Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 333 - 348 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada, biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri incelenmiştir. Toplam 27 biyoloji öğretmen adayı biyokimya laboratuvar dersinde 4-5 kişiden oluşan gruplar halinde deneylerini yaparken, araştırmacı tarafından hazırlanan bir gözlem formu ile izlenmiştir. Bu öğrencilerin 3 tanesi ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak gözlenen bilimsel süreç becerileri hakkında daha detaylı bilgi araştırılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ile ders geçme puanları arasında ilişki olup olmadığı korelasyon testi ile karşılaştırılmıştır. Genel olarak biyoloji öğretmen adaylarının biyokimya laboratuvar dersinde izlenen bilimsel süreç becerileri açısından oldukça iyi durumda oldukları ve bu beceriler ile öğrencilerin ders geçme puanları arasında olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın son aşamasında ise; öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SİNAN O, UŞAK M (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. , 333 - 348.
Chicago SİNAN Olcay,UŞAK Muhammet Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. (2011): 333 - 348.
MLA SİNAN Olcay,UŞAK Muhammet Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. , 2011, ss.333 - 348.
AMA SİNAN O,UŞAK M Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. . 2011; 333 - 348.
Vancouver SİNAN O,UŞAK M Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. . 2011; 333 - 348.
IEEE SİNAN O,UŞAK M "Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi." , ss.333 - 348, 2011.
ISNAD SİNAN, Olcay - UŞAK, Muhammet. "Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi". (2011), 333-348.
APA SİNAN O, UŞAK M (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 333 - 348.
Chicago SİNAN Olcay,UŞAK Muhammet Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8, no.15 (2011): 333 - 348.
MLA SİNAN Olcay,UŞAK Muhammet Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.8, no.15, 2011, ss.333 - 348.
AMA SİNAN O,UŞAK M Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 333 - 348.
Vancouver SİNAN O,UŞAK M Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 333 - 348.
IEEE SİNAN O,UŞAK M "Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, ss.333 - 348, 2011.
ISNAD SİNAN, Olcay - UŞAK, Muhammet. "Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8/15 (2011), 333-348.