Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
Yıl: 2010 Cilt: 9 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 159 - 171 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
Öz: Ülkemizde muhasebe eğitimi lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde birçok üniversitede verilmektedir. Öğrencilerin almış oldukları muhasebe eğitimi hem iş dünyası açısından hem de akademik açıdan önemli bir bilgi birikimi sunmaktadır. Ancak öğrencilerin aldıkları muhasebe eğitiminden sonra muhasebeye veya muhasebe alanına karşı tutumları ve muhasebeye ilişkin algıları bilinmeden verilen eğitimin etkileri, başarısı ve sonuçları hakkında bir bilgi sahibi olunamamaktadır. Bu bağlamda Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünde lisans ve lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimi üzerine bakış açılarını ölçmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Ankette yöneltilen sorular öğrencilerin; muhasebeye, muhasebe eğitimine, muhasebede hoca faktörüne ve muhasebe ile ilgili mesleklere ilişkin bakış açılarını değerlendirmeye yönelik olarak belirlenmiştir. Anket çalışmasından elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve sonuçlar yorumlanmıştır.
Anahtar Kelime: A research for the evaluation of the stanpoint of the accounting students in respect of the fieald of accounting at Marmara University
Öz: In our country, accounting education is given in undergraduate, graduate and doctoral levels in many universities. Accounting education that has been received by the students provides significant knowledge in terms of both business and academic. However, it is not possible to obtain any information pertaining to the effects, success and results of the education without knowing the students’ attitude and perception in respect of the accounting and field of accounting. In this context, a survey study was conducted for the evaluation of the standpoint of the undergraduate and graduate (MA and Ph.D.) students in the respect of the field of accounting at the Department of Business of Marmara University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Questions that have been asked in the survey were determined to evaluate the standpoint of students to accounting, accounting education, lecturer factor and accounting-related professions. Data obtained from survey were subjected to statistical analysis and the results are interpreted.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- [1] Yardımcıoğlu, M. & Büyükşalvarcı, A. (2007). Muhasebe Mesleğinde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesi’nde Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (36), 173-178.
- [2] Uyar, S. (2008). Uluslararası Eğitim Standartları Ve Akdeniz Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MODAV), 10(1), 79-107.
- [3] Byrne, M. & Flood, B. (2005). A Study of Accounting Students’ Motives, Expectations And Preparedness For Higher Education. Journal of Further and Higher Education, 29(2), 111-124.
- [4] Hacırüstemoğlu, R. (2008). Bilgi Çağında Muhasebe Eğitimi. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MODAV), 10(3), 1-6.
- [5] Cheng, K.W. (2007). The Curriculum Design In Universities From The Perspective Of Providers In Accounting Education. Education, 127(4), 581-590.
- [6] Dosch, R.J. & Wambsganss, J.R. (2006). The Blame Game: Accounting Education Is Not Alone. Journal of Education for Business, 81(5), 250-254.
- [7] Hurt, B. (2007). Teaching What Matters: A New Conception of Accounting Education. Journal of Education for Business, 82(5), 295-299.
- [8] Mısırlıoğlu, İ.U. (2008). Teaching And Learning Experience In Accounting Education: A UK Perspective. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MODAV), 10(4), 19-35.
- [9] Demir, M. & Çam, M. (2006). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (32), 160-169.
- [10] Kaya, U. (2007). İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılamaları Üzerine Bir Alan Araştırması: KTÜ Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (36), 125-133.
- [11] Özcan, İ.; Ünal, F. & Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları İle İlişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170-181.
- [12] Erol, M. & Atmaca, M. (2004). Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin İş Dünyasında Muhasebe Mesleğinde Çalışmaya Karşı Tutumları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (24), 171-178.
- [13] Nelson, T.I.; Vendrzyk, P.V.; Quirin, J.J. & Kovar, E.S. (2008). Trends In Accounting Student Characteristics: Result From a 15-Year Longitudinal Study at FSA Schools. Accounting Education, 23(3), 373-389.
APA | ÇALANK H, ATMACA M, HORASAN E (2010). Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. , 159 - 171. |
Chicago | ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. (2010): 159 - 171. |
MLA | ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. , 2010, ss.159 - 171. |
AMA | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. . 2010; 159 - 171. |
Vancouver | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. . 2010; 159 - 171. |
IEEE | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma." , ss.159 - 171, 2010. |
ISNAD | ÇALANK, Hakan vd. "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma". (2010), 159-171. |
APA | ÇALANK H, ATMACA M, HORASAN E (2010). Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ, 9(33), 159 - 171. |
Chicago | ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ 9, no.33 (2010): 159 - 171. |
MLA | ÇALANK Hakan,ATMACA Metin,HORASAN EMRE Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ, vol.9, no.33, 2010, ss.159 - 171. |
AMA | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ. 2010; 9(33): 159 - 171. |
Vancouver | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. ÖNERİ. 2010; 9(33): 159 - 171. |
IEEE | ÇALANK H,ATMACA M,HORASAN E "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma." ÖNERİ, 9, ss.159 - 171, 2010. |
ISNAD | ÇALANK, Hakan vd. "Marmara Üniversitesi'nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma". ÖNERİ 9/33 (2010), 159-171. |