Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 225 - 243 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi

Öz:
Bu araştırma, 2007–2008 Öğretim Yılı Bolu Đli Yeniçağa ilçesi Mehmet Çelik ilköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden oluşan 41 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. ANCOVA sonuçlarına göre, farklı iki öğrenme ortamında öğrenim gören öğrencilerin öntest puanlarına göre düzeltilmiş sontest yaratıcılık ortalama puanları arasında yaratıcı ders etkinliklerinin kullanıldığı eğitim lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmektedir. Araştırmada öğrenme ortamına ilişkin öğrencilerin bilişsel başarı puanlarının dahil olunan gruba göre değişip değişmediği ile ilgili araştırma sorusu için iki faktörlü ANOVA kullanılmış, elde edilen bulgulara göre; bilişsel basarı puanları, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir.
Anahtar Kelime: anket değerlendirme yaratıcı düşünme ANOVA Bolu proje çalışması öğretmen değerlendirme anket formu bilgisayar teknolojisi ilk öğretim öğrencileri ancova yaratıcılık proje geliştirme

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksoy, G. (2005). Fen Eğitiminde Yaratıcı Düşünme Temelli Bilimsel Yöntem Sürecinin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak:Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bentley, T. (1999). Takımınızın Yeteneklerini Geliştirmede Yaratıcılık. (Çev.: Onur Yıldırım). İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Büyüköztürk, S. (2007). Deneysel Desenler Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi. (İkinci Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç-Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çetingöz, D. (2002). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Demirci, C. (2007). Fen bilgisi öğretiminde yaratıcılığın erişi ve tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32: 65–75.
  • Güngör, G. (2006). Coğrafya Öğretiminde Yaratıcı Düşünme Teknikleri Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Howitt, D. andCramer, D. (1997).An introduction to statistics in psychology. London:Prentice Hall.
  • Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarı ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakuş, M. Alt-Sosyo Ekonomik Düzeydeki İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeylerine Yaratıcı Sorun Çözme Programının Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Koçoğlu, Ç. (2003). Öğrencilerin Hiperortam Tasarımcısı Olarak Katıldığı Öğrenme Çevresinin Yaratıcı Düşünmeye Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Koray, Ö. (2003). Fen Eğitiminde Yaratıcı Düşünmeye Dayalı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim, Görmek Öğrenmek Yaratmak. (İkinci Baskı).Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Laius, A. ve Rannikmae, M. (2005). The Influence of STL Teaching on Students’ Creative Thinking”, Cresils Contributions of Research to Enhancing Students’ Interest in Learning Science. Barcelona; Esera. http://na-serv.did.gu.se/ ESERA05/cd/esera.htm adresinden 10 Ocak 2009 tarihinde alınmıştır.
  • Loveless, A.M. (1999). A Digital Big Breakfast: The Glebe School Project in J. Sefton-Green (ed) Young people, creativity and new technology: the challenge of digital arts. London: Routledge.
  • Loveless, A.M. (2000). Creativity, visual literacy and information and communications technology in D. M. Watson and T. Downes (eds) Communications and Networking in Education: Learning in a Networked Society. London: Kluwer Academic Publishers.
  • Matud, M. P., Rodríguez, C., Grande, J. (2007). Gender differences in creative thinking. Tenerife, ESPAGNE: Facultad de Psicología, Universidad de La Laguna, Campus de Guajara.http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=18957305 adresinden 03 Şubat 2009 tarihinde alınmıştır.
  • MEB. (2007). İlköğretim Bilgisayar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara:Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Runco, M. (1996). Personel creativity: Definition and developmental issues. New Directions for Child Development, 72.
  • Sternberg, R. J., & O’Hara, L. A. (1999). Creativity and intelligence. In R. J. Sternberg (Ed.). Handbook of creativity (pp. 251–272). New York: Cambridge University Press.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. ( İkinci Baskı). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Tezci, E. ve Dikici, A. (2003). Yaratıcı Düşünceyi Geliştirme ve Oluşturmacı Öğretim Tasarımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (1), s. 13, ss.251-260.
  • Torrance E. P. (1968). Education and Creative Potential: Modern School Practices Series(5). Minneapolis: The University of Minnesota Press.
  • Torrance E. P., Ball O. E. ve Safter H. T. (2008). Torrance Test of Creative Thinking Streamlined Scoring Guide for Figural Form A and B. Bensenville: Scholastic Testing Service.
APA KARATAŞ S, ÖZCAN S (2010). Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. , 225 - 243.
Chicago KARATAŞ Serçin,ÖZCAN Seher Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. (2010): 225 - 243.
MLA KARATAŞ Serçin,ÖZCAN Seher Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. , 2010, ss.225 - 243.
AMA KARATAŞ S,ÖZCAN S Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. . 2010; 225 - 243.
Vancouver KARATAŞ S,ÖZCAN S Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. . 2010; 225 - 243.
IEEE KARATAŞ S,ÖZCAN S "Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi." , ss.225 - 243, 2010.
ISNAD KARATAŞ, Serçin - ÖZCAN, Seher. "Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi". (2010), 225-243.
APA KARATAŞ S, ÖZCAN S (2010). Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 225 - 243.
Chicago KARATAŞ Serçin,ÖZCAN Seher Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.1 (2010): 225 - 243.
MLA KARATAŞ Serçin,ÖZCAN Seher Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, 2010, ss.225 - 243.
AMA KARATAŞ S,ÖZCAN S Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 225 - 243.
Vancouver KARATAŞ S,ÖZCAN S Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 225 - 243.
IEEE KARATAŞ S,ÖZCAN S "Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.225 - 243, 2010.
ISNAD KARATAŞ, Serçin - ÖZCAN, Seher. "Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2010), 225-243.