Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 285 - 304 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar

Öz:
Bu arastırma; ögretmenlerin kaliteli okul kavramı ile ilgili algılarının belirlenmesi amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu amaçla, çalısmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıs ve bu çalısma 2008-2009 egitim ögretim yılında Kırsehir il merkezindeki ilkögretim ve ortaögretim okullarında çalısan ögretmenlerle yürütülmüstür. Arastırmada arastırmacı tarafından gelistirilen anket formu ölçme aracı olarak kullanılmıstır. 52 maddeden olusan Anketin Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı .96 olarak hesaplanmıstır. Ögretmenlerin görüslerinin belirlenmesinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( X ) ve standart sapma (ss) degerleri kullanılarak bulgular kısmı olusturulmustur. Ayrıca ögretmenlerin anket maddelerine verdikleri yanıtların yorumlanmasında besli degerlendirme ölçegi kullanılmıstır. Arastırma bulguları sonucunda, ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarında cinsiyetin ve kıdemin etkili olmadıgı görülmektedir. Ancak ögretmenlerin çalıstıkları kurumlara göre kalite algılarında anlamlı farklılıgın oldugu tespit edilmistir. Ayrıca, ortaögretimde çalısan ögretmenler ile ilkögretimde çalısan ögretmenler arasında“belirginlik ve paylasımcılık”, “yüksek standartlar”, “okul liderligi, “iletisim ve is birligi”, “müfredat, egitim ve degerlendirme”, “ögrenme ortamı”, “veli ve okul çevresinin katılımı”, okul kalite nitelikleri açısından ilkögretimde çalısanlar lehine anlamlı bir farklılık görülmüstür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Differences in teachers' perceptions of school quality

Öz:
The purpose of this study is to determine the perceptions of teachers about school quality. In this study descriptive survey model has been used among teachers who have been working in primary Schools in Kırsehir, 2008-2009 teaching year. The questionnaire having been formed by researcher has been used as measure tool. Questionnaire which consists of 52items is found that Cronbach Alpha is.96. The part of Findings has been formed by using frequency ,percentage, mean and standard deviations . Also 5 scale likert type has been used in construing teachers’ responses to questionnaire items. According to the research findings; it is understood that neither gender nor seniority has effected the perceptions of teachers about school quality. But significant difference has been found in teachers’ perceptions of school quality according to the schools where teachers work
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arseven, A. D. (1993). Alan arastırma yöntemi : ilkeler, teknikler, örnekler. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Arslan, H. (2001). Akademik kalite niçin degerlendirilmeli? Bilim ve Teknik. Ekim, s.84-85.
  • Balcı, A. (2007). Etkili okul ve okul gelistirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Barrow, K.& Leu, E. (2006). Perceptions of Ethiopian teachers and principals on quality of education. Washington, DC: USAID Education Quality Improvement Project 2.
  • Bonstingl, J. J. (1992). Schools of quality: an introduction to total quality management in education. Alexandria: ASCD.
  • Bylsma, P. J. (2008). Differences in staff perceptions of school quality. (Thesis of doctor's degree). Universty of Washington.
  • Cafoglu, Z. (1996). Egitimde toplam kalite yönetimi. İstanbul: Avni Akyol Ümit Kültür ve Egitim Vakfı.
  • Davies, B., Ellison, L. (1995). Improving the quality of school. School Organisation, v.15. p.5-12.
  • Downey, C. J., Frase, L. E. & Peters, J. J. (1994). The quality education challence. Thousand Oaks, Cal.: Corwin Pr.
  • European Report On The Quality Of School Education. (2000). Sixteen quality indicators. Luxemburg: European Communities.
  • Freely, J. (2007). Perceptions of school quality and the decision to move: How race and residential mobility contribute to persistent school segregation. (Thesis of doctor's degree) Temple University.
  • Glasser, W. (1999). Okulda kaliteli egitim. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Göküs, E. (2007). “Kaliteli okul” kavramının ögretmenler ve yöneticiler tarafından algılanması (Mersin ili, Erdemli ilçesi örnegi). (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi. Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Harrison, C. & Killion, J. (2007). Ten roles for teachers. Educational Leadership. v65 n1 p74-77 Sep.
  • Kantarcı, H. (1992). Toplam kalite kontrol ve endüstri iliskileri ile etkilesim. TÜSİAD 1. Ulusal Kongresi. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel arastırma istatistik ve teknikleri. Ankara: Tekısık.
  • Karasar, N. (1991). Arastırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Sanem Matbaacılık.
  • Kong, C. (2008). Classroom learning experience and students’ perceptions of quality of school life. Learning Environments Research. September. 111-119.
  • Mayer, D. P., Mullens, J. E. & Moore, M. T. (2000). Monitoring school quality: an indicators report. Washington: U. S. Department Of Education.
  • Richardson, Michael J., Sabbah, Hilda Y.& Juchau, Adrian T.(2007). Exploring perceptions of school quality: implications for school administrators. ERIC (ED501833)
  • Reid, G. (2007). Motivating learners in the classroom: Ideas and strategies. London: Paul Chapman Publishing.
  • Shannon, G.S. & Bylsma, P. (2004). Characteristics of improved school districts: themes from research. Office of Superintendent of Public Instruction. Olympia, WA.
  • Sirin, Y. (2006). Ortaögretim kurumlarında yürütülen toplam kalite yönetimi uygulamalarının yönetici ve ögretmenler tarafından degerlendirilmesi. (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkmen, Ö. (2006). İlkögretim okullarında toplam kalite yönetimi uygulamalarına iliskin müdür ve ögretmen görüslerinin degerlendirilmesi. (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • URL 1, 2008, http://schools.nyc.gov/NR/rdonlyres/8376C5E1-BA6A-44F9-BA96- D612488E1685/43174/QRCriteria0809FINAL.pdf (15.04.2009)
  • URL 2, 2007, http://www.k12.wa.us/cisl/FamilyCommunity/Chapter9.aspx 17.04.2009 Zigarellli, Michael. A. (1996). An empirical test of conclusions from effective schools. Journal of Educational Research. 90(2), 103-110.
APA TURKYILMAZ M, KUŞ Z (2010). Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. , 285 - 304.
Chicago TURKYILMAZ MUSTAFA,KUŞ Zafer Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. (2010): 285 - 304.
MLA TURKYILMAZ MUSTAFA,KUŞ Zafer Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. , 2010, ss.285 - 304.
AMA TURKYILMAZ M,KUŞ Z Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. . 2010; 285 - 304.
Vancouver TURKYILMAZ M,KUŞ Z Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. . 2010; 285 - 304.
IEEE TURKYILMAZ M,KUŞ Z "Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar." , ss.285 - 304, 2010.
ISNAD TURKYILMAZ, MUSTAFA - KUŞ, Zafer. "Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar". (2010), 285-304.
APA TURKYILMAZ M, KUŞ Z (2010). Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 285 - 304.
Chicago TURKYILMAZ MUSTAFA,KUŞ Zafer Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.2 (2010): 285 - 304.
MLA TURKYILMAZ MUSTAFA,KUŞ Zafer Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.2, 2010, ss.285 - 304.
AMA TURKYILMAZ M,KUŞ Z Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(2): 285 - 304.
Vancouver TURKYILMAZ M,KUŞ Z Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(2): 285 - 304.
IEEE TURKYILMAZ M,KUŞ Z "Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.285 - 304, 2010.
ISNAD TURKYILMAZ, MUSTAFA - KUŞ, Zafer. "Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (2010), 285-304.