Yıl: 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 895 - 904 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi

Öz:
Ticaret, ulaşım ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, farklı kültürden, din, dil ve ırktan insanlarla geçmişe göre daha fazla karşılaşma olasılığını gündeme getirmiştir. Hem küreselleşme gerçeği hem de yaşanan ve yaşanması ihtimali olan küresel sorunlara çözüm üretmek gerekmektedir. Bu çözümü üretmeye yardımcı olacak sistemlerden birisi de eğitimdir. Eğitim sistemi, yetiştirmek istediği yeni vatandaş modelini biraz daha genişletmeli ve zenginleştirmelidir. Barış içerisinde ve sürdürülebilir bir dünya için yeni vatandaş modelini tanımlamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada literatür taraması kullanılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Savage, T. V. , Armstrong, D. G.. (2004). Effective Teaching İn Elementary Social Studies. United States: Pearson, Merril Prentis Hall.
  • 2. Büyükkaragöz, S, Muşta, M. C., Yılmaz H. ve Diğerleri. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Eğitimin Temelleri). Konya: Mikro Basım Yayım Dağıtım.
  • 3. Doğan, İ. (2000). Sivil Toplum Ondan Bizde De Var. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • 4. Cogan, J. J. (2000). Citizenship Education For The 21. Century: Setting The Context. John, J. C., Derrıcot R. (Edit). Citizenship For The 21. Century An İnternational Perspective On Education. Uk-Kogan Page Limited & Usa-Stylus Publishing Inc.
  • 5. Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi Ve İnsan Hakları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • 6. Yüksel, M. (2001). Küreselleşme Ulusal Hukuk ve Türkiye. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • 7. T.C Devlet Planlama Teşkilatı Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu. 2000. Küreselleşme. Ankara: DPT. Yayın No: 2544, ÖİK: 560.
  • 8. Yılmaz, D. (2002). Üniversiteler İçin Vatandaşlık Bilgisi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • 9. T.C Genel Kurmay Başkanlığı. (2001). Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Genel Kurmay Basımevi.
  • 10. Education For Global Citizenship: A Guide For Schools. _____http://www.Oxfam.Org.Uk/ Coolplanet/Teachers/Globciti/Downloads/Gcguide06.Pdf>(04, Ocak, 2007 tarihinde alınmıştır)
  • 11. Sunal, C. S., Haas, M. E. (2005). Social Studies For The Elemantary And Middle Grades., United States Of America: Pearson Education.
APA KAN Ç (2009). Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. , 895 - 904.
Chicago KAN Çiğdem Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. (2009): 895 - 904.
MLA KAN Çiğdem Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. , 2009, ss.895 - 904.
AMA KAN Ç Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. . 2009; 895 - 904.
Vancouver KAN Ç Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. . 2009; 895 - 904.
IEEE KAN Ç "Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi." , ss.895 - 904, 2009.
ISNAD KAN, Çiğdem. "Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi". (2009), 895-904.
APA KAN Ç (2009). Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 895 - 904.
Chicago KAN Çiğdem Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17, no.3 (2009): 895 - 904.
MLA KAN Çiğdem Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.3, 2009, ss.895 - 904.
AMA KAN Ç Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(3): 895 - 904.
Vancouver KAN Ç Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(3): 895 - 904.
IEEE KAN Ç "Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, ss.895 - 904, 2009.
ISNAD KAN, Çiğdem. "Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17/3 (2009), 895-904.