Yıl: 2010 Cilt: 9 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 159 - 171 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma

Öz:
Ülkemizde muhasebe eğitimi lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde birçok üniversitede verilmektedir. Öğrencilerin almış oldukları muhasebe eğitimi hem iş dünyası açısından hem de akademik açıdan önemli bir bilgi birikimi sunmaktadır. Ancak öğrencilerin aldıkları muhasebe eğitiminden sonra muhasebeye veya muhasebe alanına karşı tutumları ve muhasebeye ilişkin algıları bilinmeden verilen eğitimin etkileri, başarısı ve sonuçları hakkında bir bilgi sahibi olunamamaktadır. Bu bağlamda Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünde lisans ve lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimi üzerine bakış açılarını ölçmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Ankette yöneltilen sorular öğrencilerin; muhasebeye, muhasebe eğitimine, muhasebede hoca faktörüne ve muhasebe ile ilgili mesleklere ilişkin bakış açılarını değerlendirmeye yönelik olarak belirlenmiştir. Anket çalışmasından elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve sonuçlar yorumlanmıştır.
Anahtar Kelime:

A research for the evaluation of the stanpoint of the accounting students in respect of the fieald of accounting at Marmara University

Öz:
In our country, accounting education is given in undergraduate, graduate and doctoral levels in many universities. Accounting education that has been received by the students provides significant knowledge in terms of both business and academic. However, it is not possible to obtain any information pertaining to the effects, success and results of the education without knowing the students’ attitude and perception in respect of the accounting and field of accounting. In this context, a survey study was conducted for the evaluation of the standpoint of the undergraduate and graduate (MA and Ph.D.) students in the respect of the field of accounting at the Department of Business of Marmara University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Questions that have been asked in the survey were determined to evaluate the standpoint of students to accounting, accounting education, lecturer factor and accounting-related professions. Data obtained from survey were subjected to statistical analysis and the results are interpreted.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇALANK H, ATMACA M, HORASAN E (2010). Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. , 159 - 171.
Chicago ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. (2010): 159 - 171.
MLA ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. , 2010, ss.159 - 171.
AMA ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. . 2010; 159 - 171.
Vancouver ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. . 2010; 159 - 171.
IEEE ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma." , ss.159 - 171, 2010.
ISNAD ÇALANK, Hakan vd. "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma". (2010), 159-171.
APA ÇALANK H, ATMACA M, HORASAN E (2010). Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ, 9(33), 159 - 171.
Chicago ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ 9, no.33 (2010): 159 - 171.
MLA ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ, vol.9, no.33, 2010, ss.159 - 171.
AMA ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ. 2010; 9(33): 159 - 171.
Vancouver ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ. 2010; 9(33): 159 - 171.
IEEE ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma." ÖNERİ, 9, ss.159 - 171, 2010.
ISNAD ÇALANK, Hakan vd. "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma". ÖNERİ 9/33 (2010), 159-171.