Yıl: 2010 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 74 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi

Öz:
Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaçları, kazanımları, kavramları, belirli gün ve haftaları çevre eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada, Okul Öncesi Eğitimi Programının çevre eğitimi açısından içerik analizinin yapılması amacıyla tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından programda yer alan amaç, kazanımlar, kavramlar belirli gün-haftalar doğrultusunda oluşturulan “Uzman Görüş Formu” ile okul öncesi eğitim ve çevre eğitimi alanlarında çalışan 23 akademisyenin görüşleri alınarak toplanmıştır. Program genel olarak incelendiğinde, uzman görüşlerine göre okul öncesi eğitimi programında gelişim alanlarındaki amaçlarda, psikomotor ve dil alanlarında çevre eğitimine yönelik amaç ve kazanımların yer almadığı bununla birlikte sosyal-duygusal, bilişsel ve özbakım becerileri alanlarındaki çevreye yönelik amaçların, tüm programdaki amaçlar içerisinde % 25.9’luk bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Çevre eğitimine yönelik kazanımların da tüm kazanımların % 15.5’ini oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca programda yer alan kavramların % 29.0’unun ve programda yer alan belirli gün ve haftaların % 26.3’ünün çevre eğitimi ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

The analysis of the ministry of national education pre-school education programme in the sense of environmental education

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alisinanoğlu, F. & Bay, N. (2007). Okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi. Tokat: XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5–7 Eylül 2007 Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü., Bursa.
  • Buhan, B. (2006). Okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin çevre bilinci ve bu okullardaki çevre eğitiminin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Cohen, S. & Horm-Wingerd, D. (1993). Children and the envionment. ecological awareness among preschool children. Environment and Behavior, 25 (1), 1033-120.
  • Düşek, G. (2008). 2006 yılında uygulama konulan okul öncesi eğitim programı hakkında ilköğretim müfettişleri, okul öncesi eğitim veren kurum müdürleri ve okul öncesi eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Grodzinska-Jurzcak, M., Stepska, A., Nieszporek, K., & Bryda, G. (2006). Perception of environmental problems among pre-school children in Poland. International Research in Geographical and Environmental Education. 15(1), 62–76.
  • Malkus, A. J. & Musser, L. M. (1997). Environmental corcern in school age children. Paper Presented at the Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development. Washington DC. S: 221–223.
  • Malkus, A. J. & Musser, L. M. (1994). The children’s attitudes toward the environmet scale.The Journal of Environmental Education, 25 (3), 22-26.
  • MEB. Okul Öncesi Eğitim Programı (36–72 Aylık Çocuklar İçin) (2006). (Ed. T. Gürkan & G. Haktanır). Ankara.
  • Oktay, A. (2006). Okul öncesi eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması. (Ed. A. Oktay, Ö.P. Unutkan). Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Oluk, S. (2008, Ocak - Mart). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. Ekoloji, 17.
  • Palmer, J. A. (1994). Acquisition of environmental subject knowledge in preschool children: an ınternational study. Children’s Environments. 11 (3), 204-211.
  • Smith, A. (2001). Early childhood- A Wonderful time for science learning. Australian Primary & Junior Journal, 17 (2), 52–55.
  • Taşkın, Ö. & Şahin, B. (2008). Çevre kavramı ve altı yaş okul öncesi çocuklar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (23), 1–14.
  • Tombul, F. (2006). Türkiye’de çevre eğitimine verilen önem. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turan, F. (2004, Bahar). Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği ve programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, sayı:162.
  • Wilson, R. A. (1996). Environmental education programs for preschool children. Journal of Environmental Education. 27 (4), 71–81.
APA GÜLAY OGELMAN H, EKİCİ G (2010). MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. , 74 - 84.
Chicago GÜLAY OGELMAN Hülya,EKİCİ GÜLAY MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. (2010): 74 - 84.
MLA GÜLAY OGELMAN Hülya,EKİCİ GÜLAY MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. , 2010, ss.74 - 84.
AMA GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. . 2010; 74 - 84.
Vancouver GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. . 2010; 74 - 84.
IEEE GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G "MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi." , ss.74 - 84, 2010.
ISNAD GÜLAY OGELMAN, Hülya - EKİCİ, GÜLAY. "MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi". (2010), 74-84.
APA GÜLAY OGELMAN H, EKİCİ G (2010). MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Journal of Turkish Science Education, 7(1), 74 - 84.
Chicago GÜLAY OGELMAN Hülya,EKİCİ GÜLAY MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Journal of Turkish Science Education 7, no.1 (2010): 74 - 84.
MLA GÜLAY OGELMAN Hülya,EKİCİ GÜLAY MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Journal of Turkish Science Education, vol.7, no.1, 2010, ss.74 - 84.
AMA GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Journal of Turkish Science Education. 2010; 7(1): 74 - 84.
Vancouver GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Journal of Turkish Science Education. 2010; 7(1): 74 - 84.
IEEE GÜLAY OGELMAN H,EKİCİ G "MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi." Journal of Turkish Science Education, 7, ss.74 - 84, 2010.
ISNAD GÜLAY OGELMAN, Hülya - EKİCİ, GÜLAY. "MEB Okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi". Journal of Turkish Science Education 7/1 (2010), 74-84.