Yıl: 2010 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 88 - 104 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme

Öz:
Bu çalışma; Türk Fizik Vakfı (TFV)- Araştırma Projesinin tamamlayıcı bir parçası olup, geliştirmekte olduğumuz öğretmen eğitimi modelini yapılandırmak, temel bileşenlerini geliştirmek ve modelin uygulamasını yaygınlaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Söz konusu modelin belirlenen temel yapı taşlarını ve bir takım öğelerini yapılandırmak için Trakya yöresindeki iki kentte, ev sahipliğini iki özel okulun yaptığı, çoğunluğu devlet bir kısmı da özel okul öğretmenlerinin katılımıyla, seminer/çalıştay biçiminde bir dizi hizmet içi eğitim etkinliği düzenlendi ve etkinlikler sonunda 120 öğretmenin görüşleri alındı. Bilgi formlarındaki sorulara verilen yanıtlardan elde edilen bazı sonuçlar; öğretmenlerin uygulamalı etkinliklerden memnun kaldıkları, etkinliklerin üç günden daha fazla sürede yapılmasını istedikleri, seminer kapsamındaki konuların derslerinde kendilerine yardımcı olacağını %70, seminerde kullanılan öğretim araçlarını %61 oranında yeterli buldukları şeklindedir. Öğretmenlerin seminer ve çalıştaylar hakkındaki “Genel izlenimleri”nin %84 oranında yeterli olduğu şeklinde belirlenmiştir. Kısacası, öğretmenlerin gereksinimlerine dönük, etkileşimli ve yoğun uygulamalı meslekte gelişme etkinliklerine büyük ölçüde katılmak istedikleri gözlemlenmiş ve sonuçlar nicel olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Teacher training activities of Turkish physics foundation: evaluation on professional development program (PDP) model

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akpınar, B., & Turan, M. (2002). İlköğretim okullarında fen bilgisi eğitiminde materyal kullanımı. http://www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t55d. pdf’den 15.06.2007 tarihinde alındı.
  • Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizde günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri, uygulamaları. Eğitimde Yansımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu (ss. 48-66). Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • Arthur, C. (1993). Teaching science through discovery. Toronto: Macmillan Publishing Company.
  • Altın, K. (2001). Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: Bir simülasyon yazılımıyla ders geliştirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (ss. 242-247). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.
  • Bağcı, N., & Şimşek, S. (2000). Fizik konularının öğretiminde farklı öğretim metotlarının öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 19(3), 79-88.
  • Delors, J. (1996). Learning the Treasure Within: Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century. Paris: UNESCO Publishing, ISBN 92-3-1032747.
  • Erdem, A., Uzal, G., & Ersoy, Y. (2006). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları: Sürekli gelişmeleri ve gerekli yetkinlikleri edinmeleri. Araştırma Raporu. Tekirdağ: Türk Fizik Vakfı Yayını.
  • Ersoy, Y., Uzal, G., & Erdem, A., (2008)(Düz). Fen/Fizik Öğretimi-II: Laboratuvar etkinlikleri ve deneyler. Ankara:Nobel Yay.(Yayınlanacak).
  • Fraser, B.J. & Tobin, K.G. (1998) (Eds). International handbook of science education. London: Kluwer Pub.
  • Gabel, D.L. (1994) (Ed). Handbook of research on science teaching and learning. NewYork: Macmillan.
  • Gemici, Ö., Korkusuz, M. E., Bozan, M., & Sarıkaya, A. (2001). Bilgisayar destekli fen eğitimi ve bir örnek uygulama. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (ss.255-259). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.
  • GIREP (2000). Physics Teachers Education beyond 2000. Proceedings of PHYTEB and PTTIS, Aug 27-Sep 1, Barcelona.
  • Gürdal, A. (1997). Fen eğitiminde laboratuvarın başarıya etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 55, 14-19.
  • Güzel, H. (2000). İlköğretim okulları I. ve II. kademedeki fen bilgisi derslerinde lab. etkinlikleri ve araç kullanımı düzeyi. IV. Fen Bilimleri Kongresi (ss. 181-187). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Holly, M.L. & McLoughlin (1989) (Eds). Perspectives on teacher professional development. London: Falmer
  • Kanlı, U., & Yağbasan, R. (2001). Fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim yaz kursları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 39-46.
  • Kaya, A., Çepni, S., & Küçük, M. (2004). Fizik öğretmenlerinin lâboratuvarlara yönelik hizmet içi ihtiyaçlari için bir program geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1) 41-56
  • Korkmaz, H. (2000). Fen öğretiminde araç-gereç kullanımı ve lâboratuvar uygulamaları açısından öğretmen yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-255.
  • MEB-ÖYEGM (2002). Öğretmen yeterlikleri. MEB-Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (ÖYEGM). Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • OECD (1990). The teacher today. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Pub.
  • OECD (1998). Staying Ahead: In-service training and teacher professional development. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Pub.
  • Şahin, Y. (2001). Türkiye’deki bazı üniversitelerin eğitim fakültelerindeki temel fizik laboratuvarlarının kullanımı ve uygulanan yaklaşımların değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • The Holmes Group (1996). Tomorrow’s Teachers: A Report of the Holmes Group. East Lansing. MI: The Holmes Group.
  • Üstüner, I. Ş., Ersoy, Y., & Sancar, M. (2000). Fen / fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ve sempozyumlardan beklentileri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Yıldırım, M. Z., & Demir, K. (2002). Burdur il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin alanları ve yeterliliklerine ilişkin görüşleri ile fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin bu öğretmenlerle ilgili gözlemleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 134-145.
  • YÖK (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara: YÖK Başkanlığı Yay.
  • Walberg, H.J. (1991). Improving school science in advanced and developing countries. Review of Educational Research, 61, 25-69.
APA ERDEM A, UZAL G, Ersoy Y (2010). Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. , 88 - 104.
Chicago ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,Ersoy Yaşar Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. (2010): 88 - 104.
MLA ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,Ersoy Yaşar Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. , 2010, ss.88 - 104.
AMA ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. . 2010; 88 - 104.
Vancouver ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. . 2010; 88 - 104.
IEEE ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y "Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme." , ss.88 - 104, 2010.
ISNAD ERDEM, AYTEKİN vd. "Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme". (2010), 88-104.
APA ERDEM A, UZAL G, Ersoy Y (2010). Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. Journal of Turkish Science Education, 7(1), 88 - 104.
Chicago ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,Ersoy Yaşar Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. Journal of Turkish Science Education 7, no.1 (2010): 88 - 104.
MLA ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,Ersoy Yaşar Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. Journal of Turkish Science Education, vol.7, no.1, 2010, ss.88 - 104.
AMA ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. Journal of Turkish Science Education. 2010; 7(1): 88 - 104.
Vancouver ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme. Journal of Turkish Science Education. 2010; 7(1): 88 - 104.
IEEE ERDEM A,UZAL G,Ersoy Y "Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme." Journal of Turkish Science Education, 7, ss.88 - 104, 2010.
ISNAD ERDEM, AYTEKİN vd. "Türk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirme". Journal of Turkish Science Education 7/1 (2010), 88-104.