Yıl: 2010 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 87 - 102 Metin Dili: Diğer İndeks Tarihi: 29-07-2022

Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği

Öz:
Küreselleşmenin belirleyici olduğu 21.yüzyılda ekonomik kalkınma ülkeleringündeminde önemli bir yer tutmaktadır. Geleneksel kalkınma programları yanındayerel kalkınma stratejileri de tamamlayıcı unsur olarak ekonomik kalkınmasürecinde önem taşımaktadır. Yerel kalkınmanın gerçekleşmesinde Meslekyüksekokulları yerel uygulayıcı olarak rol almaktadır. Küresel rekabet ve kalkınmasürecinde üniversiteler beşeri kaynakların eğitimi ile önemli bir paya sahiptir.Bölgesel kalkınmanın temel dinamiği kabul edilen üniversiteler toplumda eğitime,ekonomiye, sosyo-kültürel yapıya önemli katkılar sağlamaktadır. Meslekyüksekokulları da özellikle yerel ekonomiler açısından kalkınmanın tamamlayıcısıolarak önem taşımaktadır. Meslek elemanı yetiştirerek özellikle gelişmekte olanülkelerde iş gücü piyasalarında istihdam yapısına da önemli katkı sağlamaktadır.Meslek yüksekokullarının yerel ekonomilere katkılarının somut olarak belirlenmesiamacı ile yapılan bu çalışmada uygulanan anket sonucu öğrencilerin barınma, gıda,ulaşım, okul kantini, kırtasiye gibi alanlarda gerçekleştirdikleri harcamalarıhesaplanmıştır. Bu harcamaların yerel ekonomide gelir ve istihdam artışına da katkısağladığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

The contribution of vocational scholls to regional economy: The case of Babaeski vocational school

Öz:
In the 21.century that globalization is the determiner, economicaldevelopment is very important for all countries. In addition to the traditionaldevelopment programmes, local development strategies are also very important asthe supplementary factors for the economical developmental process. Vocational high schools take place as local implementing institutions. Universities have animportant role at the global rivalry and development process as the education ofhuman resources. Universities known as the basic dynamic of the regionaldevelopment help the improvement of education, economy, social and culturalstructure in societies. Vocational high schools are also important especially for localeconomies as the supplementary of development. They also give support to theemployment constitutions at the labour force markets especially at the developingcountries with the help of training staff for them. The result of the questionnaireapplied at this study to find out the contributions of vocational high schools to thelocal economies concretely let us calculate the students‘ expenses onaccommodation, food, transport, school canteen, stationery etc. It was seen thatthese expenses also contribute to income and employment at local economies.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Beer A. Ve Maude A., Local and Regional Economic Development Agencies in Australia, Report prepatred fort he Local Goverment. Association of South Australia, Flinders University, May, 2002.
  • Charles D., Universities and Regional Development, Project funded by the European Community under the Targeted Socio Economic Research (TSER), Final Report, Jully, 2001.
  • Hargreaves A., Rethinking Educational Change, Arlington, Skylight- Professionel Development, 1997.
  • Kaynak Muhteşem, Kalkınma İktisadı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005.
  • Newlands D., "The Role of Universities in Learning Regions", ERSA 2003 Congress, University of Jyvaskyla, Finland (27-30 August), 2003.
  • Schultz T. W., Investment in Human Capital , American Economic Review, March, 1961.
  • Van Boekel G. ve Van Logtestijn M., Applyingthe Comprehensive LED Approach: The Case of Mozambique, Cooperative branch- International labour Office, Geneva, Switzerland, 2002.
  • Viargues J.L., Manager les Hammes, Manuel de la gestion des Ressources Humanies a l‘usage dse Operationnels, Editionsd 2 Organisation, Paris, 1999.
  • 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve ilgili Mevzuat, 3.B. Ankara, 2001.
APA YILDIZ E (2010). Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. , 87 - 102.
Chicago YILDIZ EMEL Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. (2010): 87 - 102.
MLA YILDIZ EMEL Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. , 2010, ss.87 - 102.
AMA YILDIZ E Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. . 2010; 87 - 102.
Vancouver YILDIZ E Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. . 2010; 87 - 102.
IEEE YILDIZ E "Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği." , ss.87 - 102, 2010.
ISNAD YILDIZ, EMEL. "Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği". (2010), 87-102.
APA YILDIZ E (2010). Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 87 - 102.
Chicago YILDIZ EMEL Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, no.2 (2010): 87 - 102.
MLA YILDIZ EMEL Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.12, no.2, 2010, ss.87 - 102.
AMA YILDIZ E Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010; 12(2): 87 - 102.
Vancouver YILDIZ E Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010; 12(2): 87 - 102.
IEEE YILDIZ E "Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, ss.87 - 102, 2010.
ISNAD YILDIZ, EMEL. "Meslek yüksekokullarının yerel ekonomiye katkıları: Babaeski meslek yüksekokulu örneği". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (2010), 87-102.