Yıl: 2009 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 493 - 498 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma

Öz:
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin sınıf içi öğrenme ortamları hakkındaki düşüncelerini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği yardımıyla 620 ilköğretim okulu öğrencisinin (5, 6 ve 7. sınıf) düşünceleri alınmıştır. Bulgular, sınıf içi öğrenme ortamlarının, öğrencilere bilimsel bilgi ve günlük yaşam arasında bağlantı kurma, bilimsel bilgiyi deneyimleme ve düşüncelerini diğer öğrencilerle paylaşma konularında önemli fırsatlar sunarken, öğrenmelerini engelleyen herhangi bir durum hakkındaki kaygılarını ifade etme ve öğrenme sürecinin işleyişine katkıda bulunma konularında yeterince fırsat sunmadığı sonucunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aldridge, J.M., Fraser, B.J. and Huang, I.T.C. (1999). Investigating classroom environments in Taiwan and Australia with multiple research methods. Journal of Educational Research, 93, 48-62.
  • Aldridge, J. M., Fraser, B. J., Taylor, P. C., & Chen, C. C. (2000). Constructivist learning environments in a cross-national study in Taiwan and Australia. International Journal of Science Education, 22, 37-55.
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H. 2005. Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 385-425.
  • Fraser, B. J. and Treagust, D. F. (1986). Validity and use of an instrument for assessing classroom psychosocial environment in higher education. Higher Education, 15, 37-57.
  • Fraser, B.J. (1986). Classroom environment. London: Croom Helm.
  • Fraser, B.J. (1994). Research on classroom and school climate. In D. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (pp. 493-541). New York: Macmillan.
  • Fraser, B.J., & Walberg, H.J. (Eds.). (1991). Educational environments: Evaluation, antecedents and consequences. Oxford, England: Pergamon Press.
  • Fraser, B.J., & Fisher, D.L. (1993). Student achievement as a function of person-environment fit: A regression surface analysis. British Journal of Educational Psychology, 53, 89-99.
  • Fraser, B. J., Giddings, G. J. and McRobbie, C. J. (1995). Evolution and validation of a personal form of an instrument for assessing science laboratory classroom environments. Journal of Research in Science Teaching, 32, 399-422.
  • Fraser, B.J. (1998). Science learning environments: Assessment, effects and determinants. In B.J. Fraser and K.G. Tobin (Eds.), International handbook of science education (pp. 527-564). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri (11. Baskı). Ankara: Tekışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Dayın Dağıtım.
  • McRobbie, C.J. & Fraser, B.J. (1993). Association between student outcomes and psychosocial science environments. Journal of Educational Research, 87, 78-85.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve klavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara
  • Taylor, P.C. & Fraser, B.J. (1991, April). Development of an instrument for assessing constructivist learning environments. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
APA ÖZEL H, YILMAZ G, BEYAZ İ, ÖZER S, Şenocak E (2009). İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. , 493 - 498.
Chicago ÖZEL Huzeyfe,YILMAZ Görkem,BEYAZ İrfan,ÖZER Seda,Şenocak Erdal İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. (2009): 493 - 498.
MLA ÖZEL Huzeyfe,YILMAZ Görkem,BEYAZ İrfan,ÖZER Seda,Şenocak Erdal İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. , 2009, ss.493 - 498.
AMA ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. . 2009; 493 - 498.
Vancouver ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. . 2009; 493 - 498.
IEEE ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E "İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma." , ss.493 - 498, 2009.
ISNAD ÖZEL, Huzeyfe vd. "İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma". (2009), 493-498.
APA ÖZEL H, YILMAZ G, BEYAZ İ, ÖZER S, Şenocak E (2009). İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. İlköğretim Online (elektronik), 8(2), 493 - 498.
Chicago ÖZEL Huzeyfe,YILMAZ Görkem,BEYAZ İrfan,ÖZER Seda,Şenocak Erdal İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. İlköğretim Online (elektronik) 8, no.2 (2009): 493 - 498.
MLA ÖZEL Huzeyfe,YILMAZ Görkem,BEYAZ İrfan,ÖZER Seda,Şenocak Erdal İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. İlköğretim Online (elektronik), vol.8, no.2, 2009, ss.493 - 498.
AMA ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. İlköğretim Online (elektronik). 2009; 8(2): 493 - 498.
Vancouver ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma. İlköğretim Online (elektronik). 2009; 8(2): 493 - 498.
IEEE ÖZEL H,YILMAZ G,BEYAZ İ,ÖZER S,Şenocak E "İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma." İlköğretim Online (elektronik), 8, ss.493 - 498, 2009.
ISNAD ÖZEL, Huzeyfe vd. "İlköğretim okulları sınıf içi öğrenme ortamları üzerine bir araştırma". İlköğretim Online (elektronik) 8/2 (2009), 493-498.