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Evaluation of primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book according to teacher opinions

Öz:
In this survey primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book, which were handed out to students and teachers free by Ministry of Education in 2007–2008 academic year, have been evaluated according to scales developed considering the criteria mentioned in June 2007 bearing date “Instruction regarding inspection and evaluation of textbooks and education material of Ministry of Education” and according to the teachers’ opinions. Descriptional method has been used in the study. For the statistical analysis of the data, got benefit from SPSS packet program, percentage (%) and frequency (f) techniques have been used. At the end of the analysis made; it has been introduced that teachers have positive ideas generally about textbook, workbook and teacher guide book at “yes” and “partially” level.
Anahtar Kelime: teacher guide book student workbook elementery school teachers teacher views turkish course student textbook

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKKAYA, Nevin ve Fatma SUSAR KIRMIZI (2007). “Yeni Program Doğrultusunda Hazırlanan İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, Millî Eğitim. (174), 232-249.
  • BAŞTÜRK, M. (2005). Ders Kitaplarının Tarihçesi. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, (Ed. Ö. Demirel Ve K. Kıroğlu), Pegem A Yayınları, sf. 13-36, Ankara.
  • BEDİR, G. ve DEMİR, S (2006). “İlköğretim 4 Ve 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının İçerik, Dil Ve Anlatım, Değerlendirme Ölçütleri Bakımından İncelenmesi”. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Kök Yayıncılık., C.2, 214-223, Ankara.
  • CEYHAN, Erdal. ve YİĞİT, Birol. (2004). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ÇEÇEN, M. Akif ve Ömer ÇİFTÇİ. (2007). “İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından Değerlendirilme”, Millî Eğitim. (173), 39-49.
  • DEMİREL, Özcan ve Kasım KIROĞLU. (2005). Eğitim ve Ders Kitapları. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. (Editörler: Ö. Demirel ve K. Kıroğlu), Öğreti Yayınları, Ankara.
  • GÖKKAYA, K. (2003). Sosyal Bilgilere Giriş. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu- Sosyal Bilgiler, (Ed. C. Şahin), Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • GÜÇLÜ ve Diğerleri (2001). Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Hayat Bilgisi 1-3, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KARATAY, Halit. (2007). “Türkçe Dersi Kitaplarında Kelime Çalışmaları”, Millî Eğitim. (173), 55- 66.
  • KAYA, Z. (2002). Uzaktan Egitim, Pegem A. Yayıncılık, Ankara.
  • KILIÇ, Durmuş. (2005). Ders Kitabının Öğretimdeki Yeri. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi (Ed: Özcan Demirel ve Kasım Kıroğlu), Pegem A Yayınlanı, Ankara.
  • KOLAÇ, E. (2003). “İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi”. Uludağ Ün. Eğitim Fakültesi Dergisi. XVII (1), 105-137, Bursa.
  • OĞUZKAN, A. F. (1974). Eğitim Terimleri Sözlüğü, İnkılap Yayınları, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat. (2003). Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Gölge Ofset Matbaacılık.
  • SEZGİN, G. (2000). İlköğretim Okullarının Altıncı Sınıfları İçin Yazılan Türkçe Ders Kitapları Üzerine Bir İnceleme, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ŞAHİN, Tülay (1998). “Amerika’da İlkokul 5.Sınıflarda Okutulan Ana Dili Ders Kitabının Değerlendirilmesi. Dünyada ve Türkiye’de Anadili Eğitimi”. Sempozyum Bildirileri, Ankara Üniv. Tömer Yayınları, Ankara.
  • TERTEMİZ, N. , ERCAN, L. Ve KAYABAŞI, Y. (2001). Ders Kitabı ve Egitimdeki Önemi, Konu Alanı Ders Kitabı inceleme Kılavuzu (Sosyal Bilgiler 4-8, Vatandaslık ve insan Hakları Egitimi 4-8, T.C. inkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4-8), Nobel Yayınevi, Ankara.
  • TOPSES, Gürsen (2001). Hayat Bilgisi Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Hazırlama Gerekçesi. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu- Hayat Bilgisi (Ed. Leyla Küçükahmet). Nobel Yayınevi, Ankara.
  • TOR, H. (2004). “İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Arştırma”, The Turkish Online Journal of Education Technology JOJET, Volume 3. Issue1. Article16.
  • ÜNSAL, Yasin ve GÜNEŞ, Bilal (2002). “Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış”. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (3): 107-120
  • http://eku.comu.edu.tr/index/3/1/kzorbaz “Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Kelime – Cümle Uzunlukları Ve Okunabilirlik Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme. Eğitimde Kuram Ve Uygulama”, Journal Of Theory And Practice İn Education, 3(1): 87-10, K.Z. ZORBAZ, 02. Nisan 2008.
APA ŞAHİN A (2010). İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. , 48 - 65.
Chicago ŞAHİN Ayfer İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. (2010): 48 - 65.
MLA ŞAHİN Ayfer İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. , 2010, ss.48 - 65.
AMA ŞAHİN A İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. . 2010; 48 - 65.
Vancouver ŞAHİN A İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. . 2010; 48 - 65.
IEEE ŞAHİN A "İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi." , ss.48 - 65, 2010.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer. "İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi". (2010), 48-65.
APA ŞAHİN A (2010). İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. Milli Eğitim, 39(185), 48 - 65.
Chicago ŞAHİN Ayfer İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. Milli Eğitim 39, no.185 (2010): 48 - 65.
MLA ŞAHİN Ayfer İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. Milli Eğitim, vol.39, no.185, 2010, ss.48 - 65.
AMA ŞAHİN A İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. Milli Eğitim. 2010; 39(185): 48 - 65.
Vancouver ŞAHİN A İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi. Milli Eğitim. 2010; 39(185): 48 - 65.
IEEE ŞAHİN A "İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi." Milli Eğitim, 39, ss.48 - 65, 2010.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer. "İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi". Milli Eğitim 39/185 (2010), 48-65.