Yıl: 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 459 - 473 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması

Öz:
This article is aimed to examine the multiple intelligence types of graduate students pursuing their degrees at the Secondary Science and Mathematics Education and Secondary Social Education main fields connected to Karadeniz Technical University (KTU) Graduate School of Natural Science and Social Science. For this purpose, “Multiple Intelligence Self Evaluation Scale” developed by Seber (2001) was modified and used as a data collection tool. The sample of the study was comprised of total 290 graduate students educated at the programs of Physics, Chemistry, Biology, and Mathematics Education in Secondary Science and Mathematics Education Field; History, Geography, Turkish Language and Literature in Secondary Social Education Field. According to the results, multiple intelligence areas of graduate students have mostly developed at medium and advanced level. The distribution of the intelligence types of the graduate students have also changed based on their areas.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A case study on the graduate students' multiple intelligence types

Öz:
Bu çalısmada Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerine bağlı olarak Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları (OFMA) Eğitimi ile Ortaöğretim Sosyal Alanlar (OSA) Eğitimi Anabilim Dallarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin çoklu zekâ türlerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Bu amaçla Seber (2001) tarafından gelistirilen “Çoklu Zekâ Kendini Değerlendirme Ölçeği”nin yeniden düzenlenmesi ile olusturulan ölçek, veri toplama aracı olarak kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlarında Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik Öğretmenliği; Ortaöğretim Sosyal Alanlarında Tarih, Coğrafya ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği programlarında lisansüstü eğitim yapan toplam 290 öğrenci olusturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sekiz farklı zekâ türünde orta ve ileri seviyede gelismis oldukları açığa çıkmıstır. Ayrıca lisansüstü öğrencilerin zekâ türlerinin dağılımı alanlarına göre de değisiklikler göstermistir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Güneş G, GÖKÇEK T (2010). Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. , 459 - 473.
Chicago Güneş Gönül,GÖKÇEK TUBA Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. (2010): 459 - 473.
MLA Güneş Gönül,GÖKÇEK TUBA Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. , 2010, ss.459 - 473.
AMA Güneş G,GÖKÇEK T Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. . 2010; 459 - 473.
Vancouver Güneş G,GÖKÇEK T Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. . 2010; 459 - 473.
IEEE Güneş G,GÖKÇEK T "Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması." , ss.459 - 473, 2010.
ISNAD Güneş, Gönül - GÖKÇEK, TUBA. "Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması". (2010), 459-473.
APA Güneş G, GÖKÇEK T (2010). Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. İlköğretim Online (elektronik), 9(2), 459 - 473.
Chicago Güneş Gönül,GÖKÇEK TUBA Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. İlköğretim Online (elektronik) 9, no.2 (2010): 459 - 473.
MLA Güneş Gönül,GÖKÇEK TUBA Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. İlköğretim Online (elektronik), vol.9, no.2, 2010, ss.459 - 473.
AMA Güneş G,GÖKÇEK T Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. İlköğretim Online (elektronik). 2010; 9(2): 459 - 473.
Vancouver Güneş G,GÖKÇEK T Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması. İlköğretim Online (elektronik). 2010; 9(2): 459 - 473.
IEEE Güneş G,GÖKÇEK T "Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması." İlköğretim Online (elektronik), 9, ss.459 - 473, 2010.
ISNAD Güneş, Gönül - GÖKÇEK, TUBA. "Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalısması". İlköğretim Online (elektronik) 9/2 (2010), 459-473.