Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 457 - 471 Metin Dili: Diğer İndeks Tarihi: 29-07-2022

Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları

Öz:
Günümüz dünyasında bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı ve üretimi hızla yayılmakta, ve bu yeni teknolojiler eğitim de dahil olmak üzere uygulama alanlarını hızla değiştirmektedir. Bu değişimle birlikte, öğretme ve öğrenmeye yönelik beklentiler artmış ve yeni yaklaşımlar ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu makale, teknolojinin eğitim üzerindeki etkinliğini ve yeni bir teknoloji olan akıllı tahtaların (Smart Boards or Interactive White Boards) öğrenme ve öğretime sağladığı katkıları gösteren bir tarama çalışmasıdır. Literatürde bu teknoloji ile ilgili deneysel olarak son derece az araştırma bulunsa da, bu çalışmada akıllı tahtalar teknik ve uygulama açısından detaylı şekilde tanıtılmış ve sınıf içi kullanımlarında hangi durumlarda etkili olabilecekleri değerlendirilmiştir. Ayrıca, akıllı tahtaların anaokulu, ilk ve ortaöğretim, üniversite gibi çeşitli yaş seviyelerindeki öğrenciler üzerinde ve Fen bilgisi, Matematik ve dil öğrenimi alanlarında etkinliğini ve eğitim ortamını nasıl zenginleştirdiğini ölçen çalışmalar incelenmiştir. Bunların yanı sıra, akıllı tahtaların, engelli bireylerin ve maddi yetersizlikler sebebiyle iyi bir eğitim almakta sorun yaşayan öğrencilerin eğitimine sağladığı kolaylıklara da değinilmiştir. Eğitimcilerin bu gibi yeni teknolojileri ve kullanıldıkları öğrenme ortamlarını tanımaları ve bu ortamlardan edinilmiş deneyimleri öğrenmeleri gerekmektedir. Bu bakımdan bu çalışmanın yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bacon, S. M., & Finnemann, M. D. (1990). “A study of attitudes, motives and strategies of university foreign language students and their disposition to authentic oral and written input”. Modern Language Journal, 74(4), 459–473.
  • Beauchamp, G. (2004). “Teacher use of the interactive whiteboard in primary schools: Towards an effective transition framework. Technology”, Pedagogy and Education 13(3), 327- 348.
  • Beauchamp, G., & Parkinson, J. (2005). “Beyond the 'wow' factor: developing interactivity with the interactive whiteboard”. School Science Review, 86(316), 97-103.
  • Collins, B. C., Gast, D. L., Wolery, M., Holcombe, A., & Leatherby, J. G. (1991). “Using constant time delay to teach self-feeding to young students with severe/profound handicaps: Evidence of limited effectiveness”. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 3, 157- 178.
  • Feasy, R. (2004). “Thinking and working scientifically”, (pp. 44-87). In Skamp, K. (Ed.), Teaching primary science constructively (l2nd ed.). Southbank Victoria: Thomson.
  • Gerard, F., & Widener, J. (1999). “A SMARTer way to teach foreign language: The SMART board interactive whiteboard as a language learning tool”. Retrieved August 23, 2010, from http://edcompass.smarttech.com/en/learning/research/SBforeignlanguageclass.pdf
  • Gürel, G., Ülgen, E., Çağıltay, K., Yıldırım, S. (2007). “Problems and expectations of instructors in terms of technology use in higher education: A descriptive study”. Proceedings of the 32nd IUT (Improving University Teaching) Conference. Jaen, Spain.
  • Hall, J., Chamblee, G., & Hughes, T. (2008). “Teacher perceptions of interactive whiteboards: A comparison of users and future-users in high school and middle school mathematics”. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008 (pp. 4461- 4467). Chesapeake, VA: AACE.
  • Harlan, J. D., & Rivkin, M. S. (2000). Science experiences for the early childhood years:An integrated approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc.
  • Judge, S. L. (2001). “Computer applications in programs for young children with disabilities: Current status and future directions.” Journal of Special Education Technology, 16, 29-30.
  • Kennewell, S., & Morgan, A. (2003). S”tudent teachers’ experiences and attitudes towards using interactive whiteboards in the teaching and learning of young children”. In J. Wright, A. McDougall, J. Murnane, & J. Lowe (Eds.), Young children and learning technologies (pp. 71-76). Sydney: Australian Computer Society.
  • Kent, P. (2004). “Smartboards: Interactive whiteboards in classrooms”. Retrieved August 9, 2010 from http://www.eastchester.k12.ny.us/schools/hs/teachers/blaser/documents/SMART BoardsInteractiveWhiteBoardsintheClassroom.pdf
  • Lee, M., & Boyle, M. (2003). The educational effects and implications of the interactive whiteboard strategy of Richardson Primary School: A brief review. Retrieved August 23, 2010, from http://richardsonps.act.edu.au/RichardsonReview_Grey.pdf
  • Mechling, L. C., Gast, D. L., & Krupa, K. (2007). “Impact of SMART board technology: An investigation of sight word reading and observational learning”. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37, 1869-1882.
  • Minor, B., Bracken, M., Geisel, P., & Unger, S. (2006). SMART boards in the classroom: The Influence of interactive boards in education. Retrieved August 16, 2010, from http://tiger.towson.edu/users/sunger2/smart_boards_in_the_classroom.htm
  • Moffatt, K. (2000). EGEMS – Electronic games for education in Math and Science: Evaluating the use of a SMART board to teach transformation geometry using Super Tangrams.
  • Okolo, C. M., Bahr, C. M., & Rieth, H. J. (1993). “A retrospective review of computerbased instruction”. Journal of Special Education Technology, 12, 1-27.
  • Pennington, M. C (1996). The power of CALL. Houston, TX: Athelstan Publications.
  • Preston, C., & Mowbray, L. (2008). “Use of SMART boards for teaching, learning and assessment in kindergarten science”. Teaching Science, 54(2), 50-53.
  • Salinitri, G., Smith, K., & Clovis, C. (2002). The aural enabler: Creating a way for special needs kids to participate in the classroom lesson. Retrieved August 17, 2010, from http://downloads.smarttech.com/media/sitecore/en/pdf/research_library/special_ed/the_aural_ enabler.pdf
  • Saltan, F. (2010). “Teachers’ acceptance of interactive white boards: A case study”. In D. Gibson & B. Dodge (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010 (pp. 2360-2365). Chesapeake, VA: AACE.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K., & Miller, J. (2005) “Interactive whiteboards: Boon or bandwagon? A critical review of the literature”. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 91–101.
  • Smith, L. (2008). “An investigation into the effect of a NATE/Becta training programme on the use of interactive whiteboards in teaching and learning in Secondary English”. English in Education, 42(3), 269-282.
  • Starkings, S., & Krause, L. (2008). “Chalkboard to smartboard – maths going green?” MSOR Connections, 7(4), 13-15.
APA ADIGÜZEL T, GÜRBULAK N, SARIÇAYIR H (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. , 457 - 471.
Chicago ADIGÜZEL Tufan,GÜRBULAK Neşe,SARIÇAYIR Hakan Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. (2011): 457 - 471.
MLA ADIGÜZEL Tufan,GÜRBULAK Neşe,SARIÇAYIR Hakan Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. , 2011, ss.457 - 471.
AMA ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. . 2011; 457 - 471.
Vancouver ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. . 2011; 457 - 471.
IEEE ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H "Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları." , ss.457 - 471, 2011.
ISNAD ADIGÜZEL, Tufan vd. "Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları". (2011), 457-471.
APA ADIGÜZEL T, GÜRBULAK N, SARIÇAYIR H (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457 - 471.
Chicago ADIGÜZEL Tufan,GÜRBULAK Neşe,SARIÇAYIR Hakan Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8, no.15 (2011): 457 - 471.
MLA ADIGÜZEL Tufan,GÜRBULAK Neşe,SARIÇAYIR Hakan Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.8, no.15, 2011, ss.457 - 471.
AMA ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 457 - 471.
Vancouver ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 8(15): 457 - 471.
IEEE ADIGÜZEL T,GÜRBULAK N,SARIÇAYIR H "Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, ss.457 - 471, 2011.
ISNAD ADIGÜZEL, Tufan vd. "Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8/15 (2011), 457-471.