Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 175 - 200 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi

Öz:
Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı’nca tavsiye edilmiş İlköğretim Yüz Temel Eser’in içerisinden seçilmiş, 84 (seksen dört) adet örneklem üzerine “ana tema ve alt tema” incelemelerini kapsamaktadır. İlköğretim Türkçe dersi ikinci kademe programında belirlenmiş on dört ana tema ve yüz on altı adet alt tema, belirlenen eserler içinde aranmış ve tespit edilmiştir. Ana tema ve alt temaların istatistikleri çıkarılmış ve çeşitli değerlendirmeler yapılmıştır. Hazırlanan ana tema ve alt tema listeleri, öğrencilere, öğretmenlere, ailelere ve ilgili okuyuculara, eserlere dair ön fikir verecek niteliktedir. İlköğretim Yüz Temel eser içinden seçilen bazı örnekler, türlerine de dikkat edilerek sınıf seviyelerine göre derecelendirilmiştir. Bunların yanında, ülkemizde İlköğretim Yüz Temel Eser’e yöneltilen eleştiriler de değerlendirilmeye alınmış ve çözüme dair önerilerde de bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Analysis of the “100 Basic Books for primary education” according to the themes in Turkısh course teaching program

Öz:
This study includes ‘main theme’ and ‘sub theme’ evaluations on 84 samples selected from 100 Basic Books in Primary Education suggested by Ministry of National Education. 14 main themes and 116 sub themes, stated in secondary stage program of Turkish lesson in primary education, were searched and determined in these samples. The statistics of main themes and sub themes were introduced and it was made some evaluations on these statistics. The prepared main theme and sub theme lists have a property of that they can give prior knowledge about readings to students, teachers, families of students and concerned readers. Some samples selected from 100 Basic Books in Primary Education were classified considering their genres in terms of school grades. Furthermore, reviews on 100 Basic Books in Primary Education were taken into consideration and it was given some suggestions about the solutions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü. 2005/70 Sayılı Genelge.
  • Neydim, N. (2003). Çeviri Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Özgül, M.K. (2003). “Edebiyatın Çocukluğu Çocukluğun Edebiyatı”. Hece. Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı. S. 104-105. s.362-376.
  • MEB. (2006). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar). (2006). Ankara: MEB.
APA BAŞ B (2011). İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. , 175 - 200.
Chicago BAŞ BAYRAM İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. (2011): 175 - 200.
MLA BAŞ BAYRAM İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. , 2011, ss.175 - 200.
AMA BAŞ B İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. . 2011; 175 - 200.
Vancouver BAŞ B İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. . 2011; 175 - 200.
IEEE BAŞ B "İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi." , ss.175 - 200, 2011.
ISNAD BAŞ, BAYRAM. "İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi". (2011), 175-200.
APA BAŞ B (2011). İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 175 - 200.
Chicago BAŞ BAYRAM İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8, no.15 (2011): 175 - 200.
MLA BAŞ BAYRAM İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.8, no.15, 2011, ss.175 - 200.
AMA BAŞ B İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 175 - 200.
Vancouver BAŞ B İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 175 - 200.
IEEE BAŞ B "İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, ss.175 - 200, 2011.
ISNAD BAŞ, BAYRAM. "İlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizi". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8/15 (2011), 175-200.