Yıl: 2010 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 107 - 122 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi

Öz:
Sanal alemde “sosyalleşme” ortamları ciddi ve önemli bir potansiyel güç yaratmaktadır. Buradaki son trend, MySpace, Facebook, Twitter vb. gibi, sosyal ağ siteleridir. Sosyal ağ siteleri çok büyük bir pazar ortamıdır. Bu pazar ortamı yeni bir pazarlama iletişimi kanalı fonksiyonu görür. Bu çalışmada amaçlanan sosyal ağların satın alma kararlarını nasıl etkilediğini ve sosyal ağ sitelerinin bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişini ortaya koymaktır. Bu kapsamda bir sosyal ağ sitesinin pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişine ilişkin kavramsal bir model oluşturulmuştur. Sonuçta sosyal ağ sitelerindeki iletişimler kişisel tüketici alanları ve profilleri, referans grupları, etkileyiciler, bağlantılar ve konuşmalarla bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işlemektedir.
Anahtar Kelime: pazarlama sosyal ağ düzeneği sanal topluluk

Social networking sites as a type of virtual communities-processing as a marketing communication channel

Öz:
“Socializing” environments has created an important and critical potential power in virtual world. Recent trends in this field are social networking sites such as MySpace, Facebook, Twitter etc. Social networking sites are a very huge marketing environment. This marketing environment has functioned as a new marketing communication channel. The aim of this study is to reveal how the social networks affect the decision of purchasing and the processing of social networking sites as a marketing communication channel. In this scope, a conceptual model has been formed about the processing of social networking sites as a marketing communication channel. In conclusion, the communications in social networking sites have functioned as a marketing communication channel together with personal consumer spaces and profiles, referance groups, influencers, connections and conversations.
Anahtar Kelime: virtual tribe marketing social networking mechanism

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akar, E. ve Karayel, M. (2008). Pazarlamada Web 2.0 Uygulamalarının Yeri ve Önemi, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, 25-29 Ekim, Nevşehir, 161-170.
  • Boyd, D.M. ve Ellison, N.B. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship.Journal of Computer-Mediated Communication, Volume 13, Issue 1, Date: October 2008, 210-230.
  • Buss,A. ve Strauss, N. (2009). Online Communities Handbook: Building Your Business and Brand On The Web, New Riders Press, USA.
  • Carminati, B. ve Ferrari, E. (2008). Access control and privacy in web-based social Networks,International Journal of Web Information Systems, Vol. 4 No. 4, 395-415.
  • Carminati, B., Ferrari, E. ve Perego, A. (2006). Rule-Based Access Control for Social Networks. R.Meersman, Z. Tari, P. Herrero et al. (Eds.): OTM Workshops 2006, (s. 1734), LNCS 4278,1734–1744.
  • Coyle, C.L. ve Vaughn, H. (2008). Social Networking: Communication Revolution or Evolution, Bell Labs Technical Journal, Volume 13, Issue 2, Summer, 13-17.
  • Enders, A., Hungenberg, H., Denker H-P. ve Mauch S. (2008). The long tail of social networking.Revenue models of social networking sites, European Management Journal, 26, 199– 211.
  • FaberNovel Consulting (2007). Social Network websites: best practices from leading services.Research Paper 2007, 1-79 (ppt versiyonu).
  • Finin, T., Ding, L., Zhou, L., ve Joshi A. (2005). Social networking on the semantic web, The Learning Organization, Vol. 12 No. 5, 418-435.
  • Flavian, C. ve Guinalıu M. (2005). The influence of virtual communities on distribution strategies in the internet, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 33 No. 6, 405-425.
  • Fox, Scott. C. (2009). e-Riches 2.0: Next-Generation Marketing Strategies for Making Millions Online, Amacom, New York.
  • Granovetter, Mark (2005). The Impact of Social Structure on Economic Outcomes, Journal of Economic Perspectives, Volume 19, Number 1, Winter, 33–50.
  • Hagel J. III ve Armstrong, A. (1997). Net Gain: Expanding Markets Through Virtual Communities,Harvard Business School Press.
  • Haythornthwaite, C. ve Wellman B. (2002). The Internet in Everyday Life An Introduction. in B. Wellman ve C. Haythornthwaite(eds.), The Internet in Everyday Life, Malden: Blackwell Publishers, 3-41.
  • Hogben, Giles (2007). Security Issues and Recommendations for Online Social Networks. ENISA Position Paper No.1, Enisa.
  • Jepsen, Anna Lund (2006). Information Search in Virtual Communities: Is it Replacing Use of Off-Line Communication?,Journal of Marketing Communications, Vol.12, No. 4,December, 247-261.
  • Jones, Q. ve Rafaeli, S. (2000). Time to Split, Virtually: ‘Discourse Architecture’ and ‘Community Building’ Create Vibrant Virtual Publics, Electronic Markets, Volume 10 (4), 214-223.
  • Kim, H-S., Park J. Y. ve Jin, B. (2008). Dimensions of online community attributes, Examination of online communities hosted by companies in Korea, International Journal of Retail &Distribution Management, Vol. 36 No. 10, 812-830.
  • Khaled, R., Barr, P., Noble, J. ve Biddle, R. (2006). Investigating Social Software as Persuasive Technology. in W. IJsselsteijn et al. (Eds.), PERSUASIVE 2006, LNCS 3962, Lecture Notes in Computer Science - Persuasive Technlogy, Springer Berlin / Heidelberg, 104-107.
  • Lea, B-R., Yu, W-B., Maguluru, N. ve Nichols, M. (2006). Enhancing Business Networks Using Social Network Based Virtual Communities, Industrial Management & Data Systems, Vol. 106 No. 1, 121-138.
  • Leimeister, J.M, Schweizer, K., Leimeister, S. ve Krcmar, H. (2008). Do virtual communities matter for the social support of patients? Antecedents and effects of virtual relationships in online communities, Information Technology & People, Vol. 21 No. 4, 2008, 350-374.
  • MacKelworth, Tony (2007). Social Networks: Evolution of the Marketing Paradigm, AMaC Limited,, 13th September, 1-44.
  • Miller, K.D., Fabian, F. ve Lin, S-J. (2009). Strategies For Online Communities, Strategic Management Journal, Volume 30, Issue 3, Published Online: Nov 10 2008, Date: March 2009,305-322.
  • Neumann,M., O’Murchu,, I., Breslin, J., Decker, S., Hogan, D. veMacDonaill C. (2005). Semantic social network portal for collaborative online communities, Journal of European Industrial Training, Vol. 29, No. 6, 472-487.
  • Pagon, Len ve Quigley, Paul (2007), Unraveling The Web: Successful Tools for Marketing Online, In Deborah L. Owens ve Douglas R. Hausknecht (Eds.) ve Bruce David Keillor (General Ed.). Marketing in The 21st Century: Integrated Marketing Communication, Volume 4, Praeger Perspectives: Westport, Connecticut, London, 182-195.
  • Pitta, D.A. ve Fowler, D. (2005). Online consumer communities and their value to new product developers. Journal of Product & Brand Management, Volume 14, Number 5, 283–291.
  • Phippen, A.D. (2004). An evaluative methodology for virtual communities using web analytics,Campus-Wide Information Systems, Volume 21, Number 5, 179-184.
  • Ploderer, B., Howard, S. ve Thomas, P. (2008). Being Online, Living Offline: The Influence of Social Ties over the Appropriation of Social Network Sites, CSCW’08, November 8–12, San Diego,California, USA, 333-342.
  • Preibusch, S., Hoser, B., Gürses, S. ve Berendt, B. (2007). Ubiquitous social networks – opportunities and challenges for privacy-aware user modelling, DIW Berlin German Institute for Economic Research, Discussion Papers 698, June, Berlin.
  • Rheingold, Howard (2000). The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier, MIT Press Edition.
  • Rowley, J. (2004). Just another channel? Marketing communications in e-business. Marketing Intelligence & Planning, Vol. 22 No. 1, 24-41.
  • Sernovitz, Andy (2009). Word of Mouth Marketing, Revised Edition, Kaplan Publishing, New York.
  • Sicilia, M. ve Palazon, M. (2008). Brand communities on the internet, A case study of Coca-Cola’s Spanish virtual community, Corporate Communications: An International Journal, Vol. 13 No.3, 255-270.
  • Schmugar, Craig (2008). The Future of Social Networking Sites, Mcafee Security Journal, Fall, 28-30.
  • Shih, Clara (2009). The Facebook Era: Tapping Online Social Networks to Build Better Products Reach New Audiences, and Sell More Stuff, Pearson Education, Inc., Boston.
  • Stone, Bob ve Jacobs, Ron (2008). Successful Direct Marketing Methods, Eight Edition, McGraw-Hill, New York.
  • Thomas, J.B., Peters, C.O. ve Tolson, H. (2007). An exploratory investigation of the virtual community MySpace.com What are consumers saying about fashion?, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 11, No. 4, 587-603.
  • Thurlow, C., Lengel, L. ve Tomic, A. (2004). Computer Mediated Communication Social Interaction And The Internet, SAGE Publications, London.
  • Vogt, C. ve Knapman, S. (2008). The Anatomy of Social Networks, Market Leader, Spring, Issue 40,46-51.
  • Wellman, B., Salaff, J., Dimitrova, D., Garton, L., Gulia, M. ve Haythornthwaite, C. (1996).Computer Networks As Social Networks: Collaborative Work, Telework, and Virtual Community, Annu. Rev. Sociol., 22: 213-238.
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • Corporate Executive Board (2008). Leveraging Social Networking Sites in Marketing Communications, January, Issue Brief, (Online) (erişim tarihi 23 Eylül 2009) (http://www.ittoolbox.com/advertising/pdf/Leveraging-Social-Media-Networking-Sites-in-Marketing-Communications.pdf)
  • Kimball, L. ve Rheingold H. (2003). How Online Social Networks Benefit Organizations, Group Jazz,(Online) (erişim tarihi 05 Haziran 2009) (http://www.groupjazz.com/pdf/osn.pdf).
  • Lee, C. ve Fung, S. (2007). Online Social Networks and E-Commerce, (Online) (erişim tarihi 23 Eylül 2009) (http://groups.csail.mit.edu/mac/classes/6.805/student-papers/fall07-papers/socialnetworks.pdf).
  • Ofcom Office of Communications (2008). Social Networking A quantitative and qualitative research report into attitudes, behaviours and use, Research Document, Publication date: 2 April 2008, 1 69.
  • Red Bridge Marketing (2008). Social Network Marketing: The Basics, (Online) (erişim tarihi 05 Haziran 2009) (http://www.redbridgemarketing.com/social_networking_the_basics.pdf)
APA Akar E (2010). Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. , 107 - 122.
Chicago Akar Erkan Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. (2010): 107 - 122.
MLA Akar Erkan Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. , 2010, ss.107 - 122.
AMA Akar E Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. . 2010; 107 - 122.
Vancouver Akar E Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. . 2010; 107 - 122.
IEEE Akar E "Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi." , ss.107 - 122, 2010.
ISNAD Akar, Erkan. "Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi". (2010), 107-122.
APA Akar E (2010). Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 107 - 122.
Chicago Akar Erkan Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, no.1 (2010): 107 - 122.
MLA Akar Erkan Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.10, no.1, 2010, ss.107 - 122.
AMA Akar E Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010; 10(1): 107 - 122.
Vancouver Akar E Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010; 10(1): 107 - 122.
IEEE Akar E "Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi." Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, ss.107 - 122, 2010.
ISNAD Akar, Erkan. "Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri-bir pazarlama iletişimi kanalı olarak işleyişi". Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/1 (2010), 107-122.