Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma
Yıl: 2008 Cilt: 5 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 257 - 273 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma
Öz: Otomobil sektörü yan sanayi ve yetkili servisleri birbiriyle bağlantılı ve uyumlu çalışan işletmelerden oluşmaktadır. Yetkili servisler müşterilerin aldığı ürünün garanti kapsamında bakımını yapan, ürün hakkında bilgi verebilecek, ürünün montajını yapmaya yetkili yerlerdir. Otomobil servislerinin başarısı, rekabet üstünlüğü, verdiği hizmetlerin kalitesine ve bunun sonucu olarak oluşturulan müşteri memnuniyetine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, otomobil sahiplerinin bakım ve onarım için hizmet aldıkları servislerden ne derece memnun olduklarını belirlemek ve bu çerçevede otomobil servislerine öneriler sunmaktır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altıntaş, M.H. (2000), Tüketici Davranışları. Alfa Yayınları, Bursa.
- Apak, S., (2008). Türkiye Otomotiv Sektöründe Yeniden Yapılanma Ve Bilgi Teknolojilerinde Dış Kaynak Kullanımının Rekabet Avantajları, http://www.qfdturkive.org/frames/KFG30-Sudi%20Apak.pdf, 08.09.2008.
- Bedir, A., (1999). Gelişmiş Otomotiv Sanayilerinde Ana - Yan Sanayi İlişkileri. İstanbul.
- CCFA-Comite des Constructeurs Français d' Automobiles, www.ccfa.fr, 08.09.2008.
- Ersen, H. (1997), Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları İlişkisi. Sim Matbaacılık, İstanbul.
- Guitik, P.,(1993). The World's Most Popular Personel Transport Mode, The Urban Age 2(1): 17.
- http://ekutup.dpt.gov.tr, 25.08.2008.
- http://www.doas.com.tr/dealerApp/docs/VW%20Yet%20Servis%20Standartlar%C4%B 103.08.2007.pdf.
- İstanbul Sanayi Odası Kalite Derneği, (2007), Toysad Çevre Komitesi Sempozyumu, İstanbul, 2 Kasım.
- İstanbul Sanayi Odası, (2003), Otomotiv Sanayi Sektör Raporu, İstanbul, Şubat.
- Kotler, P. (2000), Kotler ve Pazarlama, (Çev. Özyağcılar, A.) Sistem Yayıncılık, İstanbul.
- Law, C.M. (1991), Restructuring the Global Automobile Industry, London.
- Life (Engineering Process Improvenent Series Addison-Vesley Puidishig Company Inc), USA, April.
- Liua H., Roos L., Wensleyc R., (2004), The Dynamics Of Business Orientation: The Case Of The Volvo Car Corporation, Industrial Marketing Management, 33 pp:333-344.
- Morgan, L.O, Daniels R.L., (2001), Integrating Product Mix And Technology Adoption Decisions: A Portfolio Approach For Evaluating Advanced Technologies In The Automobile industry, Journal of Operations Management, 19, pp:219-238.
- Newman, P., (1996), Reducing Automobille Dependence, Environment and Urbanization 8 (1), pp: 67-92.
- Oliver, R.L., (1999), "Whence Consumer Loyalty?", Journal of Marketing, Vol. 63, Fundamental Issues and Directions for Marketing, ss. 33-44.
- Özemsi, U., Çoban, O.Y., Seçme, N., Seçme, G., (2004), Bulanık Bilişsel Haritalama Yöntemiyle Türk Otomotiv Sanayinde Firma Stratejileri, Yöneylem Araştırması/Endüstri Mühendisliği - XXIV Ulusal Kongresi, 15-18 Haziran, Gaziantep - Adana.
- Ramasvamy, R. (1996), Design And Management Of Service Processes Keeping Customers For.
- Seybold, B.P ve T. Marshak R. (2001), Müşteri.com. (Çev: Sungur, E.), Epsilon Yay., İstanbul.
- TMMOB Makine Mühendisleri Odası, (2001), VII. Otomotiv ve Yan Sanayi Sempozyumu Bildirgeler Kitabı, Ankara, 26 Ekim.
APA | SEZGİN M, Arat T (2008). Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. , 257 - 273. |
Chicago | SEZGİN METE,Arat Tugay Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. (2008): 257 - 273. |
MLA | SEZGİN METE,Arat Tugay Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. , 2008, ss.257 - 273. |
AMA | SEZGİN M,Arat T Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. . 2008; 257 - 273. |
Vancouver | SEZGİN M,Arat T Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. . 2008; 257 - 273. |
IEEE | SEZGİN M,Arat T "Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma." , ss.257 - 273, 2008. |
ISNAD | SEZGİN, METE - Arat, Tugay. "Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma". (2008), 257-273. |
APA | SEZGİN M, Arat T (2008). Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 257 - 273. |
Chicago | SEZGİN METE,Arat Tugay Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5, no.10 (2008): 257 - 273. |
MLA | SEZGİN METE,Arat Tugay Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.5, no.10, 2008, ss.257 - 273. |
AMA | SEZGİN M,Arat T Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 5(10): 257 - 273. |
Vancouver | SEZGİN M,Arat T Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 5(10): 257 - 273. |
IEEE | SEZGİN M,Arat T "Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, ss.257 - 273, 2008. |
ISNAD | SEZGİN, METE - Arat, Tugay. "Otomobil servislerinden yararlanan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5/10 (2008), 257-273. |