100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri

Yıl: 2010 Cilt: 24 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 495 - 518 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri

Öz:
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), 59. Hükümet döneminde kabul edilen ve 2005 yılında başlatılan 100 Temel Eser Uygulamasının öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde etkilerini ve özellikle kütüphane unsurunun bu uygulamadaki işlevini ilköğretim Türkçe öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeyi hedeflemiştir. Çalışma kapsamında Ankara’nın Çankaya, Mamak ve Yenimahalle ilçelerinde 54 ilköğretim okulunda görev yapan 141 öğretmene anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular uygulamanın ele alınan unsurlar açısından genel olarak çok başarılı olmadığını ortaya koymuştur. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenler, 100 Temel Eserin öğrenciler için ”çok uygun” olduğunu düşünmemekte, 100 Temel Eserin okutulmasının zorunlu tutulmasını genelde yanlış bulmakta ve bunun öğrencilerde bu eserlere karşı soğukluk yarattığını belirtmektedirler. Onlara göre, öğrencilerin 100 Temel Eseri istek ve zevkle okumamakta, okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıkları 100 Temel Eser Uygulamasında yeterli işlev görememektedirler.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

Teachers’ views on the effect of 100 essential books application on reading habits of the students and the role of libraries

Öz:
This study aims to evaluate the effects of 100 Essential Reading Application which was put into effect by the Ministry of National Education of the 59th Government in 2005 on students’ reading habits. In addition, it tries to find out the effect of libraries on this application in relation to the views of primary Turkish teachers. A questionnaire was conducted to 141 teachers working in 54 primary schools in county of Çankaya, Mamak and Yenimahalle in Ankara. The results show that the application is not very successful with respect to the main elements of the study. The findings of the study also reveal the teachers’ view about the application. According to them, the application is not ‘very convenient’ and it is not proper to make 100 Essential Reading obligatory for students because this obligation causes them to dislike the books in the list. In addition, teachers think that students do not read 100 Essential Reading willingly and tastefully and school libraries and classroom libraries do not function effectively in this application.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARICAN S, Yılmaz B (2010). 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. , 495 - 518.
Chicago ARICAN Sinem,Yılmaz Bülent 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. (2010): 495 - 518.
MLA ARICAN Sinem,Yılmaz Bülent 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. , 2010, ss.495 - 518.
AMA ARICAN S,Yılmaz B 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. . 2010; 495 - 518.
Vancouver ARICAN S,Yılmaz B 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. . 2010; 495 - 518.
IEEE ARICAN S,Yılmaz B "100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri." , ss.495 - 518, 2010.
ISNAD ARICAN, Sinem - Yılmaz, Bülent. "100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri". (2010), 495-518.
APA ARICAN S, Yılmaz B (2010). 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. Türk Kütüphaneciliği, 24(3), 495 - 518.
Chicago ARICAN Sinem,Yılmaz Bülent 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. Türk Kütüphaneciliği 24, no.3 (2010): 495 - 518.
MLA ARICAN Sinem,Yılmaz Bülent 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. Türk Kütüphaneciliği, vol.24, no.3, 2010, ss.495 - 518.
AMA ARICAN S,Yılmaz B 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. Türk Kütüphaneciliği. 2010; 24(3): 495 - 518.
Vancouver ARICAN S,Yılmaz B 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri. Türk Kütüphaneciliği. 2010; 24(3): 495 - 518.
IEEE ARICAN S,Yılmaz B "100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri." Türk Kütüphaneciliği, 24, ss.495 - 518, 2010.
ISNAD ARICAN, Sinem - Yılmaz, Bülent. "100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri". Türk Kütüphaneciliği 24/3 (2010), 495-518.