Yıl: 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 111 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)

Öz:
Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki başarı, bu basamaklarda yapılan etkinliklerin niteliği ile ilişkilidir. Öğretmenlere sınıf içi öğretim yeterliklerinin kazandırılması, öncelikle eğitim fakültelerinin sorumluluğundadır. Bu yeterlikler öğretmen adaylarına, eğitim fakültelerinde almış oldukları hizmet öncesi eğitim ile kazandırılmaktadır. Bu araştırma, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Bölümünde derslere giren alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim etkinliklerinin niteliğine yönelik öğrenci görüşlerinin tespitine dönüktür. Öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterlikleri; dersin giriş, işleniş ve sonuçlandırma aşamaları ile olumlu bir sınıf ortamı oluşturma sürecindeki yeterlik düzeyleri ile bu basamaklar arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Veriler, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve değerlendirme formuyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı, "giriş aşaması", "etkinlik aşaması" ve "sonuç aşaması" ve sınıf iklimi olmak üzere dört alt boyuttan ve toplam 37 sorudan oluşmaktadır. Veriler üzerinde, araştırmanın alt problemleri çerçevesinde aritmetik ortalama, t testi, Pearson's r korelasyon testi ve tek yönlü varyans analizi testleri uygulanmış; sonuçlar mevcut literatür ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır.
Anahtar Kelime: orta öğretim öğretim yeterlilikleri fırat üniversitesi öğretim yeterliği alan öğretim elemanları eğitim etkinlikleri sınıf içi öğretim sosyal bilimler öğrenme ve öğretme etkinlikleri branş öğretmenleri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Ortaöğretim Alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterliklerinin değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)

Öz:
Educational activities in a classroom follow three directly related steps, which include introduction to lesson activities, developmental activities and conclusion activities. The success in learning is directly proportional with the quality of these teaching activities. To have teachers gain qualification for teaching is primarily the responsibility of Education Faculties. Pre-service training in the relevant departments of Education Faculties provides teacher candidates with these qualifications. This research targets the students’ opinions about the inside class activity qualifications of academicians in Social Area Teaching Department. Academicians’ qualifications for introduction, development and conclusion steps will be evaluated by using the opinions of students in this department. The research is based on survey model. Data is collected by using the observation and evaluation forms filled in by teacher candidates. Data collection tool includes four sub dimensions with 37 items: introduction, activities and result and classroom interaction. Data were analyzed using descriptive statistics, T test, Pearson's correlation test, one way Anova analyses and LSD tests and the results were explained in line with the current literature.
Anahtar Kelime: in class teaching social sciences teaching and learning activities branch teachers secondary school teaching competencies firat university teaching efficacy branch teaching staff educational activities

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Büyükkaragöz, S.S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Ergün, M. ve diğerleri. (2008). İdeal bir öğretim elemanının özellikleri, İnd. Tar.13 05 2008)
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırmalar ve istatistik teknikleri (11.Basım). Ankara:Tekışık Web Ofset
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi (3. Basım). Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
  • MEB, (2002). Öğretmen Yeterlilikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Moore, K. D. (2000). Öğretim becerileri. (Ed. E. Altıntaş), (Çev. N. Kaya). Ankara:Nobel Yayınevi.
  • Onural, H. (2005). Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri,XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,Denizli.
  • Sağlam M., Anagün. Ş.S. ve diğerleri, (2005). Öğrenci görüşlerine göre ortaöğretim alan öğretmenliği programının öğretmen yeterliliklerini kazandırma düzeyi, XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül Denizli
  • Şen, H.Ş. ve Erişen Y. (2000). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 10-12 Mayıs Çanakkale.
  • Senemoğlu, N. (2008). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Yeterlikleri, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ogretmen_yeterli.htm Erişim:05.05.2008
  • Stephans P. ve Crawley T. (1994). Becoming an effective teacher, Stanley Thornes Ltd:Cheltenham, England.
  • Uysal, M. (2001). Milli Eğitim temel kanunu-ı-kanunlar (3.Baskı). Niğde: Kültür-Kitap Kırtasiye.
  • Yeşil, R. (2006). Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 61-78.
  • YÖK, (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri, Yükseköğretim Kurulu Yay.2007–5, Ankara
APA ÖZBEK R, Yeşil R (2009). The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). , 111 - 128.
Chicago ÖZBEK RAMAZAN,Yeşil Rüştü The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). (2009): 111 - 128.
MLA ÖZBEK RAMAZAN,Yeşil Rüştü The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). , 2009, ss.111 - 128.
AMA ÖZBEK R,Yeşil R The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). . 2009; 111 - 128.
Vancouver ÖZBEK R,Yeşil R The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). . 2009; 111 - 128.
IEEE ÖZBEK R,Yeşil R "The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)." , ss.111 - 128, 2009.
ISNAD ÖZBEK, RAMAZAN - Yeşil, Rüştü. "The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)". (2009), 111-128.
APA ÖZBEK R, Yeşil R (2009). The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 111 - 128.
Chicago ÖZBEK RAMAZAN,Yeşil Rüştü The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no.2 (2009): 111 - 128.
MLA ÖZBEK RAMAZAN,Yeşil Rüştü The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.2, 2009, ss.111 - 128.
AMA ÖZBEK R,Yeşil R The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(2): 111 - 128.
Vancouver ÖZBEK R,Yeşil R The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(2): 111 - 128.
IEEE ÖZBEK R,Yeşil R "The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.111 - 128, 2009.
ISNAD ÖZBEK, RAMAZAN - Yeşil, Rüştü. "The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/2 (2009), 111-128.