Yıl: 2009 Cilt: 42 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 129 - 161 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin özdüzenleme becerilerini etkin bir şekilde kullanıp kullanmadığını araştırmak ve bu amaç altında öğrencilerin öz-düzenleme becerilerini düzenlemek için ne gibi faaliyetler yürüttüğünü öğrenmektir. Araştırma nitel bir çalışma olup betimsel analiz yapılmıştır. Veri toplama tekniği olarak bireysel ve odak grup görüşmeleri kullanılmış ve veriler NVivo programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları; öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinden sıklık sırasına göre öğrenme stratejileri kategorisinde bilişüstü öz-düzenlemeyi, zaman/çalışma çevresinin düzenlenmesini, tekrarlama, ayrıntılandırma, arkadaştan öğrenme, örgütleme ve yardım arama, kritik düşünmeyi ve çaba düzenlemeyi kullandıklarını; Motivasyon kategorisinde ise sınav kaygısı, öğrenme inanışlarının kontrolü, öz yeterlik, amaca odaklanma, hedef yönelimi ve görev değeri gibi kavramların ortaya çıktığını göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Investigation of self-regulated learning abilities of college students

Öz:
The purpose of this study is to determine if university students are using their self-regulation capabilities or not and to learn which methods students use to arrange their selfregulation capabilities. A qualitative study was conducted in which, individual and focus group interviews were used to collect. The analysis of the data was handled by using NVivo program. The results showed that students more likely to use self-regulation capabilities such as metacognitive self-regulation, the time / study environmental management, rehearsal, elaboration, peer learning, organization and help seeking, critical thinking and effort regulation; in motivation category, test anxiety, control of learning beliefs, self efficacy, intrinsic goal orientation, extrinsic goal orientation and task value were categories seen in motivation domain.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anthony, R. ve Artino, Jr. (2005). Review of the Motivated Strategies for Learning Questinnaire.
  • Alcı, S. ve Altun, S. (2007). Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme ve Bilişüstü Becerileri, Cinsiyete, Sınıfa ve Alanlara Göre Farklılaşmakta mıdır? Çanakkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16(1), 33-44.
  • Arrends, R.I. (1979). Classroom Instruction and Management. New York: McGraw-Hill.
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Bandura, A., (1977). Social Learning Theory.Englewood Cliffs, NJ:Prentice- Hall.
  • Bogdan, C.R. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative Research for Education ; An Indroduction to Theory and Methods, Pearson, Boston.
  • Derry, S.J. ve Murphy, D.A. (1986). Designing systems that train learning ability:from theory to practice.Review of Educational Research, 56(1), 1-39.
  • Eom, Y., Reiser, R.A. (2000). The effectsof self regulation and instructional control on performance and motivation in computer-based instruction. International Journal of Instructional Media. 27(3), 247–261.
  • Garcia, T. ve Pintrich, P.R. (1995). Assessing Students’ Motivation and Learning Strategies: The Motivated Strategies for Learning Questinnaire. Sayfa Amerikan Eğitimsel Araştırma Kurumunda sunulmuştur. San Francisco.
  • Peklaj, C. Ve Pecjak, S. (2002). Differences in Students Self-Regulated Learning According to Their Achievement and Sex. Studia Psyhology. 44. 29-43.
  • Pintrich, PR., De Groot, E.V. (1990).Motivational and Self-regulated Learning Component of Classroom Academic Performance. Journal of Educational Psyhology, 82, 33–40.
  • Schunk, D.H. (2005). Self-Regulated Learning:The Educational Legacy of Paul R.Pintrich. Educational Psyhologist, 40(2), 85–94.
  • Senemoğlu, N. (2004).Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Üredi, I. Ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8.sınıf Öğrencilerinin Öz- Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançlarının Matematik Başarısını Yordama Gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250–260.
  • Wolters, A.A. ve Pintrich P.R. (1998). Contextual Differences in Student Motivation and Self-
  • Regulated Learning in Mathmatics, English and Social Studies Classrooms. Instructional Science. 26. 27-47.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Zimmerman, B.J. (1986). Devolopment of a Self Regulated Learning Which are the key subprocesses. Contemporary Educational Psyhology, 16, 307–313.
  • Zimmermen, B.J. (1989). A Social Cognitive View of Self Regulated Academic Learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 572 –663.
  • Zimmerman, B.J. (2000). Self-Efficacy: An Essential Motive to Learn. Contemporary Educational Psyhology, 25, 82–91.
  • Zimmerman, B.J. ve Schunk, H.D. (2007). Influencing Children’s Self Efficacy and Self Regulation of Reading and Writing Through Modelling. Reading-Writing Querterly, 23(1), 7–25.
APA OZTURAN SAGIRLI M, AZAPAĞASI E (2009). Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. , 129 - 161.
Chicago OZTURAN SAGIRLI MERYEM,AZAPAĞASI Esra Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. (2009): 129 - 161.
MLA OZTURAN SAGIRLI MERYEM,AZAPAĞASI Esra Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. , 2009, ss.129 - 161.
AMA OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. . 2009; 129 - 161.
Vancouver OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. . 2009; 129 - 161.
IEEE OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E "Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi." , ss.129 - 161, 2009.
ISNAD OZTURAN SAGIRLI, MERYEM - AZAPAĞASI, Esra. "Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi". (2009), 129-161.
APA OZTURAN SAGIRLI M, AZAPAĞASI E (2009). Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 129 - 161.
Chicago OZTURAN SAGIRLI MERYEM,AZAPAĞASI Esra Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 42, no.2 (2009): 129 - 161.
MLA OZTURAN SAGIRLI MERYEM,AZAPAĞASI Esra Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.42, no.2, 2009, ss.129 - 161.
AMA OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2009; 42(2): 129 - 161.
Vancouver OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2009; 42(2): 129 - 161.
IEEE OZTURAN SAGIRLI M,AZAPAĞASI E "Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42, ss.129 - 161, 2009.
ISNAD OZTURAN SAGIRLI, MERYEM - AZAPAĞASI, Esra. "Üniversite öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerinin incelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 42/2 (2009), 129-161.