İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma

Yıl: 2009 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 403 - 414 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin değer öğretimi yaparken kullandıkları yöntemleri yeni ve eski ilköğretim programlarına göre belirlemektir. Bu genel amaca ulaşmak için değer öğretimi etkinlikleri ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek, çağdaş değer öğretimi etkinlikleri, geleneksel değer öğretimi, davranışa dönüştürme etkinlikleri ve örnek kişilerden hareketle değer öğretimi isimli dört faktörden oluşmaktadır. Geliştirilen ölçek Ankara ve Kırıkkale’de seçilen ilköğretim okullarında görevli öğretmenlere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, çağdaş değer öğretimi etkinlikleri ve geleneksel değer öğretimi etkinliklerinin yeni ve eski ilköğretim programlarını kullanan öğretmenlerce benzer oranda kullandıkları görülmüştür. Değerlerin davranışa dönüştürülmesine yönelik etkinliklerin kullanımı yeni ilköğretim programlarını kullanan öğretmenlerde artmış, örnek kişilerden hareketle değer öğretimi etkinlikleri ise azalmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Ryan, K. Bohlin, K. (1999). Building Character in Schools. California: Jossey-Bass İnc.
  • 2. Welton, D.A. Mallan, J.T. (1999). Children and Their World. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • 3. Veugelers, W. (2000). Differente Ways of Teaching Values. Education Review. l52 (1), 37-45.
  • 4. Halstead, J.M. Monica, T. J. (2000). Learnin and Teaching About Values: A Review of Recent Research. Cambrige Journal of Education, 30 (2), 169-175.
  • 5. Leming, J. S. (2007). Teaching Values in Social Studies Education, Past Practices and Current Trends, (Http://www.uensd.org/USOE_pages/Char_ed/ fedproj/utah/hist/ teaching.htm adresinden Ekim 2007 tarihinde indirilmiştir)
  • 6. Gordon, T. (1996). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık,
  • 7. Simon, S. B. Leland, W. H. Kıschenboum, H. (1972). Values Clarification, A Handbook of Practical Strategies for Teachers and Students. New York: Hart Publishing Company İnc.
  • 8. Kirschenbaum, H. (1995). Enhance Values and Morality in Schools and Youth Settings. Massachusetts: Allyn&Bacon Company,
  • 9. Ryan,K, Anda, M. (1991). Values Education, The İnternational Encyelopedia of Curriculum Edit.By. Arieh Lewy. Advences in Education. Pergaman Pres.
  • 10. Bacanlı, H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 11. Lickona, T. (1992). Educating for Character (How Our Schools Can Teach Respect and Resposibility). New York: Bantam Boks.
  • 12. Selçuk, Z. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Basım Yayın.
  • 13. Naylor, D. Diem, R. (1987). Elementary and Middle Scnool Social Studies. New York: Random House,
  • 14. Seefeldt, C. (2004). Social Studies for the Preschool/Primary Child. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • 15. Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 16. Brace, N. Kemp, R. Snelgar, R. (2003). A Guide to Data Analysis Using SPSS for Windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • 17. Tavşancıl, E. (2004). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 18. Kerschensteiner, G. (1954). Karakter Kavramı ve Karakter Terbiyesi. (Çeviren: Halil Fikret KANAD). Ankara: Örnek Matbaası.
  • 19. Akbaba, S. (2001). Farklı Öğretim Kademelerinde Okutulan Masalların Kohlberg’in Moral Gelişim Evreleri Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 26 (121), 41-44.
APA AKBAŞ O (2009). İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. , 403 - 414.
Chicago AKBAŞ Oğuz İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. (2009): 403 - 414.
MLA AKBAŞ Oğuz İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. , 2009, ss.403 - 414.
AMA AKBAŞ O İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. . 2009; 403 - 414.
Vancouver AKBAŞ O İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. . 2009; 403 - 414.
IEEE AKBAŞ O "İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma." , ss.403 - 414, 2009.
ISNAD AKBAŞ, Oğuz. "İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma". (2009), 403-414.
APA AKBAŞ O (2009). İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403 - 414.
Chicago AKBAŞ Oğuz İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17, no.2 (2009): 403 - 414.
MLA AKBAŞ Oğuz İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.2, 2009, ss.403 - 414.
AMA AKBAŞ O İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(2): 403 - 414.
Vancouver AKBAŞ O İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(2): 403 - 414.
IEEE AKBAŞ O "İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, ss.403 - 414, 2009.
ISNAD AKBAŞ, Oğuz. "İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17/2 (2009), 403-414.