Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 207 - 224 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Öz:
Öğrenme-öğretme ve değerlendirme sürecinde en çok başvurulan kaynaklardan biri de ders kitaplarıdır. Ders kitapları hazırlanırken müfredat çerçevesinde, eğitim ve öğretimi etkili kılacak şekilde hazırlanması temel şarttır. Bu araştırmada 9. Sınıf Kimya I ders kitabının içerik yönünden değerlendirilmesi amacıyla 20 sorudan oluşan “öğretmen değerlendirme anket formu” hazırlanmıştır. Bu anket formu Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı devlet okullarında görev yapan 31 kimya öğretmeni ile özel dershanelerde görev yapan 19 kimya öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, kimya öğretmenlerine göre Kimya I ders kitabında uygulamaya yönelik eksiklikler ve aksaklıklar olduğuna işaret etmektedir.
Anahtar Kelime: anket değerlendirme öğretmen değerlendirme anket formu kimya kitapları uygunluk düzeyi kimya ders kitabı anket uyarlama ders kitabı değerlendirme kimya öğretmenleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Armbruser, B. B., and Anderson, T. H., (1991). Text-book analysis the international encyclopedia of curriculum. (edited by Arich Lewy). Pergamon Press.
  • Atasoy, B., (2000). Genel Kimya. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık (1. baskı).
  • Ayas, A., (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi. 11, 149.
  • Ayas, A., Çepni, S., Özbay, Y. (1994). Bilginin sosyal yapılanmasının öğretmen eğitimi ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum. Eğitim. 30.
  • Aydın, A.,(2009). The comparison of the representation of science process skills in 9th class chemistry curriculums: Germany, France, Canada and Turkey. ESERA 2009 Conference (Proceding ). Türkiye.
  • Aydıner, N., (1995). “İlköğretimde sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına ilişkin öğretmen ve müfettis görüşleri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., Demirel, F., (2008).Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Ceylan, E., Geban, Ö., (2009). Maddenin yoğun fazları ve çözünürlük kavramlarını anlamada 5E öğrenme modelinin kullanımı ile kavramsal değişimin kolaylaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 49- 50.
  • Clark, R. C., Mayer, R. E., (2008). E-Learning and the Science of Instruction. 2nd Edition.
  • Ekinci, Y., (1988). Hizmet içi eğitim (kuruluş, gelişme, faaliyetler). Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı.
  • Erçetin, S.S (Edt.)., Ataklı, A., Yağcı, E., Yüksel, G., Doğan, D., Kaya, N., Hacısalihoğlu,H., Çakmak, M.A., Sezer, A., Ünal, E., Akpınar, A., Deniz, K., Doğan, Y.,(2004). Öğretmen Adaylar için Konu Anlatımlı KPSS. Ankara: Asil Yayın Dağıtım (3.baskı).
  • Eren, E., (1990). Ortaöğretimde biyolojide programların değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Geban, Ö., Önal, A. M., Kayatürk, N., (1996). Ortaöğretimde kimya konu ve kavramları üzerine öğrenci görüşleri. Ankara: EARGED Yayınları.
  • Karasar, N., (2000). Bilimsel araştırma yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayatürk, N., Geban, Ö., Önal, A., (1995). Genel lise programında yer alan kimya konularıyla ilgili derslerin müfredatlarının incelenmesi ve ders geçme sisteminin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11, s:9-13.
  • Kılıç, D., (2005). Ders kitabının öğretimdeki yeri. (ed. Demirel, Ö., ve Kıroğlu, K.,) Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 37-53.
  • Kılıç, Z., Atasoy, B., Tertemiz, N., Seren, M., Ercan, L., (2001). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mc Minn, D. G., Nakamaye, K. L., Smieja, D. A., (1994). Enhancing undergraduate education. Journal of Chemical Education. 71. 755- 758.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1992). 25.5.1992/ 2359. Ankara: Talim Terbiye Dairesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı.Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı.Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Osborne, R. J., Cosgrove, M. M., (1983). Children’s conceptions of the changes of states of water. Journal of Research in Science Teaching, 20 (9), 825- 835.
  • Pelletier, C. M., (1995). A handbook of techniques and strategies for coaching student teachers. USA: A Simon and Schuster Company.
  • Roberts, D. A., (1984). Theory, curriculum development, and the unique events of practice. In Munby, H., Orpwood. G., & Russell, T., (eds.) Seeing curriculum in a new light. Lanham, MD: University Press of America.
  • Yanpar, T., (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık(8.baskı).
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,Ankara:Seçkin Kitapevi.
  • Yılmaz, A., Seçken, N., Morgil, İ., (1998). Lise XI. sınıf kimya III ders kitaplarının kimya eğitimine uygulamalarının araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14, 73- 83.
APA AYDIN A (2010). Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. , 207 - 224.
Chicago AYDIN ABDULLAH Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (2010): 207 - 224.
MLA AYDIN ABDULLAH Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. , 2010, ss.207 - 224.
AMA AYDIN A Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. . 2010; 207 - 224.
Vancouver AYDIN A Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. . 2010; 207 - 224.
IEEE AYDIN A "Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi." , ss.207 - 224, 2010.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi". (2010), 207-224.
APA AYDIN A (2010). Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 207 - 224.
Chicago AYDIN ABDULLAH Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.1 (2010): 207 - 224.
MLA AYDIN ABDULLAH Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, 2010, ss.207 - 224.
AMA AYDIN A Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 207 - 224.
Vancouver AYDIN A Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 207 - 224.
IEEE AYDIN A "Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.207 - 224, 2010.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2010), 207-224.