Yıl: 2010 Cilt: 39 Sayı: 187 Sayfa Aralığı: 138 - 145 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi

Öz:
Sağlıklı bir toplumsal yapı oluşturmak için ortak iyi değerlerin olması ve bunların da yeni nesillere aktarılması gerekmektedir. Bu aktarma sürecinde, eğitime büyük görevler düşmektedir. Değerler, insanları ve toplumu ayakta tutan kişisel, ahlaki ve toplumsal duygulardır. Sosyal bilgiler dersi de, toplum içerikli bir ders olması ve değerlerin aktarılması bakımından önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma, sosyal bilgiler dersinin değerler eğitimi bakımından önemini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, literatür taraması kullanılmıştır.
Anahtar Kelime: eğitim araştırmaları eğitim sosyal bilgiler dersi eğitim kalitesi değerler eğitimi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKBAŞ, Oktay (2004). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının ilköğretim II. Kademede Gerçekleştirilme Derecesinin Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,(Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • AKTAN, Coşkun Can (2003). “Değişim ve Yeni Global Değerler”, Modernite ve Postmoderniteye Değişim, Edit. Coşkun Can AKTAN, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • ALICIGÜZEL, İzzettin (1998). “Öğrencilerde Değer Duygusunun ve Olumlu Davranışların Geliştirilmesi”, Çağdaş Okulda Eğitim ve Öğretim, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • ASLAN, Rabia. (2007). Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim Birinci Basamaktaki Öğrencilerin Temel Bilgi, Beceri ve Değerler Kazanma Düzeyleri, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir.
  • BARTH, James L. ve Abdullah DEMİRTAŞ (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Yök/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • BOBAROĞLU, Metin (2002). Aydınlanma Sorunu ve Değerler, Ayna Yayınevi, İstanbul.
  • DOĞANAY, Ahmet (2002). “Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilgiler Öğretimi”, Edit: Cemil ÖZTÜRK; Dursun DİLEK, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • DURKHEIM, Emile (2004). Ahlak Eğitimi, Çev: Oğuz ADANIR, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • İNAL, Rüstem (2004). Eğitim ve İktidar-Türkiye’de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • NADİR, Mehmet (2005). Terbiye ve Ta’lim-i Etfal- (Çocukların Eğitim ve Öğretimi) Bir Eğitim Öncüsünün Yazıları 1895, Haz. M. Sabri KOZ-Enfel DOĞAN, İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı, İstanbul.
  • NAYLOR, David T. ve Richard DİEM (1987). Elementary and Middle School Social Studies, Random House, United States Of America.
  • PARKER, Walter C. (2001). Social Studies İn Elementary Education, Merrill Prentice Hall, United States.
  • SARI, Mediha.(2007). Demokratik Değerlerin Kazanımı Sürecinde Örtük Program: Düşük ve Yüksek “Okul Yaşam Kalitesi”ne Sahip İki İlköğretim Okulunda Nitel Bir Çalışma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Adana.
  • SEZER, Özgen. (2005). İlköğretim 1. Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Değerlerin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • SÖNMEZ, Veysel (1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen KIavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • SUH, Bernadyn Kim; TRAIGER, Jerome. (1999). “Teaching Values Through Elementary Social Studies and Literature Curriculum”, Education, Summer 1999, 119 (4), ss. 723-728.
  • TITUS, Harold H. (1946). Living Issue In Philosophy, American Book Company, USA.
  • TITUS, Harold H. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6-7. Sınıflar Öğretim programı ve Kılavuzu, MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
APA KAN Ç (2010). Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. , 138 - 145.
Chicago KAN Çiğdem Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. (2010): 138 - 145.
MLA KAN Çiğdem Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. , 2010, ss.138 - 145.
AMA KAN Ç Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. . 2010; 138 - 145.
Vancouver KAN Ç Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. . 2010; 138 - 145.
IEEE KAN Ç "Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi." , ss.138 - 145, 2010.
ISNAD KAN, Çiğdem. "Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi". (2010), 138-145.
APA KAN Ç (2010). Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim, 39(187), 138 - 145.
Chicago KAN Çiğdem Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim 39, no.187 (2010): 138 - 145.
MLA KAN Çiğdem Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim, vol.39, no.187, 2010, ss.138 - 145.
AMA KAN Ç Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim. 2010; 39(187): 138 - 145.
Vancouver KAN Ç Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim. 2010; 39(187): 138 - 145.
IEEE KAN Ç "Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi." Milli Eğitim, 39, ss.138 - 145, 2010.
ISNAD KAN, Çiğdem. "Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi". Milli Eğitim 39/187 (2010), 138-145.