Yıl: 2005 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 427 - 436 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü birinci sınıfa devam eden üniversite öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini Siirt Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği bölümü birinci sınıfında okuyan ve rasgele olarak belirlenen 162 kişi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak matematik tutum ölçeği ve kişisel bilgileri elde etmeye yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan 20 maddelik matematik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış, çeşitli değişkenler ile matematik tutumları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. ÖZGÜVEN, İ.E.(1999).Psikolojik Testler, PDREM Yayınları, Ankara.
  • 2. KARASAR, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Dokuzuncu Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • 3. ÖNCÜL, R. (2000). Eğitim Ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • 4. KAĞITÇIBAŞI, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, İstanbul.
  • 5. BAŞER, N., YAVUZ, G. Öğretmen adaylarının matematiğe yönelik tutumları, (erişim: 5.5.2004) _____www.matder.org.tr/bilim/oomdyt>
  • 6. DOĞAN, M. (2000). Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları. IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’2000 Bildiriler Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • 7. KIZILOĞLU, F.N., İPEK, A.S. (2001). Öğretmen adaylarının matematiğe karşı tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 9 (2): 379-386.
  • 8. __________ (2002). İlköğretim Okulu Ders Programları Matematik Programı 6-7-8, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • 9. AŞKAR, P.(1986). Matematik dersine yönelik tutumu ölçen Likert tipi bir ölçeğin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, C:11;31-36.
  • 10. DUATEPE,A., ÇİLESİZ Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17: 45-52.
  • 11. NAZLIÇİÇEK N. ve ERKTİN E. İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresine Sunulmuş Bildiri, (erişim:5.5.2004) _____www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek/5b_kitabi>
  • 12. TEZBAŞARAN,A.A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • 13. TAVŞANCIL,E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
APA ÇELİK H, BİNDAK R (2005). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. , 427 - 436.
Chicago ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. (2005): 427 - 436.
MLA ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. , 2005, ss.427 - 436.
AMA ÇELİK H,BİNDAK R Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. . 2005; 427 - 436.
Vancouver ÇELİK H,BİNDAK R Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. . 2005; 427 - 436.
IEEE ÇELİK H,BİNDAK R "Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi." , ss.427 - 436, 2005.
ISNAD ÇELİK, Halil Coşkun - BİNDAK, Recep. "Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi". (2005), 427-436.
APA ÇELİK H, BİNDAK R (2005). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427 - 436.
Chicago ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13, no.2 (2005): 427 - 436.
MLA ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.13, no.2, 2005, ss.427 - 436.
AMA ÇELİK H,BİNDAK R Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2005; 13(2): 427 - 436.
Vancouver ÇELİK H,BİNDAK R Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2005; 13(2): 427 - 436.
IEEE ÇELİK H,BİNDAK R "Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, ss.427 - 436, 2005.
ISNAD ÇELİK, Halil Coşkun - BİNDAK, Recep. "Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13/2 (2005), 427-436.