Yıl: 2009 Cilt: 0 Sayı: 59-60 Sayfa Aralığı: 80 - 89 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması

Öz:
Hızla gelişen bilim ve tekniğin ticari hayata yansıması, internet üzerinden gerçekleşen hak ihlallerinin de aynı hızda artmasına sebebiyet vermiştir1. Şüphesiz ki hızla gelişen bu bilimsel ve teknik ilerleme hukukun sınırlarını zorlamakta ve yeni doğan teknolojik ihlaller karşısında yasalarımız sessiz kalmaktadır.Nitekim konumuz kapsamında benzer açıdan oluşan sanal sakıncanın giderilmesi için 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin2 madde 9/II-e bendinde 28.01.2009 günlü ve 5833 sayılı yasayla bir değişikliğe gidilerek, meşru bir hak olmaksızın internet üzerinden başkasının markasını yönlendirici kod olarak kullanma açıkça yasaklanmıştır.Biz bu çalışmamızda, öncelikle yönlendirici kod (meta tag) kavramının teknik açıdan incelemesini, daha sonra da 556 sayılı KHK madde 9/II-e ile düzenlenen hükmün hukuksal açılımını sunmaya çalışacağız. Teknik açıklamalarımızda, yönlendirici kod kavramı ve özellikleri ile kavrama aykırı kullanımdan doğan sakıncalar üzerine eğilirken; hukuki açıklamalarımızda 28.01.2009 günlü düzenlemeden önceki ve sonraki hukuki durum karşılaştırılarak okuyucuya anlatılmaya çalışılacaktır.
Anahtar Kelime: tanımlama yönlendirici kod tarayıcı marka alan adı

Konular: Hukuk
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • A. Kitaplar / Makaleler
  • > ANIK, Gülgün; İnternet Alan Adı, FMR, C:5, Sayı:2005/4
  • > BİLGİLİ, Fatih; Marka Hukukunda Hakkın Kötüye Kullanılması, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2006
  • > DİRİKKAN, Hanife; Tanınmış Markanın Korunması, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2003
  • > KORKUT, Ömer; Bir Markanın Web Sitelerinde Yönlendirici Kod (Meta Tag) Olarak Kullanılması Sorunu, BATİDER, Yıl:2007, C.XXIV, Sayı:2
  • > NOMER, N. Füsun; İnternet Alan Adının ( Domain Name) Hukuki Niteliği ve Marka ve Ticaret Unvanı Gibi Ayırt Edici Ad ve İşaretler İle Arasında Benzerlik Bulunması Sebebiyle Doğabilecek Hukuki Sorunlar, Prof. Dr. Hayri DOMANİÇ'e 80. Yaş Günü Armağanı, I. Cilt, İstanbul 2001
  • > TEKİIMALP, Ünal; Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Kullanılması, Prof. Dr. Oğuz İMREGÜN'e Armağan, İstanbul 1998
  • > YASAMAN, H. / AYOĞLU, T; Marka Hukuku,556 sayılı KHK Şerhi, I. Cilt, İstanbul 2004
  • B. Elektronik Kaynaklar
  • > http://www.turk-php.com
  • > http://www.internetreklam.gen.tr
  • > http://www.acemiblogcu.com.tr
  • http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2007
APA ÖZBOYACI A (2009). Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. , 80 - 89.
Chicago ÖZBOYACI Alper Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. (2009): 80 - 89.
MLA ÖZBOYACI Alper Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. , 2009, ss.80 - 89.
AMA ÖZBOYACI A Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. . 2009; 80 - 89.
Vancouver ÖZBOYACI A Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. . 2009; 80 - 89.
IEEE ÖZBOYACI A "Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması." , ss.80 - 89, 2009.
ISNAD ÖZBOYACI, Alper. "Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması". (2009), 80-89.
APA ÖZBOYACI A (2009). Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi, 0(59-60), 80 - 89.
Chicago ÖZBOYACI Alper Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi 0, no.59-60 (2009): 80 - 89.
MLA ÖZBOYACI Alper Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi, vol.0, no.59-60, 2009, ss.80 - 89.
AMA ÖZBOYACI A Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi. 2009; 0(59-60): 80 - 89.
Vancouver ÖZBOYACI A Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi. 2009; 0(59-60): 80 - 89.
IEEE ÖZBOYACI A "Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması." Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi, 0, ss.80 - 89, 2009.
ISNAD ÖZBOYACI, Alper. "Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması". Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi 59-60 (2009), 80-89.