İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi

Yıl: 2010 Cilt: 39 Sayı: 188 Sayfa Aralığı: 158 - 173 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi

Öz:
Okullarda eğitimin nitelikli olmasında öğretmenlerin mesleki yönden gelişmeleri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerini değerlendirmektir. Araştırma, Eskişehir il merkezindeki 42 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma verileri okul yöneticilerinden görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim okullarında okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinlikleri tür, sıklık ve süre bakımından düşük düzeyde, yoğunluk ve zaman bakımından ise çok kısıtlı olarak gerçekleştirildiği, bunun yanı sıra eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitimi planlama, program hazırlama, eğitimi yürütme ve eğitimi değerlendirmeye yönelik çalışmaların yüzeysel olarak yapıldığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, okullarda okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yeterli düzeyde yapılamadığı yargısına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alıcıgüzel, İ.(1999). Çağdaş okulda eğitim ve öğretim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Bergen, T.J. (2002). School-based in-service education of teachers in developing versus industrialized countries. http://www.ıhup.edu/library web adresinden 03.02.2002 tarihinde alınmıştır.
  • EARGED. (1999a). Müfredat laboratuvar okulları modeli. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • EARGED. (1999b). Okul gelişim modeli. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Erten, G.(2000). Yirmibirinci yüzyılın öğretmeni. Çağdaş Eğitim, 270, 21-26.
  • Karasar, N.(1994). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MEB. Zümre öğretmenleri kurullarının hizmetiçi eğitim işlevleri ile ilgili 14.02.2002 Gün ve 2002/18 Sayılı Genelge.
  • MEB. MLO uygulamalarını yaygınlaştırma yönergesi. Tebliğler Dergisi, 2506, 989-997, 1999.
  • MEB. Mahalli hizmetiçi eğitim planlarının hazırlanması ile ilgili 6.1.1993 Gün ve 1993/2 Sayılı Genelge.
  • Özdemir, S. (1997). Her organizasyon hizmetiçi eğitim yapmak zorundadır. Milli Eğitim, 133, 17- 19.
  • Özgüven, İ. E.(2000). Bilgi çağında eğitim ne olacak?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 18. Kuruluş Yıl’ ında yapılan konuşma, Adana.
  • Özer, B. (2002).In-service training of theachers in turkey: chief events and attitudes of teachers. Avrupa Öğretmen Eğitimi Derneğinin (ATEE) 27. Yıllık Kongresinde sunulan bildiri, Polonya.
  • Sabar, N. ve Hashahar, A.(1999). School-focused in-service training: the key to restructuring schools. Journal of Inservice Education, 25, 203-222.
APA DEMİRKOL M (2010). İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. , 158 - 173.
Chicago DEMİRKOL Mürşide İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. (2010): 158 - 173.
MLA DEMİRKOL Mürşide İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. , 2010, ss.158 - 173.
AMA DEMİRKOL M İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. . 2010; 158 - 173.
Vancouver DEMİRKOL M İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. . 2010; 158 - 173.
IEEE DEMİRKOL M "İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi." , ss.158 - 173, 2010.
ISNAD DEMİRKOL, Mürşide. "İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi". (2010), 158-173.
APA DEMİRKOL M (2010). İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 39(188), 158 - 173.
Chicago DEMİRKOL Mürşide İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim 39, no.188 (2010): 158 - 173.
MLA DEMİRKOL Mürşide İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, vol.39, no.188, 2010, ss.158 - 173.
AMA DEMİRKOL M İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 2010; 39(188): 158 - 173.
Vancouver DEMİRKOL M İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 2010; 39(188): 158 - 173.
IEEE DEMİRKOL M "İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi." Milli Eğitim, 39, ss.158 - 173, 2010.
ISNAD DEMİRKOL, Mürşide. "İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi". Milli Eğitim 39/188 (2010), 158-173.