Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri
Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 105 - 118 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri
Öz: Bu çalısmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına karşı tutum ve fikirlerini belirlemektir. Çalışma 2008/09 öğretim yılı güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor yüksekokulu, beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören 35, 4.sınıf öğrencisi üzerinde aynı grup için ön test-son test araştırma deseninde yürütülmüştür. Çalışmanın başlangıcında öğrencilere Yavuz (2005) tarafından geliştirilen “Teknoloji Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Daha sonra çalışma grupları oluşturularak öğrencilerden teknoloji destekli proje çalışmaları yapmaları istenmiştir. Ayrıca öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin fikirlerini tespit etmek için 5 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımlı gruplar için t testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda teknoloji tutum ölçeğinin ön test ve son test puan ortalamalarının son test lehine anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür (p<.05). Öğrencilerin öğretimde teknolojik materyalleri kullanmaları, öğrencilerin tutum puanlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akgün, A.; Gönen, S. ve Yılmaz, A. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram ve yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 1-8.
- Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 105-109.
- Boydak, A. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
- Dalton, D.W. and Hannafin, M.J. (1986). The effects of video-only, CAI only and interactive video instructional systems on learner performance and attitude. An exploratory, U.S.,Indıana 1986-01-00.
- Demirel, H. (2006), Spor eğitiminin temelleri. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
- Gunter, G.; Gunter, R.E. and Wiens, G.A. (1998). Teaching pre-service techers technology: papor presented at the site 98, Society for Information Technology and Teacher Education International Conference.
- Koç, M. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ed. Y. Rauf) Temel kavramlar öğretim hedefleri ve araç seçimi. Ankara: Atlas Kitabevi sf.5.
- Özgen, K. ve Obay, M.(2008). Orta öğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojinse ilişkin tutumları. http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/108.doc Erisim Tarihi:10.9.2008.
- Özen, S. U ve Gürel, Z. (2003). Üniversite öğrencilerinin akım ve eloktromagnetik dalga oluşumu ile ilgili kavram ve yanılgıları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13, 185-194
- Rıza, E.T. (1997). Eğitim Teknolojileri Uygulamaları. İzmir:
- Roblyer, M.D. (2003). Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River: Merill Prentice Hall.
- Sevindik, T. (2006). “Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
- Slowinski, J. (2000). Becomimg a technologically savvy administrator. ERIC Digets Number 135.
- Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye de Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Yalın, H.İ. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
- Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 4(1), 17-25.http://www.tojet.net/articles/412.doc Erişim tarihi:10.9.2008
- Yavuz, S ve Coşkun, A.S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 274-286.
- Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(1),135–147.
- Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının çesitli değişkenler açısından internet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.2008, 10(1), 21-28.
- Yılmaz, İ.(2007). Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 9–11 Kasım, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
- Yılmaz, M. (2005). “İlköğretim 7 sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi”, Marmara Üniversitesi.
APA | YILMAZ İ, ULUCAN H, PEHLİVAN S (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. , 105 - 118. |
Chicago | YILMAZ İdris,ULUCAN Hakkı,PEHLİVAN Sezer Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. (2010): 105 - 118. |
MLA | YILMAZ İdris,ULUCAN Hakkı,PEHLİVAN Sezer Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. , 2010, ss.105 - 118. |
AMA | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. . 2010; 105 - 118. |
Vancouver | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. . 2010; 105 - 118. |
IEEE | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S "Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri." , ss.105 - 118, 2010. |
ISNAD | YILMAZ, İdris vd. "Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri". (2010), 105-118. |
APA | YILMAZ İ, ULUCAN H, PEHLİVAN S (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105 - 118. |
Chicago | YILMAZ İdris,ULUCAN Hakkı,PEHLİVAN Sezer Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.1 (2010): 105 - 118. |
MLA | YILMAZ İdris,ULUCAN Hakkı,PEHLİVAN Sezer Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, 2010, ss.105 - 118. |
AMA | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 105 - 118. |
Vancouver | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 105 - 118. |
IEEE | YILMAZ İ,ULUCAN H,PEHLİVAN S "Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.105 - 118, 2010. |
ISNAD | YILMAZ, İdris vd. "Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2010), 105-118. |